Documentaire over CS a.s. woensdag op NL 1

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Aanstaande woensdag (10 juli) wordt door de IKON op Nederland 1 een documentaire over Counterstrike uitgezonden. Het programma zal worden uitgezonden worden van 23:00 tot de klok van twaalf

Het programma zwengelt de discussie tussen voor- en tegenstanders aan van geweld in games. Beiden komen aan woord. Het programma gaat over een Canadese vader die beweerd dat zijn zoon slechtere school prestaties haalt door het spel. Als ruzies niet leiden tot een aanpassing van het gedrag van zijn zoon, besluit de vader om zich te verdiepen in 'the scene'.

Lijkt me leuk!

Twitter | Linkedin

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ow god, weer zo'n: "Ik kan mijn kinderen niet opvoeden dus ik geef de games maar de schuld" programma |:(. Ik ga wel ff kijken wat voor onzin er wordt uitgekraamd :).

Verwijderd

Hmm, zeker interessant. Ook goed dat ze CS nemen en niet een fps game dat zich alleen op geweld focust.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ergens ben ik bang dat de documentaire een heel erg negatief beeld laat zien en met een conclusie komt in de richting van 'iedereen die een FPS speelt is een potentiele killer'.

Linkjes: http://www.tweakers.net/nieuws/22452 en http://www.counter-strike.nl/ShowNews.php?id=117

Maar ik ben reuze benieuwd :).

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ja ik verw8 ook van die kwade ouders die tegen hun kinderen zitten te zeuren en zo.

Twitter | Linkedin

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Zou mooi zijn als er een directe discussie tussen een non-gamer die voor CS (en andere FPS-shooters is), een gamer die er voor is en een deskundige die er tegen is.

Verwijderd

Ik ga wel ff kijken .... (10 juli ben ik ook jarig) ;)

Verwijderd

Ai
ik speel een half jaar cs.
En laat ik nou net een slecht raport hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Op zondag 07 juli 2002 13:52 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Ik ga wel ff kijken .... (10 juli ben ik ook jarig) ;)
Alvast gefeliciteerd ;)
En als die-hard CSer ga ik ook kijken :P

The devil is in the details.

Verwijderd

sjit, ik ga dus morgen weg :/ zou iemand hem op willen nemen en sturen naar gjvisser@home.nl ik zou't graag zien maarja :) tnx als je wil!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zal wel weer uitlopen op een vergelijking met Pacman, met hoe goed het vroeger toch wel was en in wat voor'n slechte tijd we nu toch leven. :z
Maarja, ik vind het niet erg als ze er negatief over doen, dat zorgt weer dat er minder n00bs, dus cheaters bij komen.

Ik vind het trouwens wel een beetje vreemd dat ze dat nu pas toen, dat spel bestaat toch al zo lang?

🌞🍃

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Gelukkig zijn de meeste mensen met een beetje verstand niet zo makkelijk te beinvloeden als de doelgroep van dat programma :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Naja, zal ik maar 's m'n magie uit de kast trekken, mischien shape changen in een sword spider... of een baby wyvern... ach ja, je kunt het nu beter toegeven...

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 14:02 schreef DroogKloot het volgende:
Gelukkig zijn de meeste mensen met een beetje verstand niet zo makkelijk te beinvloeden als de doelgroep van dat programma :)
Juist, en in zulk soort uitzendingen komen alleen maar verhalen van mensen ZONDER een beetje verstand, waar het dus wel mis mee gaat.
Maarja, bij zulk soort mensen gaat het sowieso wel mis bij het eerste wat ze tegenkomen. :o
Ik maak me ook niet meer druk om, over zulk soort mensen die games zo slecht vinden, laat ze dat maar lekker denken. :z

🌞🍃

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik ga zeker ff kijken :Y)

Verwijderd

Ik ga kijken, maar ik hoop ook dat iemand het captured (dat kan ik ook zelf, als ik genoeg HD ruimte heb) want als hun commentaar af wilt kraken dan moet je het wel een paar keer gezien hebben :)

Afkraken? Ja, want ik verwacht dat het grootste deel van het commentaar nergens op slaat

Verwijderd

we zullen wel horen hoe gruwelijk dat spel is om iets te bombarderen of iemand te gijzelen.

