Toon posts:

Als ik mijn Tb. 800 overklok Dan blijft hij hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan mij iemand helpen. Ik heb een Abit mobo
KT7-100 met raid met TB 800.En Majesty Super Cooler.
ik heb de L1:::: met potlood gedaan.
maar als ik hem op multi 10,5 en Cpu Fsb op 110/36 kom ik tot 961 maar dan blijft hij hangen bij het opstarten
Het gebeurt ook bij lagere instellingen.

Kan mij hier iemand mee verder helpen.
waar ik hem op moet zetten en de voltage desnoods moet veranderen.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk gewoon "pech" hebben... niet alle CPU's zijn hetzelfde gebakken, en er zijn ook geen aanwijzingen voor hoe ver je hem zou moeten kunnen pushen. Gewoon proberen zou ik zeggen, gooi het voltage eens wat omhoog... ik heb zelf geen TBird, maar volgens mij moet je de 950-975 toch wel stabiel kunnen halen met een grote koeler :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

uhm word ik nou wazig :?
bij mij is 10,5*110 nog altijd 1155.. beetje veel he? :)
probeer es in kleine stapjes te werken en blijf eerst ff van die FSB af...
gewoon telkens die mutiplier een half omhoog en dan lang testen o fhij op die snelheid stabiel is

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Keb ook de TB800 met KT7 mobo en standaard coolermastertje. Ik kreeg de cpu na 2x proberen succesvol geunlocked met de o zo bekende potlood-methode :) , en had hem eerst maar eens op 9 x 100 gezet en het voltage van 1.650 naar 1.700.

Vervolgesn wilde ik windows (ME) opstarten, maar bleef hij net als bij jou hangen tijdens opstarten OF hij liep vlak nadat hij in windows kwam vast. Mijn oplossing: format C: en win98se erop en al mijn problemen waren verdwenen.

Ok, ik had hem lekker stabiel op 900 draaien met een cpu-temp van 38 idle en 55 stressed.
Dat kan hoger, zou je denken, dus ik d8, laat ik wat met de FSB gaan klooien. En daar was windows niet echt blij mee :( Ook al zette ik de bus op 101 mhz, hij bleef hangen bij het opstarten. Dus..is mijn vraag: gaat het altijd fout als je de FSB verhoogt nadat je de cpu hebt ge-unlocked ?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Dat hoeft niet perse zo te zijn. Maar ik dach dat 110MHz fsb toch wel zo een beetje maximaal is, dat is toch nog 220MHz fsb. Je bent beter af met de multiplier.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens geprobeerd. Computer laten afkoelen en weer aangezet draait goed op 920
zet ik hem hoger dan loopt hij vast met opstarten.

moet een andere koeler hebben.
die van mij draait maar 5400 toeren geeft hij aan. en dat is wel wat weinig.

Wat kunnen jullie me het beste aanraden.

HELP.....ME,

Verwijderd

Topicstarter
Vraag Kazuka

Dat probleem heb ik hetzelfde.
maar ik denk dat het aan de koeler ligt in iedere geval bij mij want de computer wordt te warm. en dan loopt hij vast.

Andere vraag hoe maken jullie die icoon links.
en dat die gele koppies.

SLURF has left de Bulding.
Pagina: 1