[java] SWT / JFace: viewer <-> content provider?

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik snap, mede dankzij het ontbreken van goede documentatie rondom JFace, momenteel weinig van de manier waarop een ContentProvider werkt...

Ik heb het voorbeeld met de Books & Games bekeken (te vinden op eclipse.org), maar het enige dat ik daar wijzer van werd, is dat alle gegevens door de content provider als array teruggegeven worden aan de viewer? (Zie de functie concat() in MovingBoxContentProvider.java)

Ik probeer een tabel te vullen met gegevens, en kom er maar niet achter hoe ik m.b.v. een content provider mijn data in een tabel krijg...

Een content provider implementeert standaard de functie getElements(Object arg0), en de docs zijn nietszeggend wat betreft de waarde van arg0 (dit is volgens mij het object dat ik instel m.b.v. viewer.setInput(object)), en de return waarde die ik moet teruggeven.

Heeft iemand anders hier inmiddels (na het andere topic) al wat mee gedaan ?

• B-Man
  • Niet online
Heb zojuist een tabel uit een db op mijn scherm gekregen m.b.v. SWT & een TableViewer.

Om de een of andere reden moet ik na alle initialisaties nog de methode refresh() aanroepen op mijn Viewer, om alle gegevens op te halen... Als ik dit niet doe, wordt alleen de eerste kolom gevuld met gegevens.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben even bezig geweest met die tree, het was wel even wennen maar uiteindelijk toch gelijkt. Met bv van de content provider zet je dus de vertaal slag van jouw object hierarchie, naar die van de tree. Het werkt op zich wel aardig. Ik heb verder geen last gehad van refresh problemen. Wat vind je er intussen van?

• B-Man
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 11:51 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ben even bezig geweest met die tree, het was wel even wennen maar uiteindelijk toch gelijkt. Met bv van de content provider zet je dus de vertaal slag van jouw object hierarchie, naar die van de tree. Het werkt op zich wel aardig. Ik heb verder geen last gehad van refresh problemen. Wat vind je er intussen van?
Het bevalt redelijk goed, al is het even de armen uit de mouwen steken, zo zonder fatsoenlijke documentatie.

Als ik de sources zo bekijk, leest een viewer direct alle data uit een input in. Geen buffering zoals in Swing geloof ik. Dit zal ik zelf moeten gaan implementeren, omdat ik met tabellen met behoorlijk wat records wil gaan werken.
In Swing maakte ik dan even een nieuw TableModel, die op aanvraag extra records uit een ResultSet teruggaf.

De huidige TableViewer van JFace leest echter in een ruk de gehele resultset uit.

Verwijderd

Ik kwam dit op Javalobby tegen: http://jfacedbc.sourceforge.net/ wie weet heb je er wat aan :)

• B-Man
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 12:45 schreef Zef het volgende:
Ik kwam dit op Javalobby tegen: http://jfacedbc.sourceforge.net/ wie weet heb je er wat aan :)
Daar heb ik wat aan!

Bedankt!

• B-Man
  • Niet online
Alarmnummer: Ben nu een Outlook balk aan het maken. Begin het steeds beter in de vingers te krijgen. Ik liep tegen wat beperkingen aan met de standaard widgets, en ontdekte toen org.eclipse.swt.custom.CLabel; Die widget tekent zichzelf, en na die widget een aantal malen goed bekeken te hebben, ben ik nu zelf dus wat widgets aan het maken.

Nu ik er wat dieper induik wordt het steeds plezieriger om mee te werken. De mensen van IBM zijn consequent geweest wat betreft de structuur, en dat zorgt ervoor dat het erg gemakkelijk is om zelf een widget in elkaar te draaien.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Dit vraagt natuurlijk om een paar screenshots he :)

Ik ben op dit moment bezig om makkelijker een gui aan een model te koppelen, door gebruik te maken van generieke models/controllers en halffabrikaat views. Op dit moment maak ik die views mbv Swing, maar ik kan ze straks wel met SWT opzetten.

• B-Man
  • Niet online
Ik ben ook van plan om MVC i.c.m. databases wat beter op te zetten.

Als ik je goed begrijp ben jij al met zoiets begonnen?

Heb zelf (op dit moment) even geen webspace om een screenshot op te zetten, heb jij wat ruimte over op je site?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zondag 07 juli 2002 22:43 schreef B-Man het volgende:
Ik ben ook van plan om MVC i.c.m. databases wat beter op te zetten.

