Toon posts:

Samson servo 170 ruist als de tering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jij mijn versterker ruist dus als de nete, om je even een idee te geven, als de versterker op 10% staat dan klinkt het alsof je onder een waterval staat :( . Dit kwam in ene keer onder het luisteren van muziek, input eruit gehaald om te kunnen concluderen dat het daar niet aan lag. Nou heb ik deze niet in nederland gekocht dus even langs gaan voor de garantie gaat niet. Heeft iemand mischien enig idee wat het kan zijn ? wat er kapot is ? dan weet ik of het de moeite waard is om hem te laten repareren, mits daarmee de frequentie karakterstiek niet wordt aangetast, anders word het gewoon meteen een nieuwe !!

ps. ik had hem op een beschaafd geluidsnivo staan.... :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu :Z , ik hoor het morgen wel weer :) ( De ruis in ieder geval)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Uplug ff alles behalve speakers, dan weet je of het de amp is. Issie geaard?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, en ja hij is geaard

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand verstand van pro-audio ? althans amps dan ?

Verwijderd

Misschien even handig om wat meer info te geven. Welke versterker, wat je allemaal gedaan hebt, etc

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 17:30 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Misschien even handig om wat meer info te geven. Welke versterker, wat je allemaal gedaan hebt, etc
eeuh :? type versterker staat in de topic titel , en ik heb al verteld dat ik alles losgetrokken hebt behalve de speaker kabels nogmaals :) samsung servo 170

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 01:44 schreef XenoDaSouljah het volgende:
*schop*
auw :{

euhmz.. kraakt je volumeknop als je er aan draaid?
en neemt de ruis toe als je em omhoog draaid? als je muziek speelt.. hoor je die ruis dan nog?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon als je hem aanzet dan ruist die meteen, ongeacht of de volume knop op 1 staat of voluit, en niet een klein beetje ruis maar echt heel veel, zoals ik al zei het lijkt wel of je onder een waterfall staat, er komt nu dan ook geen muziek meer uit als ik iets op de input zet

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
ik had een keyboard die ruisde als ik hem op digital echo zette gewoon een harde ros er op geven en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
schop

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 02:52 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Gewoon als je hem aanzet dan ruist die meteen, ongeacht of de volume knop op 1 staat of voluit, en niet een klein beetje ruis maar echt heel veel, zoals ik al zei het lijkt wel of je onder een waterfall staat, er komt nu dan ook geen muziek meer uit als ik iets op de input zet
dan moet je je fout gaan zoeken ACHTER de schakeling van de volumeknop.. waarschijnlijk is het een loos 0 (oftowel "-") contact meer durf ik niet zo te zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 19:20 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

dan moet je je fout gaan zoeken ACHTER de schakeling van de volumeknop.. waarschijnlijk is het een loos 0 (oftowel "-") contact meer durf ik niet zo te zeggen
Zoveel verstand heb ik dus niet van versterkers, dat word wel een nieuwe kopen dan, of is zon reparatie niet duur, en tast het de frequentie karakterstiek niet aan ??

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 19:32 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Zoveel verstand heb ik dus niet van versterkers, dat word wel een nieuwe kopen dan, of is zon reparatie niet duur, en tast het de frequentie karakterstiek niet aan ??
reparatie is altijd duur.. en ik weet niet of et een dure versterker is.. maar ze gaan het echt niet met zilversoldeer voor je vastmaken
zit er geen loos contactje in??

btw.. ik weet ongeveer wat alles doet..en losse contactjes doe ik zelf.. voor de rest doe ik ook niets aan die dingen :P

Verwijderd

Topicstarter
Dan koop ik wel een nieuwe, geld is het probleem niet, aangezien die hier professioneel gebruikt word, wil ik niet met een opgelapte versterker zitten, die mischien is gaan afwijken. Dus even shoppen dan maar, koop meteen een zwaardere

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 19:39 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Dan koop ik wel een nieuwe, geld is het probleem niet, aangezien die hier professioneel gebruikt word, wil ik niet met een opgelapte versterker zitten, die mischien is gaan afwijken. Dus even shoppen dan maar, koop meteen een zwaardere
wat stuurt je versterker aan? welke eisen moet ie voldoen (en budget)
heb me enorm zitten focussen op versterkers lately.. misschien kan ik een tip geven...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

MartNL

http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=83&brandID=2

Om deze versterker gaat het dus.
Deze versterker heb ik dus ook.

Het enige wat ik kan bedenken dat de kabel naar je computer kapot is.
Maar dat is zo simpel dat heb je vast wel al bekeken.
Helaas heb ik dat een keer niet gedaan. |:(

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Anders pas je ff de topictitel aan: Het is dus een SAMSON ipv SAMSUNG!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ooooww :P de monitor versterker..
hmz.. nieuwe kopen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem aangesloten op een soundcraft mengtafel, en die is 100% in orde, en verder schaf ik weer gewoon een samsom amp aan, goede specificaties en vooraL GOEDE klank en zuiver, verder ga ik ook een nieuw setje tannoys aanschaffen ik heb nu de reveals maar ik ga nu een stapje hoger een van de system series denk ik, kunnen de reveals mooi in de kamer of bij de pc (voor games natuurlijk)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 11 juli 2002 00:37 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Ik heb hem aangesloten op een soundcraft mengtafel, en die is 100% in orde, en verder schaf ik weer gewoon een samsom amp aan, goede specificaties en vooraL GOEDE klank en zuiver, verder ga ik ook een nieuw setje tannoys aanschaffen ik heb nu de reveals maar ik ga nu een stapje hoger een van de system series denk ik
de systems is een hele goeie keuze.. zeker om een soundcraft tafel niet te verwaarloze.. ik heb de spirit.. (van soundcraft) maar die wil ik ook niet 'verwaarlozen' met de reveals..
btw.. mocht je die dingen willen verkopen.. hier een geintresseerde (die dingen wil ik als kleine monitoren EXTRA bij de pc.. )

system 600A is een goeie keus.. die gaan NET goed mee als monitoren

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon naar de winkel met mijn masters en even een paar uurtjes luisteren op mijn gemak, desnoods doe ik er 2 dagen over.

Helaas doe ik ze niet weg, ik kan ze zelf goed gebruiken voor mijn pc, klinken me mp3's ook weer wat beter en de geluiden van me games niet meer zo hol :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Topictitel editted. Ik snapte het al niet toen ik "Samsung" in combinatie met "Pro Audio" zag staan. :P

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1