dit is mijn favoriete inet spel en het maakt mij in elk geval geen f**k uit wat ze ervan vinden

maar het heeft bij invloed,ik speel het an bijna 2 jaar en ik ging laatst paintballen en ik had heel at mensen geraakt maar ben zelf 0 keer geraakt,dus dat je leert richten en reageren is wel waar,maar in mijn geval ten goede >:)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ohnee, not again ;(

Krijg je weer van die lui aan het woord met hun domme redeneringen:

-He, Jantje heeft slecht cijfers en hij speelt cs, dús heeft hij slechte cijfers omdat hij cs speelt
-He, Jantje schiet zijn klasgenoten dood en hij speelt cs, dús hij schiet zijn klasgenoten dood omdat hij cs speelt

|:(

Jammer dat ze dan nooit naar Pietje kijken, die ook cs speelt maar wél goede cijfers op school haalt en niet op klasgenoten schiet. Of naar Klaasje, die weer wel slechte cijfers op school haalt en klasgenoten doodschiet maar geen cs speelt.

Of van die zogenaamde professoren:

-Nee, cs is op zich niet slecht maar het is wel slecht voor gestoorde kinderen die er gevoelig voor zijn

Ja duh, al die oorlogen op tv zijn ook slecht voor gestoorde kinderen die daar gevoelig voor zijn, of de agressieve hond van de buren, de nare berichten in de krant of de films in de bioscoop...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
een kleine samenvatting van tvgids.nl
documentaire
uit 2002. Een kelder van een speelhal. Rijen jongeren kijken gebiologeerd naar het beeldscherm van hun computer. Via hun koptelefoons schieten onafgebroken de keiharde geluiden van geweersalvo's en explosies door hun hoofd. Ze spelen het computerspel Counter Strike. In dat spel vormen vijf spelers een terroristische eenheid die binnen drie minuten de tegenstander moet zien uit te schakelen. Wat doe je als ouder, als je erachter komt dat je zestienjarige zoon verslaafd is aan dergelijke gewelddadige videospelletjes? Robin Benger ontdekt dat zijn zoon Griffin steeds meer in de ban van computerspelletjes raakt. Griffin verwaarloost zijn schoolwerk, is vaak, regelmatig ook 's nachts, van huis en is nauwelijks aanspreekbaar. Gaat het om een tijdelijke bevlieging die vanzelf weer over gaat, of is hier sprake van een verslaving die de emoties en het denken van zijn zoon voorgoed zal beschadigen? Benger probeert van alles om de uit de hand gelopen hobby van zijn zoon te temperen. Eerst in goed overleg, maar als dat niet lukt met dwangmiddelen. Niets helpt. Uiteindelijk besluit hij zelf op onderzoek uit te gaan en door te dringen tot de wereld van de game-boy generatie. Op zijn rondgang spreekt hij met ouders die in hetzelfde schuitje verkeren. Hij bezoekt een internationale vakbeurs van videogames waar handelaren uit Amerika, Korea en Europa hun nieuwste waar tonen. Een wereld, waar zo'n 20 miljard dollar in omgaat. Hij praat daar met mensen die software voor computerspelen ontwerpen en verkopen. Benger waagt zich in het hol van de leeuw, door zijn zoon en diens vrienden te volgen tijdens een Counter Strike-toernooi in Washington, waarbij spelers uit de hele wereld het tegen elkaar opnemen. Hij raadpleegt wetenschappers om er achter te komen wat er bekend is over de schadelijke gevolgen van deze videoverslaving. Ook komt hij in contact met actievoerders die niet ophouden te waarschuwen voor de negatieve invloed van deze spelletjes op de onschuldige kinderziel. Het lukt hemzelfs om de bedenker van het gewraakte spel te achterhalen. Het blijkt een 23-jarige jongen van Vietnamese afkomst te zijn, die nog bij zijn ouders thuis woont en een poster van een zeehondenpuppie op zijn kamer heeft hangen
vooral het eerste stukje bevalt me totaal niet: Via hun koptelefoons schieten onafgebroken de keiharde geluiden van geweersalvo's en explosies door hun hoofd. Ze spelen het computerspel Counter Strike. In dat spel vormen vijf spelers een terroristische eenheid die binnen drie minuten de tegenstander moet zien uit te schakelen. Wat doe je als ouder, als je erachter komt dat je zestienjarige zoon verslaafd is aan dergelijke gewelddadige videospelletjes?