Als ik je goed begrijp ben jij al met zoiets begonnen?

Heb zelf (op dit moment) even geen webspace om een screenshot op te zetten, heb jij wat ruimte over op je site?
mail maar. :)

en ik ben op dit moment nog even niet met de db bezig, alleen met het model gebeuren. Maar ik wil zeker iets aan het db/swing gebeuren doen. Maar ik wil de model kopelen aan de db, en dan de view weer aan de model. Maar waar ik ook mee zit is dat ik het hele db en xml gebeuren wat kan automatiseren, zodat je al de afhandel code ook niet meer hoeft te schrijven.

Heb op dit moment alleen even ruzie met codeguide 5 en generics. :(

• B-Man
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 22:44 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

mail maar. :)

en ik ben op dit moment nog even niet met de db bezig, alleen met het model gebeuren. Maar ik wil zeker iets aan het db/swing gebeuren doen. Maar ik wil de model kopelen aan de db, en dan de view weer aan de model. Maar waar ik ook mee zit is dat ik het hele db en xml gebeuren wat kan automatiseren, zodat je al de afhandel code ook niet meer hoeft te schrijven.

Heb op dit moment alleen even ruzie met codeguide 5 en generics. :(
Heb net even drie screenshots gemaakt, inclusief wat andere zaken waar ik wat mee aan het testen ben geweest dit weekend.

Ik werk overigens met Eclipse, bevalt ook goed na Netbeans (traaag).

• B-Man
  • Niet online
Volgende widget op mijn verlanglijst is overigens een ToolItem (knop op een toolbar), die tekst rechts langs een icoontje kan tonen.

Daarnaast een Coolbar die verticaal mag schalen; d.w.z.: als je een coolitem onder een andere coolitem sleept, dat de widget eromheen dan automagisch een regel groter wordt. In eclipse zelf gebruiken ze dit al, ben er alleen nog niet achter hoe.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

plaatjes van B-Man.

Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/3.png
Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/4.png
Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/5.png

damn... wat ziet dat er strak uit :)

• B-Man
  • Niet online
Ik vind het er ook erg strak uitzien.

En weet je wat het mooiste is: het viel reuze mee om te maken!

Ik ben de source nog wat op aan het schonen, en dan is de eerste SWT Widget @ GOT een feit!

Ik zag op codebase.nl trouwens nog geen SWT topic?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zondag 07 juli 2002 23:17 schreef B-Man het volgende:
Ik vind het er ook erg strak uitzien.

En weet je wat het mooiste is: het viel reuze mee om te maken!

Ik ben de source nog wat op aan het schonen, en dan is de eerste SWT Widget @ GOT een feit!
Wat mij nu opvalt is dat ineens iedereen flauw is van Swing en noemt java een totaal falen aan de desktop kan (serverkant java = #1 :P ) Maar ik hoop dat ze nu eens de handen in elkaar slaan, en laten zien dat java echt wel wat meer kan dan die klungelige gui`s.
Ik zag op codebase.nl trouwens nog geen SWT topic?
Ik heb er zelf nog niets geplaatst (ben op dit moment bezig met die MVC en ben bezig met een polymorf type systeem). Maar je kan wel een java topic plaatsten en heb je de optie om SWT als categorie te kiezen.

ps: weet jij trouwens hoe ze die eclipse look and feel aanschakelen?

• B-Man
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 23:19 schreef Alarmnummer het volgende:
ps: weet jij trouwens hoe ze die eclipse look and feel aanschakelen?
Wat bedoel je ?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zondag 07 juli 2002 23:27 schreef B-Man het volgende:

[..]

Wat bedoel je ?
Eclipse ziet er heel anders uit dan een windows applicatie. Kijk maar eens bij eclipse en de borders bij panels ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.eclipse.org/articles/Article-UI-Guidelines/actionExamples.jpg

• B-Man
  • Niet online
Dat is helaas geen look and feel. Eclipse gebruik een aantal eigen widgets voor de verschillende elementen die zichtbaar zijn.

Die zijn overigens wel uit eclipse te halen vermoed ik.

Het eclipse scherm is simpelweg opgebouwd uit een sashform (zie de SWT custom package) die wat aangepast is.

Waar ik niet uitkom is of SWT nu wel of niet MDI ondersteunt?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb net ook even gekeken en zij gebruiken tabbladen, maar ik heb inderdaad geen desktoppane gezien met internal frames.

