850 mobo's met scsi (u160)???

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik draai momenteel een dual P III setup. Omdat ik toch wat aan de tamme geheugenbandbreedte van de 694x wil doen wil ik overstappen op een northwood. Probleem is echter dat ik een IBM ultrastar hierop heb zitten. Die wil ik graag meenemen als systeemschijf naar een nieuw systeem(u160 onboard dus. Zijn hier alternatieven of moet ik voor een bord gaan met 64bit PCI en daar een dure kaart in prikken ?
Ik heb wel wat op sites van MSI en Asus gekeken maar niks gevoenden...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Die zijn er (nog) niet, en zeker niet met 64bit PCI sloten. Enige optie is voor een losse SCSI controller te gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik heb idd al aardig wat lopen zoeken maar dit verklaart een hoop. Even wachten dus nog... Best wel vaag eigenlijk. Je zou toch verwachten dat zo'n chipset wat met scsi doet en mobofabrikanten daarop inspringen... Iemand met scsi kan nu lastig upgraden naar een 850 als ze de interene scsi en of randapparatuur wil behouden.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Lastig upgraden, da's toch gewoon je SCSI controller overzetten? (mits 't geen on-board geval is natuurlijk, maar die kun je sowieso niet meenemen :+ ). Verder kun je je bedenkingen er bij plaatsen ja; in het verleden boden diverse fabrikanten BX borden aan met on-board SCSI, dus waarom niet de opvolgers daarvan (i845 en i850)? Zal wel marketing geneuzel zijn plus dat IDE natuurlijk een stuk is ingelopen op SCSI :) Voor het échte werk hebben ze wel dual P4 Xeon borden met on-board SCSI, maar da's onbetaalbaar voor thuisgebruik :{

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Heb overigens gemerkt dat bij een enkele SCSI schijf, het 64-bit gebeuren in de praktijk weinig uitmaakt tov van 32bit...

Heb nu een P4T533-C met een 160N, en kom van een A7M266-D met 160. Weinig verschil te meten en te merken in HDD performace. Gebruik deze SCSI alleen voor m'n "OS"-schijf (10KII).

Je kan ook een 160 kaart in een 32bit slot steken...Heb het idee dat pas als je meerdere schijven tegelijkertijd gaat gebruiken, je dan pas echte performance-verschillen krijgt.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Die 33MHz is volgens mij gelimiteerd op 133MB/sec, die bandbreedte gebruik je thuis denk ik nooit. Zeker niet met 1 schijf (=impossible).
Pagina: 1