Alsof het daarom gaat zeg! CS spelers op een dergelijk hoog niveau boeit het volgens mij geen fuck hoe die gun klinkt, waar het om gaat is het teamwork, de fun en het competitiegevoel om een ander team te verslaan. Om ergens beter in te zijn.

Ik ben heel benieuwd wat voor oordeel er getrokken wordt in deze documantaire..... het belooft niet veel goeds....

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
LOL
ze moeten ook altijd wat verzinnen he :) bij de volgende reeks shoot-em-ups krijg je zeker zo'n intro als KIJKWIJZER >:) >:) >:) ... nah goed mijn pa en ma weten wat ik achter de comp doe, en ben nu lekker 18 dus doe wat ik zelf wil :D

Verwijderd

Ik vind het ook echt onzin hoor, er zijn zoveel mensen die cs spelen en goede cijfers halen, geen kindren neerschieten of wat dan ook. Als het niet cs is, dan zou het wel UT of een ander spel zijn... Die paar gekken zijn er toch wel .

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:59 schreef De_Bastaard het volgende:
LOL
ze moeten ook altijd wat verzinnen he :) bij de volgende reeks shoot-em-ups krijg je zeker zo'n intro als KIJKWIJZER >:) >:) >:) ... nah goed mijn pa en ma weten wat ik achter de comp doe, en ben nu lekker 18 dus doe wat ik zelf wil :D
offtopic:
Hehe ja broer ik weet wel wat jij doet achter je pc *kuch* bangbus *kuch* >:)

maar ff weer ontopic, ik vind 't onzin dat de overheid ligt te zeuren over wat je wel mag zien en wat niet.

Als een kind ergens nachtmerries van krijgt of mensen gaat slaan ofzo dan moet hij/zij misschien iets minder films of games spelen, maar voor de rest heeft de overheid daar nix mee te maken vind ik.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
ik had het gelezen op gamers.nl,
en ik ga het ook zeker kijken ook

denk dat het grotendeels negatief zal zijn, terwijl dat niet terecht is
maar ik ben benieuwd wat 'deskundigen' ervan vinden

Verwijderd

[topic=546235]

ik had ook ff een topic geopend, maar deze niet gezien |:(

ik ga zeker kijken, ik denk na aanleiding van die Gids-stukjes dat het nog aardig positief kan zijn. Maar het zal idd wel een hoog 'columbine high shooting' gehalte hebben denk ik (overdreven Amerikaans dus).

Verwijderd

aaaaaaaarggg heb het gemist :( wordt dit ook herhaald?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39

MartNL

Op woensdag 10 juli 2002 00:23 schreef thekillerbean het volgende:
Waar heb jij het nou weer over sjonnie?

Het komt er toch pas vanavond op?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 00:23 schreef thekillerbean het volgende:
Whahaha :D

Verwijderd

Ik capture het sowieso wel, maar heb GEEN webspace om het te publiceren, en als ik mazzel heb haal ik +/- 12 kb/s up met @home :( ben eventueel wel bereid om het bij iemand te uppen als het dan al legaal is :z

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 00:33 schreef MartNL het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over sjonnie?

Het komt er toch pas vanavond op?
LOL!!! zat op mijn comp klok te kijken voor de datum. Had niet door dat het al 24:00 was geweest |:( Me feel very stupid :P

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik vergeet het toch weer |:(

Verwijderd

mm als ik het zo lees dan weet ik het al weer... we zullen wel zien vanavond :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Jongens, ik moet wat opbiechten: Ik speel CS, ik haal geen lage cijfers op school, ik ben niet geweldadig en ik heb nog nooit een poging ondernomen om de school uit te moorden. Ben ik dan wel helemaal gezond? :P

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Op woensdag 10 juli 2002 10:38 schreef Hielko het volgende:
Jongens, ik moet wat opbiechten: Ik speel CS, ik haal geen lage cijfers op school, ik ben niet geweldadig en ik heb nog nooit een poging ondernomen om de school uit te moorden. Ben ik dan wel helemaal gezond? :P
Nope, ik zou me ff laten onderzoeken als ik jou was, want dat klinkt niet best..

Verwijderd

dubbel
zie nstm ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.