Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
hmmm fijn, muis met 1 knopOp zondag 07 juli 2002 03:11 schreef Duinkonijn het volgende:
vroeg ik me af of de standaard apple muis er ook onder XP werkt
de betaler vervuilt
* Dol_Fijn vertrouwt muizen met 1 knop nietOp zondag 07 juli 2002 03:13 schreef GA!S het volgende:
[..]
hmmm fijn, muis met 1 knop
er zijn ook tweeknopsmuizen voor de mac te koop, ik geloof dat kensington ze maakt. deze hebben een beetje een mac-uiterlijk. kijk eens rond op internet zou ik zeggen. je zult vast wel iets vinden
gaaf idee trouwens! die kasten van de G4 zijn l33t!
[edit]
ff gezocht:

ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen, en qua design past het precies bij de G4 kast
linkje: http://www.kensington.com/products/pro_mic_d1477.html
system requirements:
Macintosh® -USB port, OS 8.5 or later
PC-Windows® 98, Me, 2000, or XP with USB port*
*Special graphics features work exclusively on Macintosh® computers running OS 8.5 and OS 9.X
dus hij zal zeker op je windhoos bak werken
[edit]
ff gezocht:

ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen, en qua design past het precies bij de G4 kast
system requirements:
*Special graphics features work exclusively on Macintosh® computers running OS 8.5 and OS 9.X
Wat is dat nou weer voor iets.... Je gaat een alheilige mac toch niet ombouwen tot pc?? Wat zijn dit nou weer voor grappen....
Als je zo een betere pc krijgt, waar ik niet van overtuigt ben, maar da's persoonlijk, kun je et doenOp zondag 07 juli 2002 10:28 schreef Cornholio2001 het volgende:
Wat is dat nou weer voor iets.... Je gaat een alheilige mac toch niet ombouwen tot pc?? Wat zijn dit nou weer voor grappen....
Hoeveel geld wil je erin steken?Op zondag 07 juli 2002 03:11 schreef Duinkonijn het volgende:
als dat ook werkt moet ik alleen nog op jacht naar een apple moniter en g3/g4 kast
Dit wordt naar mijn idee een redelijk dure 'case-mod'.
Monitoren zijn wel te vinden, maar een lege G4 kast wordt lastig. Zo snel gaat dat apple spul niet stuk. En ik weet niet of apple ook lege kasten verkoopt.
...
Ik heb bij MacHouse (Woerden) Wel eens lege imacs zien hangen. Waren echt compleet leeg... Misschien kun je daar met de technische dienst iets regelen, bv. een G3'tje die compleet fubar is ofzo...
Ik denk dat het nog flink moeilijk gaat worden om een PC in een G3/G3 kast te bouwen:
1. Er is nog vrijwel geen afgedankte G3/G4 te vinden waarvoor je weinig geld hoeft te betalen. Apple verkoopt ook geen losse kasten. Kapotte G3/G4's worden niet weggedaan, maar vrijwel altijd gerepareerd.
2. Een G3/G4 gebruikt geen standaard PC voeding, er zitten andere kabels aan, dus dan moet je weer een Mac voeding ombouwen zodat je ATX moederbord ermee werkt.
3. De kast van de G3/G4 is helemaal gemaakt om er een speciaal ontworpen Apple moederbord in zetten, standaard ATX of micro-ATX moederborden passen waarschijnlijk niet, koelers ook niet (Apple heatsinks zijn ook speciaal gevormd.).
4. Backplate is compleet anders, misschien gaat het wel passen, maar mooi gaat het niet worden. PCI sloten zelfde verhaal.
Als het je wel lukt om er 1 te converten, dan lijkt het me heel cool om te weten hoe je het hebt gedaan!
Aan de andere kant: als je een G3/G4 kunt kopen, laat 'the poor old mac' dan in z'n waarde, en installeer er mooi OS X op ofzo, ook leuk!
Cornholio2001: dat waren echte dummies, met geen scherm, geen moederbord, geen voeding, helemaal niks. Wel leuk om te hebben, en er misschien een iMac Aquarium van te maken (ja die bestaan!) maar denk niet dat het mogelijk is om daar nog iets werkends van te maken (o.a. door bovengenoemde redenen die ook op de iMac van toepassing zijn)
1. Er is nog vrijwel geen afgedankte G3/G4 te vinden waarvoor je weinig geld hoeft te betalen. Apple verkoopt ook geen losse kasten. Kapotte G3/G4's worden niet weggedaan, maar vrijwel altijd gerepareerd.
