metafile opent niet in PSP

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
First of all, misschien dat men van mening is dat dit niet in W&G thuis hoort maar in SA :? Ik twijfel namelijk... mocht je van mening zijn dat het topic hier niet hoort, please SM-move requestje :)

Second: na flink gebruiken van google en de search van GoT heb ik helaas nog geen antwoord op m'n vraag:

Ik heb met Adobe Streamline een Gifje (biohazardlogo) omgezet in een vectortekening. Dit ging zonder problemen.
Opgeslagen als o.a. EMF en AI

In ACDSee kan ik die EMF netjes openen en bekijken; echt een fraaie vectorafbeelding geworden. Met die AI weet ACDSee geen raad. Maar dat maakt me geen zak uit.

Mijn probleem is namelijk dat ik 1 (of beide) bestand(en) wil openen in Paintshop Pro 7.

Beide bestanden willen maar niet openen in PSP. Ik krijg wel eerst een leuk venstertje waarin ik resolutie en andere grappen kan instellen, maar niets helpt; ik krijg stevast de foutmelding:
An error has occurred while trying to read from te file
Die melding krijg ik dus bij het openen van beide bestanden terwijl die EMF dus wel gewoon in ACDSee geopend kan worden.

Ook Adobe Photoshop lite weet er geen raad mee :?

Wie weet hier WEL raad mee?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Photoshop zou sowieso raad moeten weten met AI. Maar wil je met PSP dan zou ik gewoon EPS eens proberen ofzo?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
EPS werkt wel in PSP. Alleen wil ik dus graag een vectortekening kunnen exporteren. Dit met als doel om stickers te laten maken; uiteraard is een vectorafbeelding dan geen overbodige luxe als je de tekening wilt aanleveren zodat het stickerbedrijf de afbeelding lekker kan gaan schalen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

EPS == vector :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 23:04 schreef Bosmonster het volgende:
EPS == vector :?
hm... als ik die EPS open in PSP, dan is dat dus geen vectorafbeelding... als ik blijf inzoomen, worden de 'pixels' groter...

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 06 juli 2002 23:06 schreef wfvn het volgende:

[..]

hm... als ik die EPS open in PSP, dan is dat dus geen vectorafbeelding... als ik blijf inzoomen, worden de 'pixels' groter...
First off, EPS == encapsulated postscript, wat wil dat zeggen? Het is al een vector file, je kan met dit formaat (dat is zelfs gewenst) naar de drukkerij gaan om er stickers van te laten drukken.
Second off, als je een vector bestand in PSP opent, wordt deze gerasterized, ofwel omgezet naar een bitmap. Vandaar dat je pixels 'groter' worden. Mijn advies is dat jij eens een keer adobe illustrator op de kop tikt, of flash, dan heb je hier nooit meer last van.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 23:14 schreef prototype het volgende:

[..]

First off, EPS == encapsulated postscript, wat wil dat zeggen? Het is al een vector file, je kan met dit formaat (dat is zelfs gewenst) naar de drukkerij gaan om er stickers van te laten drukken.
Second off, als je een vector bestand in PSP opent, wordt deze gerasterized, ofwel omgezet naar een bitmap. Vandaar dat je pixels 'groter' worden. Mijn advies is dat jij eens een keer adobe illustrator op de kop tikt, of flash, dan heb je hier nooit meer last van.
Thanx voor de backgroundinfo :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat bedoel ik ;) Maar kreeg je dan met PSP als je een EPS opent niet ook netjes zo'n afmetingen schermpje? Waarin je kan kiezen op hoe groot je hem wilt scalen en rasterizen zoals met die AI?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 23:19 schreef Bosmonster het volgende:
Dat bedoel ik ;) Maar kreeg je dan met PSP als je een EPS opent niet ook netjes zo'n afmetingen schermpje? Waarin je kan kiezen op hoe groot je hem wilt scalen en rasterizen zoals met die AI?
jah; nu je het zegt :) zelfde schermpje (volgens mij moet ik gaan slapen... ben niet helemaal zo oplettend meer volgens mij)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

aanvulling. een .eps kent vectoren, het is gebaseerd is op de printer-taal postscript, maar daarbij kent het ook de mogelijkheden pixel-afbeeldingen te 'encapsulen'.

vanuit photoshop kun je dus ook als eps opslaan, echter hierbij verlies je alle vector-informatie.

verder kun je in photoshop ook enkele (beperkte) vector-based handelingen doen, hiervoor moet je je AI-file importen ( ... as paths)
Op zaterdag 06 juli 2002 23:14 schreef prototype het volgende:

... een keer adobe illustrator op de kop tikt, of flash (sic), dan heb je hier nooit meer last van.
vector-editor ... == ... flash... * RM-rf
suggereer dan MM Freehand, maar eerlijk gezegd blijft ook dat een beetje auw voor vectoren (al schijnen er mensen prettig mee te kunnen werken)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1