• B-Man
  • Niet online
Nee, inderdaad niet.

Je kan wel een nieuwe Shell op een bestaand Shell zetten, maar of je die dan kan "docken" in je top-leven Shell weet ik niet, ik vermoed dat je zoiets wel zelf kunt maken.

Child Shells kun je namelijk gewoon inhaken op alle events van de parent shell, zodat alle child shells de bewegingen van de parent volgen. Ook kan je een gebied in je parent shell maken, waar child shells kunnen docken: als je vervolgens een child shell maximaliseert, leest deze de huidige grote van de widget uit waarop gedocked kan worden.

Morgen maar eens naar kijken.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

nog een screen shot van B-Man..

Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/6.png

dit ziet er echt strak uit :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben er nu ook even mee aan het pielen, en wat voor Window gebruik jij? Gebruik jij een Shell, Window of een ApplicationWindow? Ik ben nu ff met die ApplicationWindow bezig, maar ik heb daarvoor weer een hele lading api`s nodig van eclipse core. Ik vind dit echt naadje omdat ze dus gewoon een monolyth aan het maken zijn.

Verwijderd

Dit ziet er idd errug strak uit 8-) Als ik ooit eens een GUI moet schrijven zal ik me ook eens in verdiepen, ik zie nu helaas geen toepassing :(

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 08 juli 2002 19:58 schreef Zef het volgende:
Dit ziet er idd errug strak uit 8-) Als ik ooit eens een GUI moet schrijven zal ik me ook eens in verdiepen, ik zie nu helaas geen toepassing :(
Je bent echt wel een tijdje bezig om het onder de knie te krijgen, doordat de documentatie echt slecht is.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 20:00 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Je bent echt wel een tijdje bezig om het onder de knie te krijgen, doordat de documentatie echt slecht is.
Ik hoop dat er tegen die tijd meer docs zijn (misschien een ideetje om die te gaan schrijven? ;) )

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik hoop dat er meer aandacht gaat komen om SWT los van Eclipse te koppelen zodat het meer is dan alleen de widget library van Eclipse. Misschien dat er dan meer tutorials komen voor komen.

• B-Man
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 19:30 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ben er nu ook even mee aan het pielen, en wat voor Window gebruik jij? Gebruik jij een Shell, Window of een ApplicationWindow? Ik ben nu ff met die ApplicationWindow bezig, maar ik heb daarvoor weer een hele lading api`s nodig van eclipse core. Ik vind dit echt naadje omdat ze dus gewoon een monolyth aan het maken zijn.
Waar(om) heb je core API's nodig ?

Ik heb JFace even "uit" de gehele eclipse core gevist, en kan de elementen die ik tot nu toe nodig heb gehad gewoon zonder de rest van eclipse gebruiken.
Ik zie in de javadocs van ApplicationWindow (url) trouwens ook geen zaken uit de core API's staan.

Ik zelf werk nu direct met een Shell. Geen Window of ApplicationWindow dus.

• B-Man
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 20:05 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik hoop dat er meer aandacht gaat komen om SWT los van Eclipse te koppelen zodat het meer is dan alleen de widget library van Eclipse. Misschien dat er dan meer tutorials komen voor komen.
Ik denk niet dat IBM dit op eigen initiatief zal doen. Dan zullen ze ene hoop gelazer met Sun krijgen denk ik. Ik denk dat dit alleen zal gebeuren als de markt erom vraagt. Als er genoeg projecten op SWT zijn gebaseerd, is er een behoefte, en er is geen enkele reden voor IBM om niet aan de behoefte te voldoen.

Ik hoop dat sun zich in de tussentijd eens goed achter de oren krabt, en zich afvraagt wat voor mogelijkheden de combinatie Swing + SWT kan hebben.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 00:13 schreef B-Man het volgende:

[..]

Waar(om) heb je core API's nodig ?
Als ik JFace zijn ApplicationWindow opstart, dan knapt hij eruit met een IProgressMeter (geloof ik) niet kan vinden. En deze zit in de core lib.
Ik zelf werk nu direct met een Shell. Geen Window of ApplicationWindow dus.
Met de shell had ik het ok al voor elkaar gekregen. Maar ik wou met die JFace componentenaan de slag omdat het weer een laag bovenop SWT. En je eigelijk niet met SWT direct moet proggen (had ik begrepen).

