V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ja; kan, ze verkopen die datakabel voor de ti83 ook los, dat zegt genoeg!Op zaterdag 06 juli 2002 21:36 schreef Venkeroz het volgende:
Ik moet voor school dit jaar een grafische rekenmachine (TI 83) kopen, nu heb ik in de winkel ook de TI 83 Plus zien liggen, en daar zat ook een datakabel voor de pc bij,
nu vroeg ik me af, of het ook mogelijk is om een datakabel op de gewone TI 83 aan te sluiten?
moet ik maar ergens zon ding gaan zoeken
Waar denk je dat de TI voor staatOp zaterdag 06 juli 2002 21:40 schreef Venkeroz het volgende:
Uhm, ik heb beswel een fout gemaakt
het moet een TI-83 van Texas Instruments zijn
The cyclographing developer
Een datakabel heb ik er dus nog apart bij moeten kopen...
Oei, ik hoop voor je dat je niet de originele hebt gekocht, die is echt 10x duurder dan een zelfgemaakteOp zaterdag 06 juli 2002 21:51 schreef lOdUde het volgende:
Een datakabel heb ik er dus nog apart bij moeten kopen...
(nu moet ik toegeven er nog niet naar opzoek te zijn geweest for ik mijn TI83+ binnekort opgestuurd krijg
Voor een TI83 zijn die datakabels heel makkelijk en goedkoop (minder dan 5 euro volgens mij) te maken.Op zaterdag 06 juli 2002 22:34 schreef JimmyPop het volgende:
Heel Nederland heeft een TI83 dus het zal wel makkelijk zijn om aan zo'n kabel te komen.
(nu moet ik toegeven er nog niet naar opzoek te zijn geweest for ik mijn TI83+ binnekort opgestuurd krijg).
Gewoon ff zoeken op internet
edit: schema staat vast wel op ticalc.org
Ik kon deze vorig jaar via school kopen met korting. Dit werd pas na de zomervakantie bekend gemaakt. Heeft jouw school niet zo'n actie?Op zaterdag 06 juli 2002 21:36 schreef Venkeroz het volgende:
Ik moet voor school dit jaar een grafische rekenmachine (TI 83) kopen
[..]
Niet vergeten de software van ticalc.org te plukken heOp zondag 07 juli 2002 11:35 schreef Venkeroz het volgende:
thx, ik heb dus een paar schema's gevonden om zon datakabel te maken, morgen ff langs de electro boer, en dan kan deze soldeerheld aan de slag (ik heb gistere een soldeerbout gekocht)
Werkt perfect!
Verschil met de ti-83 en de plus versie is:
Plus versie heeft ook flash geheugen.192 kb dacht ik
83 heeft dit niet, maar dat flash geheugen is een soort van extra opslag je werkt hier niet in. Je heb ook nog een silver editie Deze zijn sneller en hebben 1,5 MB geheugen.
Bij de plus en de silver worden de kabels tegenwoordig bij geleverd. Bij de 'basic' versie niet. Voor de serieele kabel is meer software voor te krijgen dan de usb of parralelle(zelfmaak) kabel .
Verwijderd
Maar ik moet dus ook voor me opleiding een texas 83 gaan aanschaffen.
Nu is mijn keus gevallen op een + of silver editie !!!
Die ziet er nl kei gaaf uit en is sneller en er kunnen meer games op
Maar de prijs maakt opzich toch niet veel uit omdat me ouders betalen!!
Maar nu is mijn vraag kan ik dan nog wel linken met andere ti 83 gebruikers??
Hij gebruikt toch de software van de plus serie he
En weet iemand of die sliver editie moeilijker in gebruik is ??(hopelijk heeft iemand hier al zo silver editie dan zou hij zijn ervaringen er over kunnen vertellen
Voor de rest is het OS hetzelfde als de 83+ met het verschil dat je er een aantal extra applicaties bij krijgt die je normaal moet kopen, neem maar van me aan die zijn ZUPA handig
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
En daar stonden erg veel progamma's waaronder veel games
Nog 1 vraagje waar hebben jullie de ti 83 Silver Editie gekocht??
Mail me... we kunnen er vast een mooie prijs voor maken. Hij ligt hier stof te vangen, das ook zonde.
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Verwijderd
Of is dat bij elk model?
Dacht ik ook effVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:13:
zelf kabeltje maken voor lpt poort....6 euro ben je klaar
Verwijderd
Die site bestaat nietTermi schreef op 31 augustus 2002 @ 10:29:
[...]
Dacht ik ook eff, eff een kabeltje in elkaar gesoldeerd
. Ti 83 aan kabel
, via de lpt poort, eff testen, geen signaal
. Ik ga denk ik voor €15,- een kabeltje halen bij www.gadgetdilevery.nl of zo iets
.
Maar dus bij de macro verkopen ze dus ook die rekenmachinetjes.
Maar das wel een pokke stuk vanaf nijmegen naar duiven.
Ik denk dat ik hem maar op internet bestel voor 159 euro met tas en kabel voor aan de pc aan te stuiten,en ook nog is een boek.
En dan brengen ze hem ook nog thuis
Zie http://www.gadgetdelivery.nl/products.php?id=2 voor de Ti 83 kabel, 13 eurotjes maar.
Verwijderd
nja ik vind meer software voot paralelle kabel maar dat zal wel aan mij liggenThe_Wrecker schreef op 08 juli 2002 @ 17:14:
Voor de serieele kabel is meer software voor te krijgen dan de usb of parralelle(zelfmaak) kabel .
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2002 21:22 . Reden: hmmz smilies werken niet... ]
Heb me vader zo'n normale link kabel laten maken, omdat me orginele gejat was...
En dan ook nog een kleine Lpt kabeltje met zo'n vrouwtjes plug waar je de normale link kabel inplugt en het sturen van spiekprogramma's (die door hele klas bij school examens werden gebruikt
Verder is bomberkids (zelfde als bomberman) spelen met een ander die 3 meter verderop zit erg
Kosten voor de lpt versie in guldens was iets van 11 gulden. De normale link kabel nog niet de helft daarvan. (5 meter kabel is duurste ervan
Verwijderd
Anders zit je zo dicht op elkaar, en zie je wat die andere doet.
Verwijderd
Maar had ff een vraagje over de ti 83 +
Heb hem vandaag binnen gekregen erg gaaf ding.
Met alles er bij tas posters graph link met usb aansluiting.
Nou toen wou ik het leukste doen spelletjes er op spelen he.
Leek me erg leuk maar toen kwam het geen 1 progamma doet het
Ze willen allemaal niet linken naar me rekenmachine!!!!
Had al een progamma gebruikt en dat hete Ti Connect alleen het grootste nadeel was dat je niet alle bestanden kon versturen.
En je kon ook niet de map kiezen waar het moest komen.
Dus erg shit progamma.
Nu was ik verder gaan kijken en zoeken maar tot mijn grote verbazing helemaal niks gevonden .
Alleen maar progamma's die alleen de com poorten zien en niet de usb.
Nu wil ik graag weten hoe jullie dat hebben gedaan???
Wil nl zo graag er progamma's opzetten.
Wil nu wel van die 1.5 mb gebruik gaan maken!!!
Hij heet trouwens de TI-Graph Link...
Verwijderd
Ik kan nl geen goed progamma er voor vinden die met de TI-Graph Link werkt.
En waarbij je verschillende bestanden kan sturen.
Verwijderd
TI-Connect werkt niet onder WinXP, over een paar weken komt een nieuwe versie uit die wel zal werken.Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 23:33:
Sorry dat ik het topic omhoog gooi.
Maar had ff een vraagje over de ti 83 +
Heb hem vandaag binnen gekregen erg gaaf ding.
Met alles er bij tas posters graph link met usb aansluiting.
Nou toen wou ik het leukste doen spelletjes er op spelen he.
Leek me erg leuk maar toen kwam het geen 1 progamma doet het
Ze willen allemaal niet linken naar me rekenmachine!!!!
Had al een progamma gebruikt en dat hete Ti Connect alleen het grootste nadeel was dat je niet alle bestanden kon versturen.
En je kon ook niet de map kiezen waar het moest komen.
Dus erg shit progamma.
Nu was ik verder gaan kijken en zoeken maar tot mijn grote verbazing helemaal niks gevonden .
Alleen maar progamma's die alleen de com poorten zien en niet de usb.
Nu wil ik graag weten hoe jullie dat hebben gedaan???
Wil nl zo graag er progamma's opzetten.
Wil nu wel van die 1.5 mb gebruik gaan maken!!!
#StopBurningStuff