Monitor: beeld wordt groter/kleiner

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
De laatste tijd heeft mijn 19" Iiyama vm pro last van plotselinge vergrotingen en verkleiningen van het beeld, dus beeld wordt opeens 1/2 cm smaller en springt dan weer op normaal (dit gebeurt +- 4x op een avond).
Welke monitor-expert weet er wat er aan het begeven is (en moet ik wachten tot het erger wordt voordat ik hem laat nakijken, want nu gebeurt het niet zo vaak en zul je net zien dat ze het op een technische dienst niet kunnen reproduceren :( )

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht de voeding. Die zorgt voor de stroomtoevoer, als deze niet meer goed kan worden bijgeregeld gaat het beeld vervormen bij een ander stroomverbruik (wit/zwart beeld bijvoorbeeld, ik ken het een beetje).

Dit heb ik ooit eens gelezen/gehoord en opgeslagen.

Expanding the inexpandable

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

Flexx

This side up

Vision Master Pro 451 ?

Verwijderd

Wat voor systeem heb je?
Ik heb dit vroeger ook eens gehad, af en toe een zwarte rand om het beeld een paar keer per avond. Monitor werkte op een andere pc goed. Het leek toen aan de onboard video kaart te liggen.

Verwijderd

ik heb dit zelfde probleem ook... ik heb een Asus A7A 266 met TB1400, 512SDram en heb een Elsa Erazor maar dit probleem had ik eerst nooit... sins een tijdje.. ik denk maar weet het niet zeker dat het licht aan de straling van een nieuwe mobiel die hier een tijdje geleden is gekomen maar weet dat niet zeker.. iemand anders andere mogelijke oorzaken van dit irietant monitoristische aanslag geval :?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Zoek voor de grap een op Iiyama en vision master problemen
Je komt zo 100000 threads hierover tegen, dit is namelijk een bekend probleem bij de 19"en van Iiyama!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 02:15 schreef OverSoft het volgende:
Zoek voor de grap een op Iiyama en vision master problemen
Je komt zo 100000 threads hierover tegen, dit is namelijk een bekend probleem bij de 19"en van Iiyama!
OW? en ook bij de Relisys 17" :?

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb dat ooit gehad met mijn 17" acertje . paar weken/maanden later komen die dingen om de 5 minuten opduiken en moet je tegen je monitor rammen en dan werkt het weer . effe later was ie dood .

heb dat achteraf wel gemaakt , bleek een mopje solduur op de printplaat te zijn dat verkoold was . nieuw solduur rond het pinnetje gedaan en hij ging weer als een trein :)

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Bedankt voor de replies. Ik zal wat meer info geven. Het is een Vision Master Pro 450, dus gelukkig nog net voor de befaamde VM Pro 451.
Het is meer een soort calibratie iets, dus dat hij het beeld even niet meer even groot houdt, gaat schokken (groot - klein) en dan lukt het hem weer om het beeld normaal te krijgen.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
ik heb zoiets op de 22" IIyama. Ik ben nu in resolutie een stap terug (van 1600x1200 naar 1280x024) en hij doet het nu minder vaak of het valt minder op zo....

Moet in elk geval gerepareerd. Schijnt de voeding te zijn ofzo

[topic=522314]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op zondag 07 juli 2002 14:27 schreef pioneer5 het volgende:
Bedankt voor de replies. Ik zal wat meer info geven. Het is een Vision Master Pro 450, dus gelukkig nog net voor de befaamde VM Pro 451.
Het is meer een soort calibratie iets, dus dat hij het beeld even niet meer even groot houdt, gaat schokken (groot - klein) en dan lukt het hem weer om het beeld normaal te krijgen.
Ik had EXACT hetzelfde met min vision master pro 450. Hij gaf soms een tik, en dan werd het beeld wat groter en meteen weer kleiner. Dit werd steeds erger. Heb toen Iiyama nederland gemaild. Ze dachten zelf aan de hoogspannigsunit. Op vrijdag hebben ze een walk-in, dan kan je je scherm (op afspraak) langsbrengen en wordt ie ter plekke gerepareerd. 2 weken geleden langsgeweest. Het was dus inderdaad de hoogspanningsunit. Eruit gesoldeerd, nieuwe erin en hij doet het al weer 2 weken prima. Kosten: € 0.
Dus, bel of mail Iiyama even. (www.iiyama.nl). Ze zitten in Oude Meer, pal naast Schiphol.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1