Toon posts:

Thermaltake Vulcano 7 te groot en zwaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Thermaltake Vulcano 7 aan te schaffen voor mijn G'byte GA7 VRXP/AMD1800XP mobo'tje!
Nou heb ik hem in de winkel gezien, maar hij lijkt me te groot en te zwaar (520 gram)voor mijn bordje!
Maak ik me nu zorgen om niks of heeft iemand hier ervaringen mee danwel suggesties?

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Zo'n spacer er tussen om je processor te beschermen?

Specs

Verwijderd

Bedoel je de gewone 7 of de 7+?
Ik heb zelf de 7+ en die is inderdaad behoorlijk zwaar maar past volgens mij gemakkelijk op alle mobo's (is ongeveer 70*70 mm in oppervlak).
Alleen voor transport haal ik hem er telkens af want er is één groot nadeel aan deze koeler: ze gebruiken maar 1 lipje van de socket voor de bevestiging en in combinatie met het gewicht is dit nogal riskant!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 13:06 schreef TweakViper het volgende:
Bedoel je de gewone 7 of de 7+?
Ik heb zelf de 7+ en die is inderdaad behoorlijk zwaar maar past volgens mij gemakkelijk op alle mobo's (is ongeveer 70*70 mm in oppervlak).
Alleen voor transport haal ik hem er telkens af want er is één groot nadeel aan deze koeler: ze gebruiken maar 1 lipje van de socket voor de bevestiging en in combinatie met het gewicht is dit nogal riskant!
De gewone 7

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 19:42
heb hiero ook de gewone 7 op mn XP1600+ @ Xp1800+...
geen problemen hoor, draait al paar maand zo
temps casefans aan;
• idle=38, fan @ 2800rpm.
• stressed=43/44, fan @ 3400rpm.

temps casefans uit;
• idle=40/41, fan @ 3100rpm
• stressed=45/46, fan @ 3700rpm

het mooie van deze koeler is dat ie temp. geregeld is

Verwijderd

Tuurlijk kan ie er gewoon op, issie gemaakt dan om te zwaar te zijn zodat niemand em koopt |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik wel, maar ik hoor inderdaad een hoop verhalen over problemen met transport e.d. en ik ben zelf ook de voorzichtigste niet........

• Fire_Bird
Op zondag 07 juli 2002 13:55 schreef m.laatst het volgende:
Dat begrijp ik wel, maar ik hoor inderdaad een hoop verhalen over problemen met transport e.d. en ik ben zelf ook de voorzichtigste niet........
nou, het is voor het eerst dat ik dat hoor, en hoe bedoel je transport?
die koeler valt er echt niet af ofzow hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de case wil verplaatsen of onverwacht hard tegen aanstoot kan ie gaan wiebelen (hefboomeffect), waardoor je socket af kan breken...

Verwijderd

Als er maar één lipje gebruikt wordt zoals bij de meeste Thermaltake koelers dan is dit inderdaad riskant. Ik snap eigenlijk niet waarom ze hun nieuwere zware koelers niet met een haak voor 3 lipjes uitrusten, kan toch zoveel extra niet kosten?! :?
Mochten de Thermaltake gebruikers van GoT nu eens massaal mailen naar het bedrijf, misschien zouden ze luisteren? :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op zondag 07 juli 2002 14:12 schreef TweakViper het volgende:
Als er maar één lipje gebruikt wordt zoals bij de meeste Thermaltake koelers dan is dit inderdaad riskant. Ik snap eigenlijk niet waarom ze hun nieuwere zware koelers niet met een haak voor 3 lipjes uitrusten, kan toch zoveel extra niet kosten?! :?
Mochten de Thermaltake gebruikers van GoT nu eens massaal mailen naar het bedrijf, misschien zouden ze luisteren? :)
Er zaten aan de zijkanten toch nog 2 lipjes ? Of worden die niet gebruikt in een Socket A !?

dikzak

Verwijderd

Aha, bij de gewone 7 wel dan? Lap, bij de 7+ weer niet! :(

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit er idd maar een lippie op, kijk maar op de site www.thermaltake.com/products/heatsink/v7.htm.
Buiten het feit dat het een goede cooler is, vind ik het ook een erg indrukwekkend design.
Trouwens fyi de temperatuurregeling reageert op de casetemp niet op de processortemp.

• Fire_Bird
Op zondag 07 juli 2002 18:05 schreef m.laatst het volgende:
Volgens mij zit er idd maar een lippie op, kijk maar op de site www.thermaltake.com/products/heatsink/v7.htm.
Buiten het feit dat het een goede cooler is, vind ik het ook een erg indrukwekkend design.
Trouwens fyi de temperatuurregeling reageert op de casetemp niet op de processortemp.
weet ik! :)
maar omdat processor meer warmte afgeeft word case warmer, en gaat dus de koeler sneller draaien, heb nl die temp. meter verlengt, en hangt vlak bij mn koelblok van Volcano 7 :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hierbij de officiele bevestiging dat de volcano 7 maar 2 nokjes gebruikt.

Ik heb die koelers vaak zat geinstalleerd op me werk en ik moet zeggen dat ik het wel een hoop gewicht vind voor 2 van die nokjes.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb de koeler bij een vriend van mij erop gezet en vind hem idd ook erg groot, maar volgens mij zit hij er stabiel genoeg op. In september ga ik met hem naar een lan. Daarna weet ik dus meer :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Mijn proc/mobo heeft al 2 LAns overleefd met zo'n lompe koeler erop. Net terug van de laatste LAN en toen ik hem uit de auto pakte schrok ik me lam: Mijn case lag verkeerd om in de auto, oftewel koeler ondersteboven.
Ik z.s.m. (geleende) auto terug naar ouders gebracht, weer naar huis gegaan en PC in elkaar gezet en hij deed t gelukkig nog. Ook ff aan koeler gevrot en die zat nog goed vast *phew*.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Pagina: 1