• B-Man
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 11:00 schreef Alarmnummer het volgende:
Als ik JFace zijn ApplicationWindow opstart, dan knapt hij eruit met een IProgressMeter (geloof ik) niet kan vinden. En deze zit in de core lib.
Ik heb zojuist zowel Window als ApplicationWindow even gebruikt (even MyWindow extends Window en MyApplicationWindow extends ApplicationWindow), en ik kan gewoon open() aanroepen, en krijg in beide gevallen netjes een nieuwe window op mijn scherm.
Met de shell had ik het ok al voor elkaar gekregen. Maar ik wou met die JFace componentenaan de slag omdat het weer een laag bovenop SWT. En je eigelijk niet met SWT direct moet proggen (had ik begrepen).
Ik ook, maar niet alles tegelijk. Ik kan dus wel een Window openenen. Daarmee kan ik dus een MDI app maken. Het enige wat nodig is, is een listener op verplaatsing van het ApplicationWindow, die vervolgens netjes alle child windows mee verplaatst.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 20:43 schreef B-Man het volgende:

[..]

Ik heb zojuist zowel Window als ApplicationWindow even gebruikt (even MyWindow extends Window en MyApplicationWindow extends ApplicationWindow), en ik kan gewoon open() aanroepen, en krijg in beide gevallen netjes een nieuwe window op mijn scherm.
[..]
Welke jars gebruik je? Ik gebruik die van SWT en die workbench.
Ik ook, maar niet alles tegelijk. Ik kan dus wel een Window openenen. Daarmee kan ik dus een MDI app maken. Het enige wat nodig is, is een listener op verplaatsing van het ApplicationWindow, die vervolgens netjes alle child windows mee verplaatst.
Maar dan zitten de frames nog niet binnen een andere frame :) en dat is geloof ik niet de bedoeling van mdi :)

Ik ben op dit moment nog steeds bezig met mijn mvc gebeuren en op dit moment ben ik dus nog steeds bezig om alle modellen ed op te zetten, en de basis te ontwerpen. Vb.

vb:
code:
1
.. veel code ;)

Dit is het engiste wat je hoeft te doen om de gui up to date te houden met de model.

Afbeeldingslocatie: http://www.alarmnummer.net/images/model2.JPG

[edit] ik heb de source even verwijderd maar ik ga het wel open source maken (staat ook in een org package :) )

• B-Man
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 21:04 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Welke jars gebruik je? Ik gebruik die van SWT en die workbench.
[..]

Maar dan zitten de frames nog niet binnen een andere frame :) en dat is geloof ik niet de bedoeling van mdi :)

Ik ben op dit moment nog steeds bezig met mijn mvc gebeuren en op dit moment ben ik dus nog steeds bezig om alle modellen ed op te zetten, en de basis te ontwerpen. Vb.
Ik heb alle org.eclipse.jface* uit de eclipse sources gevist, en gejarred.

Ik zag net in de docs dat ApplicationWindow vanuit zijn StatusLineManager referentie een referentie bevat naar een class uit de eclipse core classes. Waarom ze dat hebben gedaan snap ik niet, aangezien (bijna) alle zaken in JFace alleen steunen op andere onderdelen van JFace.

Je MVC-model ziet er (wat ik er hier van zie) goed uit!

• B-Man
  • Niet online
Nog even een kleine toevoeging: Ik heb inderdaad een aantal zaken uit:

org.eclipse.core.internal.runtime.*
org.eclipse.core.runtime.*

meegenomen in mijn jar, aangezien dat de benodigde dependencies waren om het gehele spulletje te compileren, en te jarren.

Ik kan je mijn JAR even mail, geef maar even aan of je daar behoefte aan hebt.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 22:21 schreef B-Man het volgende:
Ik kan je mijn JAR even mail, geef maar even aan of je daar behoefte aan hebt.
Graag :) je weet waarheen en size doesn`t matter :P
thanx..

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 22:12 schreef B-Man het volgende:
Je MVC-model ziet er (wat ik er hier van zie) goed uit!
Ik zal binnenkort mijn 'oude' property help api`s ook even online zetten. Superhandig om gui te laten reageren op lijsten ed. Hetzelfde principe als propertyChangeSupport, maar dan voor Lijsten, Sets en Maps.

