• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
ik ben van plan binnenkort een GSM aan te schaffen. (in combinatie met een libertel 60 abbo)

ik wil graag:
-een infraroodpoort om met de laptop te kunnen e-mailen / internetten

-wap

-een trilalarm (aangezien ik helemaal gek wordt van die irritante beltoontjes)

-een licht toestel (ik heb hem constant in mijn broekzak)

-een klein toestel (alweer die broekzak)

-een lange gespreks/standby tijd.. (hij mot niet spontaan midden op de dag leeg zijn)

-natuurlijk een stukkie kwaliteit. (duidelijke gesprekskwaliteit, goeie garantie, kwalitatief goede telefoon)

nou wil ik graag weten, welke telefoon kan ik het beste kopen, ik twijfel tussen de Siemens S35 en de Nokia 6210 (nou weet ik dat de S35 kleiner is, netzoveel functies heeft als de 6210 en ook nog eens goedkoper is.. daarom neig ik toch naar de S35, of heeft iemand een goeie reden om de 6210 te halen)

als iemand nog een suggestie heeft voor een andere telefoon, dan hoor ik het graag.. :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Jaapie, neem die s35!
=)

greetz,
VãMpÎrE :)

• FragDaddy
Why vampy ?

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-03 00:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Neem de Siemens. Je hebt toch geen redenen om de Nokia te nemen?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
kijk eens op http://www.kieskeurig.nl voor ervaringen ;)

Verwijderd

SIEMENS.... ECHT waar...

• FragDaddy
nee, ik heb niet echt redenen om die Nokia te nemen.. behalve dat ik zo'n beetje overal te horen krijg dat Nokia gewoon de beste telefoons maakt enzo, en dat ze de beste geluidskwaliteit hebben...

maargoed.. dat zal wel niet helemaal waar zijn dan ?

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ze zijn bij kieskeurig wel erg positief...

Mijn broertje heeft een Nokia 3210, maar deze is op onverklaarbare wijze stuk, vreemde meldingen etc. Ik heb ook ander hierover gehoord, 3 verschillende personen, ook stuk. Nu is dit natuurlijk niet de 6210, maar ok.

Ik heb de C35i, vind ik een prima dingetje. Bereik is goed, zowiezo toch minder in Katwijk dus daar klaag ik niet over. Geliud is subliem, je hoort het beltegoed vrouwtje van Libertel gewoon in zo'n opnamekamertje zitten. Maar ja die trilfunctie.. Nou ja, het is maar net waar je hem plaatst. En wie wil er nou zo'n hard schokkend ding in z'n broek.

Laat ze even uittesten in de winkel zou ik zeggen, laat je keuze afwegen tussen mooi en prijs. Kwaliteit hebben ze beide wel.

• FragDaddy
wat is er mis met die trilfunctie van die c35 dan ? te hard of juist te zacht ?

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Het zijn allebei mooi telefoons....

Ik zelf heb de 6210. Reden: bij één naam kan je 5 telefoonnummers en een volledig adres opslaan.

Verder is het een super dun, klein toestel dat lekker in de hand ligt....

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik vind hem goed, wat er op kieskeurig staat is dat die te zacht is. Maar ieder z'n smaak.

Zo zit de een te piepen dat hij stuk gaat na het vallen. Duh. De ander vind de batterijtijd te kort. Mensen zeuren toch altijd. (Dit is in zijn algemeen, niet specifiek de c35)

Verwijderd

Ik heb ook getwijfeld tussen beide gsm's en heb gelukkig besloten om de 6210 te kopen. Zeer gebruiksvriendelijk, super geluidskwaliteit, zeer goed geintegreerde en intelligente trilfunctie, uitgebreidere organizer etc. etc...
Ik zou gewoon voor de Nokia gaan!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Hoezo gelukkig, heb je die andere ook geprobeerd dan? :)

Verwijderd

Ik heb die andere zeker geprobeerd. Bij Phonehouse heb ik de siemens s35 na 4 dagen omgeruild....met bijbetaling

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ok, I have said nothing.

