Toon posts:

[mysql/php] Beste manier voor CM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo makkers,

Ik ben al een tijdje bezig met een website met een vrij grote database. Met groot bedoel ik dat een tabel vaak 100+ velden bevat, dit is noodzakelijk omdat er artikelen instaan die heel veel verschillende eigenschappen kunnen hebben.. Nu is het probleem dat ik eerst een content mangement systeem wilde maken in PHP, doormiddel van formulieren dus de records toevoegen, aanpassen en verwijderen.

Alleen als ik een insert of een update query uitvoer over heel veel velden dan krijg ik een error, als ik de query's verdeel over verschillende paginas (steeds een UPDATE) krijg ik geen errors. Komt dit omdat er een limiet is voor het aantal velden dat je per keer update?

Verder heb ik overwogen om het via een odbc koppeling via access te managen dus van access naar odbc naar mysql. Is dit eventueel een goed idee? Of wie weet er anders iets beters?

vriendelijke groeten,

Arno.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* Wat is een vrij grote database?
* Waarom access?
* Waarom kan je een tabel niet opsplitsen in kleinere tabellen (via een 1-1 relatie)?
* Hebben je velden de eigenschap dat Null values mogen?
* Welke foutmelding krijg je?

Vragen waren in willekeurige volgorde.. ;)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Van odbc naar access en dan naar mysql ???
In php heb je bijna native support op mysql dus grappen met ODBC drivers maken het leven niet simpeler....

Iets meer informatie graag ....

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Greets hoeven(mogen) niet op GoT :)

PHP kan toch native op mysql :? En anders eens op http://www.mysql.org kijken :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Als jij heel veel kolommen (wat jij velden noemt) hebt zit er wat fout in je database model.

De reden waarom je een fout krijgt is dan ook dat via een ODBC / ADO connectie de string die je meestuurt aan een lengte is verbonden.

Zoek eens wat topics op over Normalisatie en lees ze eens door misschien krijg je ideeën hoe je het beter kan oplossen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR