BIOS Flash en overklok van ASUS p2b440BX ?

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Heb net mijn oude BIOS vervangen voor de 1012 variant op deze ASUS P2B 440BX met een 400Mhz Intel Pentium MMX processor.
Leuk en aardig, ik heb het gedaan omdat het kon en ik wilde weten hoe het werkte om je BIOS te flashen. Heb het nu gedaan maar eerlijk gezegd geen flauw idee wat de voordelen ervan zijn? Als er een tweaker is die me dat uit kan leggen; heel erg graag.
Heb allerlei topics gezien over hoe een relaxed en stabiel bordje de 440BX is maar kom nergens tegen wat de precieze voordelen van deze BIOS flash nu zijn.
Heb er onder ander 512MB noname geheugen in zitten dat momenteel nog als 256 gezien wordt omdat het dubbelzijdig is. Zou ik dat kunnen opschroeven naar 512 met mijn nieuwe BIOS of ondersteunt mijn hele bordje dat gewoon niet?
Daarnaast hangt er nu een 40 GiG IBM DeskStar in die maar voor 32 GIG herkend wordt, is dit nu ook te veranderen?!?

Specs:
ASUS P2B 440BX bios revision 1012, moederbord revision 1.02
40 GIG IBM DeskStar
Intel Pentium 400 MMX
512 MB NoName geheugen (mooi cadeau!)

De vraag is dus welke voordelen gaat die BIOS flash me brengen.
Verder ben ik erg benieuwd of en hoe dit systeem is over te klokken. Binnenkort komt er een nieuwe pc aan (http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_027/config.txt) en dan is deze klaar om proefkonijn te worden >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

meestal wel voor stabiliteit upgrades enzo
betere drivers voor de communicatie op het mamaplankje zelf
en voor nieuwe technieken die uit zijn, bv voor agp verbeteringen enzo.
op de websites van fabrikanten staat meestal ook wel zon lijstje met fixes wat die bios precies doet

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

Op zaterdag 06 juli 2002 23:02 schreef VageGast het volgende:
Heb net mijn oude BIOS vervangen voor de 1012 variant op deze ASUS P2B 440BX met een 400Mhz Intel Pentium MMX processor.
Leuk en aardig, ik heb het gedaan omdat het kon en ik wilde weten hoe het werkte om je BIOS te flashen. Heb het nu gedaan maar eerlijk gezegd geen flauw idee wat de voordelen ervan zijn? Als er een tweaker is die me dat uit kan leggen; heel erg graag.
Heb allerlei topics gezien over hoe een relaxed en stabiel bordje de 440BX is maar kom nergens tegen wat de precieze voordelen van deze BIOS flash nu zijn.
Heb er onder ander 512MB noname geheugen in zitten dat momenteel nog als 256 gezien wordt omdat het dubbelzijdig is. Zou ik dat kunnen opschroeven naar 512 met mijn nieuwe BIOS of ondersteunt mijn hele bordje dat gewoon niet?
Daarnaast hangt er nu een 40 GiG IBM DeskStar in die maar voor 32 GIG herkend wordt, is dit nu ook te veranderen?!?

Specs:
ASUS P2B 440BX bios revision 1012, moederbord revision 1.02
40 GIG IBM DeskStar
Intel Pentium 400 MMX
512 MB NoName geheugen (mooi cadeau!)

De vraag is dus welke voordelen gaat die BIOS flash me brengen.
Verder ben ik erg benieuwd of en hoe dit systeem is over te klokken. Binnenkort komt er een nieuwe pc aan (http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_027/config.txt) en dan is deze klaar om proefkonijn te worden >:)
in het lijstje van nieuwe pc staat een mainbord en geheugen wat niet gaat passen

het bord ondersteund alleen DDR en geen Rimm