[Linux]Quake2

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok voor dat deze naar Spielerij gaat verhuizen, ik denk toch dat dit meer linux is dat game...

Ik heb quake2 geinstalled (de demo) en de libs..

Alles werkt ook, ik heb 1 keer beeld gezien...

Daarna weigerde Quake2 etc..Nu heb ik een verse install gedaan..en het werkt..tenminste er opent een schermpie (waar volgens de HOWTO een mini quakeje in moest laden, wat de eerste keer ook gebeurde maar nu niet !) maar nu zie ik alleen een zwart beeld en meer dus niet..maar verder schijnt alles te werken :(

Iemand dit ook gehad of een idee waar het aan kan liggen ?

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

JJJ

We kunnen niets zonder foutmelding. Start quake2 eens in een window, kijk wat er fout gaat en post dus die foutmelding hier.

• ViNyL
  • Niet online
<b>[foutmelding]</b>
jorn@linux:/usr/local/games/quake2> ./quake2
Added packfile ./baseq2/pak2.pak (2 files)
couldn't exec default.cfg
execing config.cfg
Console initialized.

------- sound initialization -------
sound sampling rate: 11025
------------------------------------
------- Loading ref_softx.so -------
setting mode 0: 320 240
MITSHM shared memory (id=18448387, addr=0x4037f000)
MITSHM shared memory (id=18481156, addr=0x403a5000)
808k surface cache
ref_soft version: SOFT 0.01
CD Audio Initialized
Unknown command "d1"
====== Quake2 Initialized ======
<b>[/foutmelding]</b>

Sorry...hier de melding na het uitvoeren...

Ik zie dus wel het schermpje waar quake2 in zou moeten, maar dan houdt het op...
Terwiijl hij eerder wel 1 keer heeft gedraaid t(een vorige install)

Verwijderd

Ik vertrouw Quake2 in een X-windowtje niet, run het altijd van console. Probeer dat eens?

• ViNyL
  • Niet online
ik typ in de console ./quake2

Vervolgens opent ie een window en daar stopt het...terwijl ik bij een eerdere install daar gewoon quake2 zag en in het menu me 3d kaart etc kon instellen, daarna liep het in de soep bij die install...ik denk omdat ik de verkeerde 3d settings genomen heb....nu heb ik nog nix aan deze install gedaan en hij doet al nix

Verwijderd

Probeer eens
./quake2 +set vid_ref gl +set gl_driver libMesaGL.so.2.6

Verwijderd

Je kan ook altijd rustig je config.cfg weggooien uit de quake directory. Dan is ie foute settings weer kwijt! Hij maakt zelf dee file wel weer aan. Let ook erop of er niet toevallig een ~/.quake2/base2/config.sys o.i.d. staat want dan pakt hij die natuurlijk.

Verwijderd

probeer eens relnev's versie: http://www.icculus.org/quake2/
dat is een aangepaste 3.21 met een sdl driver, en veel speciaal voor gnu/linux

• ViNyL
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 22:53 schreef edwinv het volgende:
Probeer eens
./quake2 +set vid_ref gl +set gl_driver libMesaGL.so.2.6
Dit werkt niet dan meldt ie :

Added packfile ./baseq2/pak2.pak (2 files)
couldn't exec default.cfg
execing config.cfg
Console initialized.

------- sound initialization -------
sound sampling rate: 11025
------- Loading ref_gl.so -------
LoadLibrary("ref_gl.so") failed: libvga.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
------- Loading ref_soft.so -------
LoadLibrary("ref_soft.so") failed: libvga.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
Refresh failed
recursive shutdown
Error: Couldn't fall back to software refresh!

Verwijderd

Heb je svgalib? Zo nee, installeren! ;)

• ViNyL
  • Niet online
Jeuh ! Quake2 doet het !

