Krijg PC niet koeler dan 64 C

Pagina: 1
Acties:

• BaMieBLocK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik heb net een nieuwe koeler van Terminaltake besteld en op mijn CPU geplaatst met de hoop dat mijn Athlon TB 1.4 Ghz koeler zou worden dan */- 65C maar hij blijft gewoon zo warm. Ik heb mijn processor trouwens niet overgeklokt dus daar ligt het ook niet aan.

Weet iemand misschien nog een oplossing? :`(

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

Verwijderd

heb je een asus mobo?, want ik heb dat namelijk ook, en a7v133 raid om precies te zijn, en het schijnt dat die dingen nogal verkeerd de temp. weergeven in de bios, want bij mij staat er ook 60 graden, terwijl de zelfde processsor op een abit met de zelfde cooler enz. maar 35 graden is

• BaMieBLocK
Ik heb een Gigabyte Mobo, er zit ook een proggie bij om te meten die geeft 65 graden aan en als ik mijn bios kijk dan geeft ie ook +/- 65 graden aan.

eerlijk gezegt flip ik heb wel een beetje ervan, want ik heb net voor 65 € aan koelers etc aangeschaft maar het helpt geen donder, en mijn pc maakt nog meer kabaal ook.

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

Verwijderd

Die temp zal verkeerd gelezen zijn denkik. Een Athlon heeft normaal wel een hogere temp vergeleken met Pentium, maar zow hoog?
Dus als je CPU nu nog leeft... dan is alles in orde en leest je dingetje de temp verkeerd :+

Verwijderd

terwijl 65 graden niet erg is voor de proc hoor dus waarom zou je je druk maken >:)

• lrietveld
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb een asus a7a266. Deze gaf tot een paar weken terug ook iets van 65 graden aan. Wat ik heb gedaan is 2 casefans geplaatst, en nu zit ik op 46 graden! Op mijn proc. heb ik gewoon een simpel CPU fan zitten. Ik kan waarschijnlijk nog lager zitten met mijn temp. , maar ik heb mijn comp. volgestopt met geluidsisolatie. Dat is niet echt goed voor de temp, maar ik heb er toch nog 46 graden uit weten te slepen. Mijn tip is dus: Casefans plaatsen. (als je die al niet hebt :P)

System Specs

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 23:21 schreef Lord_Ryzo het volgende:
Die temp zal verkeerd gelezen zijn denkik. Een Athlon heeft normaal wel een hogere temp vergeleken met Pentium, maar zow hoog?
Dus als je CPU nu nog leeft... dan is alles in orde en leest je dingetje de temp verkeerd :+
athlon xp wordt normaal gesproken niet warmer als zijn intel tegenhanger, dus vertel geen fabeltjes aub
een p4 wordt ook aardig warm, alleen cellie's zijn wat koeler maar dat zijn ook mindere proc's

• BaMieBLocK
Nou als een niet overgeklokte processor 65 C is terwijl hij eigenlijk +/- 40 C moet zijn vindt ik dit toch wel een groot verschil van 25 C als tweaker :)

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002

tweak_freak

#######->

topic titel verkeerd, pc niet koeler dan 64 graden , dat moet de processor zijn die niet koeler dan 64 graden wil worden.En als het warm weer is wat geeft hij dan voor temp aan??(als het nog warm weer wordt :P)

Trouwens die 65C is wel handig als de verwarming uitvalt in de winter :D

Verwijderd

heb je de bios zelf het voltage laten bepalen?
zet m eens in de bios op de juiste waarde voor je processor
helpt het wat als je een fan in je opengeschroefde kast zet?
ventilator ofzo

gebruik je pasta tussen proc en cooler?

ik lees t wel

Verwijderd

Tip 1: plaats de koeler goed! Niet veel pastabende ertussen!!!

Tip 2: Installeer Sisoft Sandra eens om de temp van je kast, je CPU sensor van het bord en die in de XP zelf eens te vergelijken.

Tip 3: zorg dat er goede airflow in je kast is!

Tip 4: Verander de draairichting van je CPU fan eens.

geluk.