Ik zit op dit moment ook nog steeds te denken hoe ik mijn model eenvoudig (liefst ook via een framework) met de database kan laten werken. Maar je wordt hier doodgegooid met een hele lading api`s en ik zit nu echt even met mijn handen in het haar.

• B-Man
  • Niet online
Ik kijk er graag eens naar, misschien dat ik het stuk database connectiviteit kan realiseren.

Dan hebben we een eerste onderdeel voor een SWT / JFace framework dat gemakkelijk in te zetten is.

-- edit:

Misschien handig als je je sourcecode een paar posts hierboven even op je eigen site zet, en ernaar linkt, dat scheelt wat gescroll, en houd het wat overzichtelijker.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb even gekeken naar de mogelijkheden om een aparte SWT distributie te maken. Volgens mij is dit mogelijk omdat Eclipse code onder de Common Public Licence staat. Deze licentie is goedgekeurd door het Open Source Initiative (OSI).

Als het goed is kan je dus gewoon parallel aan Eclipse een SWT toolkit distribueren voor de diverse platformen met geordende API documentatie, installatie-instructies en voorbeelden.

Zouden jullie hier wat voor voelen?
Zou zo'n distributie echt meer bieden dan het downloaden van Eclipse?
Moeten we het misschien elders voorstellen?

Ik heb uitgebreid gezocht, maar als hier al iemand mee bezig mocht zijn, staan de resultaten in ieder geval niet online.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 23:33 schreef B-Man het volgende:
Ik kijk er graag eens naar, misschien dat ik het stuk database connectiviteit kan realiseren.
Hoe wil je dit gaan opzetten?
Dan hebben we een eerste onderdeel voor een SWT / JFace framework dat gemakkelijk in te zetten is.
8-) Ik hoop echt dat ze meer aandacht (lees meer en betere documentatie) gaan geven aan SWT. Misschien kunnen we het hiermee een handje helpen :)
Misschien handig als je je sourcecode een paar posts hierboven even op je eigen site zet, en ernaar linkt, dat scheelt wat gescroll, en houd het wat overzichtelijker.
Done.. source ga ik opensource maken dus iedereen kan erin kijken :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 23:44 schreef mbravenboer het volgende:
Ik heb even gekeken naar de mogelijkheden om een aparte SWT distributie te maken. Volgens mij is dit mogelijk omdat Eclipse code onder de Common Public Licence staat. Deze licentie is goedgekeurd door het Open Source Initiative (OSI).

Als het goed is kan je dus gewoon parallel aan Eclipse een SWT toolkit distribueren voor de diverse platformen met geordende API documentatie, installatie-instructies en voorbeelden.

Ik heb uitgebreid gezocht, maar als hier al iemand mee bezig mocht zijn, staan de resultaten in ieder geval niet online.
Ik vind het een uitstekend plan. Ik had, zie signature, al een SWT setje klaar staan (win32). Maar het zou handig zijn al we meteen voor alle platformen in elkaar zetten en dan dit keer ook JFace erbij in). Zodat je meteen aan de slag kan, zonder allerlei zoekacties.

Het lijkt me ook handig als we even een nieuw topic opzetten, misschien is het wat handiger om het bij javahova te doen.

Weet jij trouwens waarom die site zo vaak niet vanaf www.javahova.net te bereiken is? (voor de rest: http://forum.javahova.net is adres voor het forum).

• mbravenboer
Alarmnummer: Het lijkt me ook handig als we even een nieuw topic opzetten, misschien is het wat handiger om het bij javahova te doen.
Yepz, is waar.
Weet jij trouwens waarom die site zo vaak niet vanaf www.javahova.net te bereiken is?
www.javahova.net forward sinds kort naar forum.javahova.net, dus als het goed is heb je daar geen last meer van.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 10 juli 2002 00:26 schreef mbravenboer het volgende:
www.javahova.net forward sinds kort naar forum.javahova.net, dus als het goed is heb je daar geen last meer van.
Dan is dat nog maar sinds een paar uur :)

[edit] ik heb mijn link net ff gechecked, en dat stond niet naar http://www.javahova.net te wijzen :Z
Kan ik meteen mijn topic daar ook ff sluiten :P

• B-Man
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 23:44 schreef mbravenboer het volgende:

Ik voel er erg veel voor!

Om meer animo voor SWT te kweken, is het dan ook absoluut nodig.
Ik denk dat het, om SWT tot een succes te maken, echter wel nodig is om een aantal zaken uit te breiden danwel aan te vullen. Zoals je waarschijnlijk al las in dit topic, is MVC nog niet erg handig in SWT, en zijn er wat andere zaken die onlogisch zijn.

