Toon posts:

OWA geeft fouten in IE, maar werkt onder Netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe een vakantiejob bij een bedrijf dat werkt met Exchangeserver 2000 SP2 en office 2000 sp2 op een Windows 2000 server SP2. Het is de bedoeling dat personeel vanop het internet e-mail kan nakijken op het web met OWA (Outlook Web Access).

Nu als ik dan verbinding maak met de server via de browser krijg ik fouten in internet explorer (In versie 5.5 & 6 met de laatste SP's) en de fout is "Interne Serverfout" en blijft er "Loading..." op het scherm staan, ik kan wel e-mail verzenden, maar de inbox kan ik niet zien. Maar het gekke is dat dit wel prima werkt onder netscape, dus ik denk dat het probleem bij de browser IE ligt en niet op de server.

Ik heb de Exchangeserver al opnieuw geïnstalleerd en steeds dezelfde fout. Iemand enig idee ?

Verwijderd

Is er soms een Proxy server? of een reverse proxy? Dat zou problemen kunnen geven in combinatie met WebDav [webdav.org] en OWA. Netscape gebruikt de compatibiliteit van OWA met oude IE browsers die nog geen WebDav ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het een probleem is dat te maken heeft met de proxyserver omdat ik hetzelfde probleem ook krijg als het op de lokale computer doe (de computer waar de exchangeserver opstaat), of maakt die dan toch gebruik van een proxy ??

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Misschien dat IE je in een verkeerde internetzone plaats. Je moet eens proberen om de site toe te voegen aan vertrouwde websites (onder opties/beveiliging).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 13:57 schreef lvmeijer het volgende:
Misschien dat IE je in een verkeerde internetzone plaats. Je moet eens proberen om de site toe te voegen aan vertrouwde websites (onder opties/beveiliging).
Nope, zelfde probleem :'(

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 13:53 schreef YellowSmart het volgende:
Ik denk niet dat het een probleem is dat te maken heeft met de proxyserver omdat ik hetzelfde probleem ook krijg als het op de lokale computer doe (de computer waar de exchangeserver opstaat), of maakt die dan toch gebruik van een proxy ??
Kijk eens in IE of er proxy settings staan, als dat zo is haal die weg en ga direct via het IP naar de Exchange server http://10.1.1.5/exchange

zoiets :)

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

heb je de LockDown tool gebruikt? Schijnt nog al eens problemen te geven, ik meen iets met URLScan... check ff technet.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 16:34 schreef k-oz het volgende:
heb je de LockDown tool gebruikt? Schijnt nog al eens problemen te geven, ik meen iets met URLScan... check ff technet.
Neen, het enige van virusscanner dat op die server staat is Norton AntiVirus 2001 Professional. Maar het gekke van al is dat het voordien heeft gewerkt! Bij het opstarten geeft NAV wel een fout op poort 110, dat deze al in gebruik is en dat de e-mail beveiliging niet kan gestart worden. Ik zal die er morgen eens even afzwieren. Verder wou ik ook nog eens vragen hoe ik IIS opnieuw moet installeren.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Dit is een bekend probleem.. Microsofts OWA bij exchange 2000 die niet wil werken in Microsoft IE...

Ik heb nog niets kunnen vinden wat de oplossing biedt, maar ik heb het dan ook niet meer nodig....

Het is echt een MS probleem, dus waarschijnlijk moet je daar effe kijken...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

heb je wel taal ingesteld staan in ie ?
(bij tools->internet options->languages)

als daar niks staat (deed ik altijd omdat ik default nl niet wil) doet owa het niet (en aantal xml dingen ook niet)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NAV update van de Corparate versie werkte op dezelfde poort als OWA dus toen wij nav uitzetten werkte de OWA wel. Errug vreemd voor de rest ook nog geen correcte oplossing gevonden in combinatie met de 2

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 07:29 schreef ShadowBumble het volgende:
NAV update van de Corparate versie werkte op dezelfde poort als OWA dus toen wij nav uitzetten werkte de OWA wel. Errug vreemd voor de rest ook nog geen correcte oplossing gevonden in combinatie met de 2
NAV compleet verwijderd, IIS opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem in IE. Werkt nog steeds onder netscape :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op maandag 08 juli 2002 12:14 schreef YellowSmart het volgende:

[..]

NAV compleet verwijderd, IIS opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem in IE. Werkt nog steeds onder netscape :)
Klein Check Listje :

* security pack for IE al gedownload ?
* Alle hotfixes gedaan ? (Windows en exchange)
* AV up to date ?
* Scan de porten even vanaf een werk station met Shadow Security Scanner 5.31 (Trial versie beschikbaar) en checken welke processen op dezelfde port runnen en al in het event log gekeken van zowel Exchange als Windows ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Tja, het blijft echt een MS probleempje hoor....

Een aantal tips die ik heb gevonden met behulp van Google:
Hier en hier....

Succes

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Je zou eventueel kunnen overwegen om Squirrelmail [www.squirrelmail.org] te draaien en die als frontend voor je Exchange server te gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Als je hetzelfde probleem hebt als in de topic moet je hetvolgende doen.

Open "Internet Services Manager" bij administrative tools klik op "Default Website" en daar neem je de properties van. Dan ga je naar "Home directory" en onderaan zet je het "Application Protection" op "Low (IIS process).

En dan werkte het weer onder Internet Explorer :)

(Ik weet dat ik het niet mag zeggen,maar)

BEDANKT IEDEREEN :)
Pagina: 1