Verwijderd

Merk je wel een verschil in temp. (of verschil in waarde in je bios) als je bv. je case hebt open liggen, weet niet of je een midi/big/desktop hebt, maar kijk eens wat ie aangeeft als je je kast open laat.

zie je geen verschil, dan zal je bios de verkeerde temp aangeven.

suc6

• lrietveld
Op zaterdag 06 juli 2002 23:38 schreef Mad_Doctor het volgende:
Merk je wel een verschil in temp. (of verschil in waarde in je bios) als je bv. je case hebt open liggen, weet niet of je een midi/big/desktop hebt, maar kijk eens wat ie aangeeft als je je kast open laat.

zie je geen verschil, dan zal je bios de verkeerde temp aangeven.

suc6
Hoezo zal de bios dan de verkeerde temp aangeven. Het kan zo zijn dat het voor je temperatuur simpelweg weinig uitmaakt of je de kast open of dicht heb. Dat heeft dan niets te maken met de bios die de verkeerde temp. aangeeft.

System Specs

Verwijderd

nou er waren al een paar reactie dat er mobo's zijn die niet precies de waarde aangeven, verder weet ik er ook niet het fijne van.

Ik merk met mijn eigen systeem dat wanneer ik de zijplaat er af heb, mijn systeem zo'n 10 graden lager is. je hebt dan een betere verspreiding van je warmte, wanneer je dit doet en je bios geeft nog steeds geen lagere waarde, dan leest ie de temp wellicht niet goed af.

denk ik zo :)

• lrietveld
Op zaterdag 06 juli 2002 23:46 schreef Mad_Doctor het volgende:
nou er waren al een paar reactie dat er mobo's zijn die niet precies de waarde aangeven, verder weet ik er ook niet het fijne van.

Ik merk met mijn eigen systeem dat wanneer ik de zijplaat er af heb, mijn systeem zo'n 10 graden lager is. je hebt dan een betere verspreiding van je warmte, wanneer je dit doet en je bios geeft nog steeds geen lagere waarde, dan leest ie de temp wellicht niet goed af.

Hier zijn al veel discussies over geweest. Een open kast hoeft niet per defenitie te betekenen een koelere kast. In sommige gevallen is het zo dat een dichte kast even koel, of nog koeler, is dan een open kast. Dat heeft te maken met de airflow.

System Specs

Verwijderd

das waar, ik ben het met je eens, maar ik geef puur mijn eigen ervaring, het is geen oplossing voor een te warm systeem, natuurlijk niet. Maar het is een simpel "trucje" om te zien of je temp daalt wanneer er meer ruimte is om de warmte af te voeren.

tis maar een idee *D

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 07:33

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op zaterdag 06 juli 2002 23:46 schreef Mad_Doctor het volgende:

Een goeie airflow in je kast kan wonderen doen. Ik heb zelf 2 extra casefans in mijn kast zitten (1 intake voor-onder, 1 outtake bovenachter) en ik heb mijn kabels heel netjes weggewerkt. Het is zelfs zo erg dat als ik mijn kast open doe, de temperatuur hoger wordt. >:)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 09:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Voel anders eens (voorzichtig) aan je heatsink: 65 graden is al behoorlijk warm, dus je zal het snel merken.
Er kan net zo goed ergens een diode ofzo gesprongen zijn waardoor ie de temp fout aangeeft.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

die temp kreeg ik ook te zien bij mij tb 1400
met asus a7v266 maar met sisasoft is dat 52 graden
zonder andere coolers dow ik er nog wel in duzz

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

hier een antwoord van AMD:

The maximum temperature we specify our XP processors to is 90 degrees. But if you read temperature from BIOS or third-part software you should subtract
15-20 degrees from it because motherboards ussualy measure processor bottom temperature, and the difference between processor die and processor bottom is about 15-20 degrees.
Therefore if your temperature doesn't exceed 70 degrees it shouldn't be a problem.

Multimonitor is relax :P

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Tsja, dat heb je nou eenmaal met die 1400's dat zijn de laatste uit de serie, en dat zijn nou eenmaal heethoofdjes :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zeker in een minitowetje zonder kastkoeling? Dan is die temp normaal hoor.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
volgens mij is je omgevingstemperatuur gewoon warm
je doet iig IETS niet goed, 65 als standaard is niet 'normaal' als je geld aan goeie heatsink heb besteed

Verwijderd

Als je mijn specs bekijkt zie je dat ik ook die asus a7v133 mobo heb in combinatie met 1,4 ghz athlon. Ut zaakje wordt meestal zoon 67 C heet. Maja dr wordt veel gezegd over de verkeerde metingen van mijn mobo. Is dit waar of zal ik me pc'tje meteen volstoppen met casefans??

• lrietveld
Wat houd je tegen om er een casefan in te zetten? Het kan nooit kwaad... :)

System Specs

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
nou scijnt het ook zo te zijn dat die asus bordjes heeter worden dan andere bordjes
Pagina: 1