autonummering 
of je kan met een SELECT het laatste(/hoogste) nummer opvragen en dan dat nummer + 1 doen.
of je kan met een SELECT het laatste(/hoogste) nummer opvragen en dan dat nummer + 1 doen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Dat zou ik niet in ASP doen...is idd beter dit aan de database (-server) over te laten...dus bij een Access database gewoon 1 veld (bv. ID) met als datatype 'autoincrement'...
Thnx, but hoe los ik dat op in dit scriptje (ja ben nog newbie)Op zondag 07 juli 2002 13:11 schreef D-mension het volgende:
Dat zou ik niet in ASP doen...is idd beter dit aan de database (-server) over te laten...dus bij een Access database gewoon 1 veld (bv. ID) met als datatype 'autoincrement'...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| NewDatum = Request.Form("12")
Newhrmw = Request.Form("1")
NewVoorletters = Request.Form("2")
NewNaam = Request.Form("3")
NewAdres = Request.Form("4")
NewPostcode = Request.Form("5")
NewPlaats = Request.Form("6")
NewTelefoon = Request.Form("7")
NewMail = Request.Form("8")
NewLid = Request.Form("9")
NewGz = Request.Form("11")
'SQL om record toe te voegen
SQLstring = "INSERT INTO ledenlijst (datum,hrmw,voorletters,naam,adres,postcode,plaats,telefoon,email,lid,gzl)"
SQLstring = SQLstring & " VALUES ("
SQLstring = SQLstring & "'" & NewDatum & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & Newhrmw & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewVoorletters & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewNaam & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewAdres & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewPostcode & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewPlaats & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewTelefoon & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewMail & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewLid & "',"
SQLstring = SQLstring & "'" & NewGz & "'"
SQLstring = SQLstring & ")" |
Gewoon autonummering dus.Op zondag 07 juli 2002 13:14 schreef Evil M@V het volgende:
[..]
Ik heb een Access database
Dat los je niet op in je scriptje. Als je een insert doet vult access zelf een id in, die laat je dus weg uit je insert statement.
Stel gewoon in Access in dat je het veld wilt laten autonummeren. Zelf hoef je je daar dan niets meer van aan te trekken.
Lijkt me allemaal wel in de access-manual te staan.
Met de hier gegeven hints moet dat toch lukken ?
Lees verder de Quickstart en de P&W faq even door over duidelijke vragen stellen en je vindt daar verder ook de reden van dit slotje.
Met de hier gegeven hints moet dat toch lukken ?
Lees verder de Quickstart en de P&W faq even door over duidelijke vragen stellen en je vindt daar verder ook de reden van dit slotje.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()