Toon posts:

Fan aansluiten op molex

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier gelezen dat het mogelijk is om de ventilator van de CPu aan te sluiten op de voeding dmv van een molex.
dat lijkt me wel fijn om te proberen want ik heb het vermoeden dat het contacte op mn mobo dus niet helemaal meer goed is.
Wat heb ik er voor nodig om het op die manier aan te sluiten en weet iemand misschien of er een site waarop staat hoe je dat kan doen?

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
Bedoel je Zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad jah, i maak net de kast open maar helaas zijn er geen connectors meer vrij in mn mobo :(

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
Als je nog een oude voeding hebt liggen knip je er een stuk uit met 2 van deze aansluitingen (heb ik ook gedaan :) ) vervolgens knip je er 1 van je eigen voeding af en soldeer je er die andere met 2 aansluitingen aan.
Wat voor voeding heb je trouwens (hoeveel watt) als je een 250watt hebt kan dit problemen geven wanneer je er teveel 'dingen' op aan sluit.
Op zaterdag 06 juli 2002 23:42 schreef DarkZen het volgende:
Inderdaad jah, i maak net de kast open maar helaas zijn er geen connectors meer vrij in mn mobo :(

Verwijderd

ik heb hier wel nog een paar voedingen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ff kijken op de site van dell wat voor voeding erop zit. Damn ik kijk ff naar de voeding in me kast.
145 W :( het zit me niet mee vandaag.
De pc is een Dell Optiplex GX1 450 mhz uit 1999, niet de nieuwste maar ik had wel verwacht dat er een betere voeding in zou zitten

Verwijderd

145W is idd erg weinig mijn systeem van 400 Mhz heeft een originele voeding van 235 W en die is ook al een paar jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
Tsjah het is een Dell heh :)
maar jah...

Verwijderd

Je kan ook gemakkelijk 2 voedingen in je PC zetten hoor, de molex aansluiting is ook handig om 7 volt te krijgen. Ik heb hier een aparte voeding voor een SCSI raid systeem (7 schijven)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp.
Maar mijn kennis over dit soort dingen is te min.
Dus dan moet ik m'n computer maar wegbrengen naar de reparatiedienst. Allemaal bedankt voor de hulp :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 18:44

Exigence

dnkroz

Op zaterdag 06 juli 2002 23:42 schreef DarkZen het volgende:
Dat hoeft ook niet, je zet hem gewoon ergens 'tussen'.
Bijvoorbeeld tussen de molex voedingsconnector en de cd-rom speler.
Dan krijgt die cd-rom speler nog steeds stroom hoor.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

lekkere vraag zeg, jezus

Zwart is de nul en geel is de +12 V meestal tenminste
rood is +7 V

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Op zondag 07 juli 2002 13:31 schreef AtomicShockwave het volgende:
lekkere vraag zeg, jezus

Zwart is de nul en geel is de +12 V meestal tenminste
rood is +7 V
Nee, rood = +5v

Geel op rood is +7v

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen een 3 naar 4 pin connector halen, waardoor ik hem via de adapter van de hd of cd rom aan kan sluiten.
Allemaal hardstikke bedankt!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
Jeuj voortaan ff searchen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.