Verwijderd

Fragdaddy,

Ik zou je ook de C35i willen aanraden. Veel liever dan die 2 die jij had opgenoemd.
De C35i is lekker klein, licht, maar heeft verschrikkelijk veel mogelijkheden(zoals wappen, picturemessaging, spelletjes enz.)
De geluid is echt fantastisch. Hij heeft een lange standby tijd. De trilfunctie vind ik wat zacht. Als ik in een drukke discotheek ben, voel ik haast nooit dat ik gebeld wordt. Maar dat moet dan de enige minpunt zijn van de C35i.
Siemens maakt niet voor niets reclame voor de C35i. Het is een fantastisch mooie telefoon.

Verwijderd

Tja, dan zit je wel in een andere categorie. Ik bedoel de c35 kan weer bij lange na niet tippen aan de M35 en S35 en al zeker niet aan de 6210. Het is natuurlijk belangrijk om vast te stellen waar je hem voor nodig gaat hebben....

• FragDaddy
Robie.. aangezien jij ervaring hebt met beide telefoons.. waarom heb je die S35 omgeruild tegen die 6210 ?

en is die 6210 echt zoveel groter dan die S35 ? kun je die nog een beetje in je broekzak hebben de hele dag ? of vervoer jij hem op een andere manier ?

en hoe is het trilalarm van die 6210 ? en de infrarood internet mogelijkheden en wap hebbie die al geprobeerd ?

VERTEL VERTEL !

Verwijderd

jaap, waarom zou je in vredesnaam WAP willen hebben trouwens? :) 9600baud is nogal behoorlijk langzaam namelijk! :)

Zelf heb ik de c35i dan, maar heb toch zeker al 1x gewapped! :) :)

Enigste nadeel van de Siemens is vind ik persoonlijk is het schelle geluid wat eruit komt, maar daarom hebben ze toch trilfunktie uitgevonden? :)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
He Fragdaddy ik zit ook tussen die twee telefoons te twijfelen. Ik neig toch naar de 6210, met name vanwege de IMHO beroerde knoppenplaatsing en niet al te intuitieve UI van de Siemens. Verder schijnt de S35 nogal te ruisen en de 6210 zeer goede geluidskwaliteit te hebben. De 6210 is dan wel iets langer, maar ook platter. Dat geniet mijn persoonlijke voorkeur, en ik las ook ergens dat ze dat bij Nokia met een ergonomische reden gedaan hebben (zelfde ergonomische afmetingen als de 61*0). Schermpjes zijn ongeveer even groot, er passen 7 regels tekst op de S35 itt 6 op de Nokia.

En dan de wat minder bel;angrijke redenen om voor de Nokia te kiezen:
* de spelletjes zijn koeler?
* er zit HSCSD op maar da's in NL nutteloos
* de SMS en picture-SMS mogelijkheden van Nokia
* er is (meer) PC software voor beschikbaar
* je schijnt er CLI icoontjes mee te kunnen pixelen? (dat roelt)

Maar ja de S35 is gewoon ook niet verkeerd en een stuk goedkoper...

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

O, ja nog een reden om voor de 6210 te gaan. Je krijgt 3 jaar garantie. Dus als je hem over 2 jaar wil verkopen verhoogd dat de waarde :).

• FragDaddy
mh. ik zit toch een beetje met het feit dat die nokia 6210 een stukkie groter is.. ik wil hem wel de hele dag rondzeulen in mijn broekzak...

ruist die S35 dan echt zo heel erg ?

• FragDaddy
ow. btw. ik speel geen spelletjes en zeker niet op een focking GSM !

man. zo'n ding hebbie om te bellug en te E-mailen maar niet.. en ik herhaal NIET om spelletjes op te doen.. (IMHO!)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Pak een Libertrel 120 of 240!!!! Als je gaat wappen dan moet je echt geen uurtje bellen per maand hebben!!! En je telefoon is goedkoper!!! Neem wel maar voor 1 jaar want na 1/2 jaar wil je toch een andere.........
Ik zou voor de Nokia gaan, kan je leuker mee tussen je laptop spelen!!!

