Toon posts:

wu-ftp verwijderen / uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb een installatie met Red Hat 7.2 gedaan en dat werkt allemaal vrij goed. Alleen installeerd (of ik heb het tijdens de install aangegeven) Red Hat standaard allemaal software zoals ook wu-ftp.

Ik wil na het lezen van een hoop berichten in dit forum proftp gaan gebruiken als ftp server.

Nu wil ik dus graag wu-ftp verwijderen van mijn systeem, maar hoe :? En hoe zorg ik ervoor dat ook alles van dit programma echt verwijderd wordt?

Verwijderd

Zoiets doe je met je package-manager, in jouw geval RPM. Uitleg vind je op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.2-Manual/custom-guide/ch-rpm.html .
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 11:31 schreef janjanjansen het volgende:
Zoiets doe je met je package-manager, in jouw geval RPM. Uitleg vind je op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.2-Manual/custom-guide/ch-rpm.html .
Succes :)
Hey, dat lijkt erop ja, bedankt.. Maar ik heb nog één vraag die ik niet zo snel in de manual kan vinden en dat is hoe ik moet zoeken hoe de .rpm file heet die ik wil verwijderen. Er is namelijk geen file die wuftp.rpm heet.

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook X met Gnome dan wel KDE hebt geinstalleerd. In Gnome en KDE heb je grafische tools als een userinterface voor RPM, bijvoorbeeld Gnome-RPM of Kpackage. Dan gaat dat allemaal netjes via een menu en kun je wu-ftp aanklikken in een lijstje. Dat staat voor Gnome een eindje verder in de manual die ik je gaf uitgelegd.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 11:39 schreef Zimple het volgende:

[..]

Er is namelijk geen file die wuftp.rpm heet.
waarschijnlijk wu-ftp of wu-ftpd

bash>rpm -qa wu-ftp* ofzo dan kom je em wel tegen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 11:46 schreef janjanjansen het volgende:
Ik neem aan dat je ook X met Gnome dan wel KDE hebt geinstalleerd. In Gnome en KDE heb je grafische tools als een userinterface voor RPM, bijvoorbeeld Gnome-RPM of Kpackage. Dan gaat dat allemaal netjes via een menu en kun je wu-ftp aanklikken in een lijstje. Dat staat voor Gnome een eindje verder in de manual die ik je gaf uitgelegd.
Klopt! Dat is een heel handige tooltje voor je rpm's. Bij mij zit die onder System -> Package Mangager (KDE) thanx. Alleen heb ik nu een nieuw probleem, zie nieuwe topic in de index. ;(
Pagina: 1