XP wil niet installeren....

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Topicstarter
ik heb win98 en na het formateren van mijn schijf wil ik winXP prof. installeren het lijkt goed te gaan maar als in het installatie proces de PC moet rebooten start de pc opnieuw op maar is er alleen een zwart scherm te zien :(
na nog eens rebooten krijg ik een menu waar ik kan kiezen of ik de installatie verder wil laten gaan als ik de installatie voort laat gaan krijg ik opnieuw het zwarte scherm ik kan dus alleen win 98 opnieuw installeren :'(
help mij a.u.b.....

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
Waar loopt de installatie precies vast??
En lukt een install over windows98 ook niet?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ff met een andere videokaart proberen, dan moet het wel lukken

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Topicstarter
hmm ik heb geen andere videokaart, en de installatie loopt vast als ik ongeveer 10 minuten bezig ben in het installatie scherm. Ik heb geprobeert XP over 98 te installeren maar dat geeft hetzelfde resultaat :(

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

fisk \mbr even proberen daarna xp van cd booten

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Had ik ook maar na een Bios update werkte ie wel :)

Hij doet het precies in 'installeren van apparaten'.

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Topicstarter
fisk \mbr ?? leg uit ik ben goed in het uiterlijk van PC's maar dit gaat me te ver... :?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
fdisk /mbr bedoelt ie :9

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Topicstarter
ehhmm.... ja... :? dat van die updates snap ik nog wel maar fdisk /mbr nee dat niet....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Master Boot Record overnieuw maken, vergelijkbaar (volgens mij) met Sys c: (uit het dostijdperk)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Tja, aantal mogelijkheden:

1. XP install CD is verrot.
2. RAM is of niet goed of ver overklokt evenals de CPU

XP is evenals 2000 veel kritischer over het RAM geheugen, daar waar 98 zich probleemloos laat installen.

3. Harddisk is niet helemaal okay.

Beste wat je kan doen:

1. Formateer schijf eventueel opnieuw, zodat ie leeg is.
2. Boot vanaf XP CD
3. Verwijder partities
4. Maak nieuwe partities aan/deel schijf opnieuw in
5. Installeer XP.

Als je je PC overklokt hebt, zet alles weer op default in BIOS.

Zou moeten lukken. Zoniet, misschien een gaar mainboard.
Verder zou ik niet weten waarom het niet zou lukken.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
Op zaterdag 06 juli 2002 23:02 schreef Burning_acid het volgende:
ehhmm.... ja... :? dat van die updates snap ik nog wel maar fdisk /mbr nee dat niet....
booten vanaf cd-rom, dan kiezen voor de repair optie. kies voor handmatige repair via de recovery console (weet ff niet hoe het er precies staat). je komt in een soort dos-console, en dan dus het commando fdisk /mbr geven.

Mijn fotografie en videografie

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

en idd alles underklokken. (Niet gelijk als gek lopen klokken ) Eventuele PCi kaarten van verdachte makelij :+ ook verwijderen. (Start zo kaal mogelijk op)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 23:48 schreef ALepH het volgende:
1. XP install CD is verrot.
Een jongen bij mij in de straat heeft dat ook ooit gehad. Hij had eerst met een cd geinstalleerd die vroeger goed werkte en toen liep de computer vast na die eerste reboot. Met een nieuwe cd was het probleem opgelost,
XP is evenals 2000 veel kritischer over het RAM geheugen, daar waar 98 zich probleemloos laat installen.
Windows 98 was ook al best kritisch. In ieder geval veel kritischer dan dos-programma's. XP en 2000 zullen natuurlijk wel weer kritischer zijn geworden.

Verwijderd

Ik had dat ook. Ik had win98 en heb de schrijf geformateerd, en wilde winxp installeren. Bij mij bleeft ie ook hangen. Ik heb win98 opnieuw geinstalleerd en daarna de cp van xp erin gestopt en gekozen voor nieuwe installatie. Toen deed ie het wel

Verwijderd

Dit is een bekend probleem, k heb een abit kt7 mobo, met een
geforce 2mx400 64mb/tvout kaart, t probleem ligt bij die
videokaart, k heb alle besturingssystemen al een keer gehad,
dos, win95,win98, winme, win2000, winxp, linux, alleen Xp
doet moeilijk, inderdaad zwart scherm bij het installeren,
moet je even een pci videokaart gebruiken bij de installatie,
maar ook vaak nadat de install wel gelukt is, dus lekker terug gegaan naar win 2000, nog sneller ook, xp is zooooo traag.

• Casteloni
  • Laatst online: 16-08 11:20
Op zondag 07 juli 2002 13:19 schreef robocom28 het volgende:
Dit is een bekend probleem, k heb een abit kt7 mobo, met een
geforce 2mx400 64mb/tvout kaart, t probleem ligt bij die
videokaart, k heb alle besturingssystemen al een keer gehad,
dos, win95,win98, winme, win2000, winxp, linux, alleen Xp
doet moeilijk, inderdaad zwart scherm bij het installeren,
moet je even een pci videokaart gebruiken bij de installatie,
maar ook vaak nadat de install wel gelukt is, dus lekker terug gegaan naar win 2000, nog sneller ook, xp is zooooo traag.
Ik had idd ook problemen met de videokaart, geforce2mx400. Bij mij liep de installatie van windowsXP ook vast. Dit gebeurde na het blauwe scherm(waar je ook de RAID drivers kan installeren), na wat dingen geladen te hebben werd windows gestart en toen bleef hij met een zwart scherm hangen, met een knipperend streepje.

En na wat gepruts en een PCI videokaart erin deed ie het gewoon 8-), ik kon later de geforce weer terug zetten.

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Topicstarter
oke tnx mense, ik denk dat ik het eerst maar eens met een andere video kaart ga proberen (ik heb idd een geforce2 mx400+tv) en als dat niet lukt.... dan zal ik er eens een expert op loslaten iig bedankt :)

Verwijderd

heb ik hier ook gehad, dan denk je dat hij het doet en dan blijft hij in een soort dos freezen:

eerst usb device in bios uitschakelen -> win xp installeren -> als windows geinstalleerd is, usb device in bios aanzetten -> win xp installeert je usb wel.

weet niet waarom het werkt maar hier werkt het, only win xp :)

ik hoop dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Oud topic, maar inderdaad this will do the trick! _/-\o_

• SH007
  • Niet online
't is niet de bedoeling om zo een oud topic te kicken...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.