Toon posts:

[C++ builder]Url in standard browser openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik vanuit C++ kan zorgen dat ik een url, die in een string staat, kan laten openen in de standaard browser?

de bedoeling is dus dat als de gebruiker bijvoorbeeld op een knop drukt, dat dan de standaard browser geopend wordt met een site erin, die ik in een string heb staan.

ik heb hier op GoT al een redelijk voorbeeld gezien in delphi, dat heb ik een beetje omgebouwd, maar het probleem is dat hij het dan alleen doet als je IE hebt, en al een IE venster open hebt staan. Dat is dus niet echt bruikbaar

Verwijderd

ShellExecute API

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

De correcte manier in Delphi is exact gelijk aan de manier in C++ ( antwoord zie hierboven ).

Doet men het op een andere manier is men dom bezig. En er zijn heel wat mensen die het verkeerd doen, vooral in Delphi.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Op zondag 07 juli 2002 00:29 schreef dusty het volgende:
Doet men het op een andere manier is men dom bezig. En er zijn heel wat mensen die het verkeerd doen, vooral in Delphi.
Hoe bedoel je? Hoe doen ze het dan verkeerd?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

BM

Admin Softe Goederen
code:
1
ShellExecute(Handle, 'open','http://www.eenurl.com',nil,nil, SW_SHOWNORMAL);

dat werkt bij mij perfect :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

Verwijderd

Mmmm....niet exact hetzelfde hoor...bij C++ Builder zul je toch echt wel dubbele quotes moeten gebruiken voor strings...maar verder kun je idd doen:

ShellExecute(Handle, "open", "http://www.eenurl.com", NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL);
Pagina: 1