De zaken die hieraan gerelateerd zijn, zijn JLense en SwinT, beiden te vinden op SourceForge. Beide initiatieven om SWT onder de motorkap van Swing te plaatsen.

Ik heb zelf ook nog geen initiatieven gezien om SWT op zichzelf neer te zetten.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb even gekeken bij JLense, maar daar willen zo oa echte Swing combineren met de plugin framework van Eclipse en is dus helaas geen verbetering.

Die andere 'SwinT', daarvan heb ik eigelijk nog niet veel meer kunnen ontdekken dan alleen die pagina op sourceforge, maar helaas geen sources of iets dergelijks.

Het zou natuurlijk wel enorm fijn zijn als je gewoon in Swing verder kan blijven proggen, maar het tekenwerk uiteindelijk laat verrichten door SWT. Maarja, eerst moet SWT maar eens uit de verf komen. Ik ga even een topic openen op javahova (als die er al niet is).

link: http://forum.javahova.net/topic.php?id=734

• mbravenboer
B-Man: Ik voel er erg veel voor!
Ok, laten we dit dan op Javahova bespreken ok? We moeten het een en ander even goed bekijken, want als je dit eenmaal aanpakt schept het natuurlijk een verantwoordelijkheid: kan je je toolkit bijhouden naast Eclipse.
Zoals je waarschijnlijk al las in dit topic, is MVC nog niet erg handig in SWT, en zijn er wat andere zaken die onlogisch zijn.
Hum ja, dat begrijp ik toch niet helemaal want ik dacht juist dat JFace toch wel om je vingers bij af te likken moest zijn... Helaas heb ik nog niet concreet met SWT of JFace kunnen werken en dat zal ik dus maar eerst eens moeten doen.
De zaken die hieraan gerelateerd zijn, zijn JLense en SwinT, beiden te vinden op SourceForge. Beide initiatieven om SWT onder de motorkap van Swing te plaatsen.
SwinT gaat volgens mij bezig met een implementatie van SWT in de vorm van Swing. Heel leuk, maar absoluut niet wat je wil volgens mij ;) .

JLense zal onder andere een JFace implementatie gebaseerd op Swing maken, iets waar je dus ook geen ruk aan hebt imho ;) .

Wat je juist wil is een Swing look and feel die gebaseerd is op SWT en dus native en snel is. Ik begreep dat de renderers van Swing het grootste bezwaar vormen bij het maken van een SWT gebaseerde look and feel voor Swing...

• B-Man
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 00:53 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ok, laten we dit dan op Javahova bespreken ok? We moeten het een en ander even goed bekijken, want als je dit eenmaal aanpakt schept het natuurlijk een verantwoordelijkheid: kan je je toolkit bijhouden naast Eclipse.
[..]

Hum ja, dat begrijp ik toch niet helemaal want ik dacht juist dat JFace toch wel om je vingers bij af te likken moest zijn... Helaas heb ik nog niet concreet met SWT of JFace kunnen werken en dat zal ik dus maar eerst eens moeten doen.
[..]

SwinT gaat volgens mij bezig met een implementatie van SWT in de vorm van Swing. Heel leuk, maar absoluut niet wat je wil volgens mij ;) .

JLense zal onder andere een JFace implementatie gebaseerd op Swing maken, iets waar je dus ook geen ruk aan hebt imho ;) .

Wat je juist wil is een Swing look and feel die gebaseerd is op SWT en dus native en snel is. Ik begreep dat de renderers van Swing het grootste bezwaar vormen bij het maken van een SWT gebaseerde look and feel voor Swing...
Ik heb nog geen account @ JavaHova, dus nog even een reactie in dit topic.

JFace/SWT is absoluut om je vingers bij af te likken v.w.b. looks en snelheid. Onder de motorkap zijn er echter nog een aantal verbeterpunten.

De projecten die ik noemde, noemde ik omdat het andere projecten zijn die ook bezig zijn met SWT. Omdat ik een beeld probeer te krijgen van de activiteiten die anderen reeds ontplooien m.b.t. SWT/JFace.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

We zijn al begonnen op javahova, jij komt er ook zo bij neem ik aan :)

• B-Man
  • Niet online
Present!
Pagina: 1