Toon posts:

glasvezel omzetter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op die omzettertjes van glasvezel (ST bajonet aansluiting) naar AUI zit een dipswitch waarmee je SQE aan of uit kunt zetten.

Iemand enig idee wat dat SQE inhoudt en wanneer dit aan of uit gezet zou meten zijn?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

SQE staat voor Signal Quality E... (vergeten). Het is een trucje waarbij de transceiver af en toe een pakketje het net opstuurt om te kijken of alles nog lekker loopt.
Aan laten staan als je het dingetje op een netwerk-kaart in een PC ofzo gebruikt.
Uitzetten als je het ding aan een poort op een repeater, bridge, hub, switch enz. aansluit, want dan werkte het netwerkje slecht of helemaal niet meer.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
volgende vraagje klinkt logisch dan:

wat zijn dan de gevolgen als SQE aangezet wordt bij een hub en wat als dit uitgezet wordt bij de PC

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
signal quality error

'niks meer' dan een signaal van de MAU naar de NIC dat de collision detectie van de MAU het doet

MAU = AUI->ethernet

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
trifling: da's een goeie vraag.. beats me

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je SQE uitzet bij een PC heeft de hub wat minder mogelijkheid om fouten te corrigeren, maar dat is niet zo'n probleem als je net niet te groot of te slecht van kwaliteit is. Zet SQE aan bij een hub of een repeater en je hebt een kans dat je netwerk nauwelijks nog iets doet, of helemaal niets meer. Dat laatste heb ik al vaker gehad, ik blijf me voor mijn kop stampen dat ik steeds weer vergeet met een transceiver op die SQE te letten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
het zit namelijk zo:

bij het netwerkje met 1 "server" en 4 clients verliezen al deze clients de verbinding met de bewuste server, waarvan de SQE uitgeschakeld was

hub heeft ST aansluiting dus geen trancievers nodig

misschien dat dit dan de oorzaak kan zijn, maar de kans lijkt me vrij klein na het lezen van de antwoorden

Verwijderd

SQE uitzetten als transceiverkabel (aui kabel) is aangesloten op een multiport device.
Aanzetten indien aangesloten op eindstation, mits kaart eindstation dit ondersteunt.

1e geval: Als een SQE sequence wordt opgestart naar een multiport device zal deze op alle poorten worden uitgedragen daar de multiport device in principe transparant is voor alle verkeer en er dus vanuit gaat de SQE niet voor hem is bedoeld.
Komt geen response op dit SQE omdat er maar weinig kaarten zijn waar dit standaard ondersteunt wordt.
Geen response op SQE > conclusie transceiver , He! er is iets kapot, ga me zelf ff testen, koppelt zich van netwerk af.
Na zelftest gaat deze het netwerk weer op en zend op gegeven moment weer SQE en... etc.

Als je kaart een AUI aansluiting heeft en SQE vereist zal de kaart bij geen response op een SQE test in diagnosticmode gaan.
Pagina: 1