• FragDaddy
ehm. bij libertel zit WAP en Internet NIET in je belbundel.. :(

maw: als je aan het WAPPEN of INTERNETTEN bent gaat het dus niet van die 120 minuten af he.. dat geldt alleen voor spraak :(

jah ik weet het .. is behoorlijk FOCKED !
de enige die dit wel in zijn belbundel heeft is volgensmij DutchTone (maarja.. die hebben weer een KUTNETWERK geloof ik !?)

iemand meer info ?

Verwijderd

omdat ik deze gsm's alletwee heb (gehad) zal ik op een rijtje zetten waarom ik toch voor de nokia 6210 ben gegaan:

- beter trilalarm
- mooier design
- ietjes groter dan s35, maar nog altijd klein
- zeer plat (lion platte batterij erbij)
- leukere games
- meer software op internet te krijgen
- 14k4 wapmodem
- intern modem (niet geschikt voor NL)
- navigatiestructuur eenvoudiger
- toetsaanslag (tiptoetsen)
- profielinstellingen
- betere en uitgebreidere organizer
- sms's functies
- betere geluidskwaliteit
- verfijndere spraakherkenning
- betere vormgeving voor in de hand

etc..etc...

Verwijderd

Tssjongu jongu jong..... Jeezzzzzz
NOKIA RULEZ!!!

Wanneer dringt dat tot jullie door? :P

Mzzl ACE

Verwijderd

Ik sluit me bij je aan! :) :)

• FragDaddy
ehm. naja. dat geeft best argumenten voor die Nokia telefoon :)

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
RobiNET dat intern modem (niet geschikt voor NL) doet het toch gewoon wel op 9k6? HSCSD gaat in NL idd niet door. Maar da's ook onzin voor ongeveer 1 telefoon die het ondersteunt en GPRS in NL binnen een paar maanden...

en fragdaddy ik had er speciaal bijgezet dat die spelletjes idd niet zo belangrijk zijn dus wind je niet op ok?

tsja en kwa broekzakgemak...een S35 is een bobbel in je lies/op je bil terwijl een 6210 dunner is dan een doorsnee portomonee. Die 1,5 cm extra lengte is juist ergonomischer in het gebruik en ja de meeste van mijn broekzakken zijn groot :)

heb helaas nog steeds niet de 6210 omdat libertel m'n gegevens niet vond kloppen (en daar hadden ze wel gelijk in eigenlijk :) )

• FragDaddy
ok dan !

dat van die spelletjes was eigenlijk als geinje bedoelt hoor :D

maargoed.. kijk dat ide 6210 zo plat is vinnik eigenlijk ook wel errug belangrijk.. ik denk dat ik toch voor de 6210 ga dan.. (ik hoor zoveel goeie dingen over die 'foon)

Verwijderd

Doe verstandig en koop die 6210. Ik heb niets meer te zeggen....... :) ;)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Moet je Tutch of Mviva als wap portal nemen.. is nummer in amsterdam, dus wel lekker in je bundel..

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Oh ja, ik heb een nokia 6210. Superrelaxed apparaat. Heb ik trouwens ook jammergenoeg van 1,5 meter op steen laten vallen, maar hij doet het nog gewoon, en je ziet haast geen beschadigingen (dus stevig kunststof)..

2 vrienden van mij hebben de S35, ook relaxed, maar toch vond ik de nokia wat lekkerder in het gebruik.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 15:50 schreef StanTheMan het volgende:
Moet je Tutch of Mviva als wap portal nemen.. is nummer in amsterdam, dus wel lekker in je bundel..[/quote]Kijk eerst eens in de voorwaarden van een Libertel Abbo.
Data verkeer (dus wap, internet, maar ook fax bijv.) valt NIET in je 60/120/240 gratiz belminuten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1