Alleen nog een probbie :)

Als ik exit dan blijft de window van quake open staan en kan ik met de muis niet buiten die window (om het spelen van quake te verbeteren) Hoe sluit ik quake nu af zodat ie dus ook het scherm sluit ?

En kan ik een snelkoppeling naar het bash script maken waarmee ik quake run ? dit staat daar in(misschien ligt daar me window probleem):

#!/bin/bash

./quake2 +set vid_ref glx +set gl_driver /usr/lib/libGL.so.1 +set gl_mode 6 +set vid_fullscreen 1 +set m_filter1 +set in_initmouse 1

Verwijderd

hij zou het scherm gewoon moeten sluiten als je exit in de console tikt... maar quake2 opstarten met een 'snelkoppeling' is idd niet echt aanraadbaar, opstarten via een xterm zou dat soort problemen niet moeten geven. als je kde of gnome gebruikt zou je volgens mij in de eigenschappen van het icoontje in kunnen stellen dat hij het vanuit de console start.

set m_filter1 is trouwens set m_filter 1

ik zeg het nogmaals:
download relnev's quake2! geeft meer fps ook, heeft veel fixes speciaal voor linux

http://www.icculus.org/quake2/

• ViNyL
  • Niet online
die draait nu ook :)

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 17:07 schreef ru1 het volgende:
ik zeg het nogmaals:
download relnev's quake2! geeft meer fps ook, heeft veel fixes speciaal voor linux

http://www.icculus.org/quake2/
Ziet er erg interessant uit. Kun je hiermee ook gewoon op `officiële' servers spelen?

Verwijderd

natuurlijk :)

quake 2 is trouwens de enige _echte_ online fps die er ooit is geweest, de rest heeft me nooit aangestaan

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 18:39 schreef ru1 het volgende:
natuurlijk :)
Cool. Maar eens proberen dan.
quake 2 is trouwens de enige _echte_ online fps die er ooit is geweest, de rest heeft me nooit aangestaan
Zeker mee eens. Er zijn veel leuke fps games, maar ze halen het qua spelplezier bij mij nooit bij Q2.

• ViNyL
  • Niet online
Weet niemand een opllossing voor me probleem ? Ik heb al meerdere scripts en tools geprobeerd maar...tevergeefs..

Als ik quake2 afsluit met of "q+tab" vi de console of met ESC en dan Yes dan blijft hij hangen en zit me muis nog in het venster...ik kan dus nix meer bhalve dan X resetten met CTR ALT Backspace :(

Hoe hebben jullie dit staan in je quake2 script ? Waar je Quake mee opstart ?

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
kan je um niet gewoon vanaf de console opstarten (dus ff ctrl + alt+ 1) dan gaat ie waarschijnlijk nog fullscreen ook. in X je spelletje spelen lijkt mij een beetje overkill iig.

en btw, Q1 is nog altijd _het_ fps spel ;) (al 6 jaar oud en wordt nog steeds online gespeeld...)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 08 juli 2002 01:36 schreef kroeske het volgende:
kan je um niet gewoon vanaf de console opstarten (dus ff ctrl + alt+ 1) dan gaat ie waarschijnlijk nog fullscreen ook. in X je spelletje spelen lijkt mij een beetje overkill iig.
In X ook fullscreen hoor. En in X spelen is VEEL sneller als je een (supported) 3D kaart hebt.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:51 schreef ViNyL het volgende:
Weet niemand een opllossing voor me probleem ? Ik heb al meerdere scripts en tools geprobeerd maar...tevergeefs..

Als ik quake2 afsluit met of "q+tab" vi de console of met ESC en dan Yes dan blijft hij hangen en zit me muis nog in het venster...ik kan dus nix meer bhalve dan X resetten met CTR ALT Backspace :(

Hoe hebben jullie dit staan in je quake2 script ? Waar je Quake mee opstart ?
Probeer eens +set _windowed_mouse 0 of juist _windowed_mouse 1, kijk of dat enig verschil maakt.
Pagina: 1