Ik zit hier emt een probleem met eht opbergen van m'n hardware. Ik heb van de week al een schroeven sorteer bak gekocht om alle pc schroefjes op te bergen, dat is nu gelukt, 1 2 grote bakken heb ik alle kabels opgeborgen amar nu zit ik emt nog zo'n 40 ISA/PCI/AGP kaarten die ook opgeborgen metoen worden. Hoe doen jullei dit?
In een anti-statisch zakje, en dan gewoon naast elkaar in een grote doos 
vaak slingert er ook nog wel wat los door m'n kamer
Tja dat heb ik nu ook maar toch vind ik dat niet echt een fijne oplossing.Op zaterdag 06 juli 2002 23:46 schreef SH007 het volgende:
In een anti-statisch zakje, en dan gewoon naast elkaar in een grote doos
Verwijderd
Anders ga je ze ff sorteren.
En de pci/isa kaarten die je eigenlijk wel missen kunt gewoon gaan verkopen.
Heb je in elk geval een begin voor de volgende upgrade
Verwijderd
Dat jij nog isa kaarten bewaard, hoop dat het geluidskaartjes zijn, blijft toch wel me favoriet isa geluidskaartjes. ( maar moederborden met isa zijn er niet 123 meerOp zaterdag 06 juli 2002 23:44 schreef jjbstolk het volgende:
40 ISA/PCI/AGP kaarten die ook opgeborgen metoen worden. Hoe doen jullei dit?
Maar waarom vouw je ze niet gewoon in een anti-statische zak en plaats ze rechtop in een doos zoals SH007 postte.
Lijkt mij de beste en handigste oplossing tenzij jij 40 doosjes van de kaartjes (wellicht OEM) wil opzoeken en gebruiken.
Ik heb 2 dozen in gebruik met alle kaarten, in doos 1 liggen ISA en AGP kaarten, die 2 AGP kaarten zittten allebei in een A.S. zakje, de rest niet, en de 2e doos emt alle PCI kaarten, is 1 grote grabbel ton.Op zondag 07 juli 2002 00:01 schreef ureal het volgende:
Anders ga je ze ff sorteren.
ISA kaarten, zijn of 3C509 UTP kaartjes of Soundkaartjes.Op zondag 07 juli 2002 00:04 schreef DragonLord het volgende:
[..]
Dat jij nog isa kaarten bewaard, hoop dat het geluidskaartjes zijn, blijft toch wel me favoriet isa geluidskaartjes. ( maar moederborden met isa zijn er niet 123 meer)
Maar waarom vouw je ze niet gewoon in een anti-statische zak en plaats ze rechtop in een doos zoals SH007 postte.
Lijkt mij de beste en handigste oplossing tenzij jij 40 doosjes van de kaartjes (wellicht OEM) wil opzoeken en gebruiken.
Alle maal in een zakje wil neit, zovel zakjes heb ik neit ik had eigenlijk gehoopt dat iemand de iedeale opberg methode had, zelf eits gemaakt of gekoct oid. Ik ga van de vakantie maar eens met wat hout aan de slag, kijken of ik een rek kan maken waar ik ze allemaal in kan zetten.
Verwijderd
Dat zijn nog wel geinige kaartjes.Op zondag 07 juli 2002 00:05 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
ISA kaarten, zijn of 3C509 UTP kaartjes of Soundkaartjes.
HOUTAlle maal in een zakje wil neit, zovel zakjes heb ik neit ik had eigenlijk gehoopt dat iemand de iedeale opberg methode had, zelf eits gemaakt of gekoct oid. Ik ga van de vakantie maar eens met wat hout aan de slag, kijken of ik een rek kan maken waar ik ze allemaal in kan zetten.
Nee dat is wel een leipe/lompe oplossing.
Nou pak het dan maar in Aluminium folie in, dat deed ik ook met stapels simmetjes, ging altijd goed.
Geen statische of electrische ontladingen en dus geen problemen.
Met dat hout bedoel ik ean dat ik een rek maak, met ongeveer dezelfde afmeting als de binnenkant van een systeemkast waar je al je kaartjes aan vast schroef met dan ene schroefje, en dan ej dan zoiets ook maakt voor meer kaartne.Op zondag 07 juli 2002 00:20 schreef DragonLord het volgende:
[..]
Dat zijn nog wel geinige kaartjes.
[..]
HOUT![]()
Nee dat is wel een leipe/lompe oplossing.
Nou pak het dan maar in Aluminium folie in, dat deed ik ook met stapels simmetjes, ging altijd goed.
Geen statische of electrische ontladingen en dus geen problemen.
Verwijderd
Veel te veel moeite. Gewoon voorzichtig in een grote doos stoppen. Heb ik ook. Daarnaast vind je ook wel losse dingen door mn kamer, maar daar gaat et niet overOp zondag 07 juli 2002 00:31 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Met dat hout bedoel ik ean dat ik een rek maak, met ongeveer dezelfde afmeting als de binnenkant van een systeemkast waar je al je kaartjes aan vast schroef met dan ene schroefje, en dan ej dan zoiets ook maakt voor meer kaartne.
Verwijderd
Hoe lang moet je het dan bewaren c.q. niet gebruiken ?Op zondag 07 juli 2002 00:31 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Met dat hout bedoel ik ean dat ik een rek maak, met ongeveer dezelfde afmeting als de binnenkant van een systeemkast waar je al je kaartjes aan vast schroef met dan ene schroefje, en dan ej dan zoiets ook maakt voor meer kaartne.
Antistatische zak of alu-folie lijkt mij het meest praktisch.
Verwijderd
Pak een super oud moederbord met veel ISA sloten... Sommige borden van rond '93 hebben er 7 of 8. Stop je wat busjes tussen en schroef het bord vast op je kledingkast of whatever (die ruimte ertussen is voor de backplates). PCI en ISA passen gewoon, AGP weet ik niet. Is in ieder geval snel te pakken, en een antistatische zak is ook niet nodig.
Je kunt een houten rek timmeren, met een sleuf per kaart. Is goed te doen en wel handig
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Dat werd al eerder gezegd, lees even een stukje terugOp zondag 07 juli 2002 00:48 schreef Koenzie het volgende:
Je kunt een houten rek timmeren, met een sleuf per kaart. Is goed te doen en wel handig
Zelf heb ik hier mijn kaarten "gesorteerd" met een antistatisch zakje opgestapeld in een kast, niet erg netjes maar voor mij is het prima.
Ik raad je die houten kast wel aan, dat lijkt me namenlijk zeer overzichtelijk als je zoveel kaarten nog hebt liggen (hier gaat het om een stuk of 10, daarvoor ga ik niet zoveel moeite doen).
Pagina: 1