2. Een G3/G4 gebruikt geen standaard PC voeding, er zitten andere kabels aan, dus dan moet je weer een Mac voeding ombouwen zodat je ATX moederbord ermee werkt.
3. De kast van de G3/G4 is helemaal gemaakt om er een speciaal ontworpen Apple moederbord in zetten, standaard ATX of micro-ATX moederborden passen waarschijnlijk niet, koelers ook niet (Apple heatsinks zijn ook speciaal gevormd.).
4. Backplate is compleet anders, misschien gaat het wel passen, maar mooi gaat het niet worden. PCI sloten zelfde verhaal.
Als het je wel lukt om er 1 te converten, dan lijkt het me heel cool om te weten hoe je het hebt gedaan!
Aan de andere kant: als je een G3/G4 kunt kopen, laat 'the poor old mac' dan in z'n waarde, en installeer er mooi OS X op ofzo, ook leuk!
Cornholio2001: dat waren echte dummies, met geen scherm, geen moederbord, geen voeding, helemaal niks. Wel leuk om te hebben, en er misschien een iMac Aquarium van te maken (ja die bestaan!) maar denk niet dat het mogelijk is om daar nog iets werkends van te maken (o.a. door bovengenoemde redenen die ook op de iMac van toepassing zijn)
microsoft muizen werken er ook opOp zondag 07 juli 2002 05:32 schreef Kauwgomballen het volgende:
er zijn ook tweeknopsmuizen voor de mac te koop, ik geloof dat kensington ze maakt. deze hebben een beetje een mac-uiterlijk. kijk eens rond op internet zou ik zeggen. je zult vast wel iets vinden
[edit]
ff gezocht:
[afbeelding]
system requirements:
vraag 2 omgekeerd?
van af het begin wilde ik er eigelijk wel 1 hebben alleen de inhoud beviel me niet echt
het lijkt me best wel cool om een pc te hebben met (real)apple uiterlijk
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Je hebt helemaal gelijk, maar daar gaat het hier niet om of wel? Als het niet past, heb je altijd nog je dremel, en maak je het passend. Backplate kun je er ook gewoon uitzagen, en een ATX voor in de plaats doen. De G4 voeding is inderdaad anders, maar als je die niet om kunt bouwen doe je er toch een andere voor in de plaats? Dat is juist het leukste van het modden. En kapotte G4's moeten wel te krijgen zijn, laatst had mijn oom blikseminslag, en was dat ding ook naar de eeuwige mac velden. Dan gaan ze hem echt niet repareren hoor, dan gaat ie zo in de container. Want dan had alles er nieuw in gemoeten, en dat kost ze gewoon teveel tijd. Ohja, als je aan een goed gevulde G4 komt, wil ik wel de onderdelen gratis op komen halen hoorOp zondag 07 juli 2002 12:56 schreef RVW het volgende:
Ik denk dat het nog flink moeilijk gaat worden om een PC in een G3/G3 kast te bouwen:
2. Een G3/G4 gebruik geen standaard PC voeding, er zitten andere kabels aan, dus dan moet je weer een Mac voeding ombouwen zodat je ATX moederbord ermee werkt.
Cornholio2001: Ehhh, ik heb nog een hele mooie nieuwe staan, 2 maanden oud, 933mhz G4 QuickSilver, maar ik denk dat ik die nog een tijdje in z'n oorspronkelijke mac-vorm wil gebruiken!
Als ik hem sloop is ie voor jou! 
Je hebt inderdaad wel gelijk, maar wat ik aan wilde geven was dat het niet bepaald een erg simpele mod zal worden en dat een mac kast erg verschilt met een ATX kast.
Je hebt inderdaad wel gelijk, maar wat ik aan wilde geven was dat het niet bepaald een erg simpele mod zal worden en dat een mac kast erg verschilt met een ATX kast.
hoezo heb je pics plzOp zondag 07 juli 2002 13:58 schreef RVW het volgende:
Cornholio2001: Ehhh, ik heb nog een hele mooie nieuwe staan, 2 maanden oud, 933mhz G4 QuickSilver, maar ik denk dat ik die nog een tijdje in z'n oorspronkelijke mac-vorm wil gebruiken!Als ik hem sloop is ie voor jou!
Pagina: 1