Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn internetverbinding. Als ik mijn computer opstart doet internet het gewoon maar na een tijdje is er ineens geen verbinding meer, terwijl de andere computers (winxp & winme)in huis nog wel verbinding hebben. Mijn netwerkverbinding is nog prima want ik kan nog wel in gedeelde mappen op de andere computers. We hebben hier de chello internetverbinding via freesco gedeeld. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn.
Kan je als de verbinding weg is nog wel pingen naar de freesco bak, en verder het internet op? Met 'het internet doet het niet meer' wordt nogal eens alleen het www bedoelt
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Nee niks doet het meer behalve het eigen netwerk. De freescobak kan ik sowieso nooit pingen maar de andere computers ook niet ook al hebben ze wel verbinding dat is sinds we dhcp hebben ingesteld misschien moet ik iets i/d firewall aanpassen daarvoor maar dat is het probleem niet. Als ik de netwerkverbinding disable en weer enable heb ik wel weer verbinding en werkt alles ook weer. Dus ik hoef niet per se opnieuw op te starten wat ik in het eerste bericht schreef.
(Niet iets voor NT?)
[topic=209816/1/200]
en er staat nog wel wat meer in de search.
[topic=209816/1/200]
en er staat nog wel wat meer in de search.
Misschien hoort het topic inderdaad onder network troubleshooting maar met het netwerk is niks mis het is mijn computer die voor de problemen zorgt de andere computers in huis hebben nl nergens last van. Dus de Freesco verbinding valt niet weg mijn computer pakt de verbinding niet op. Kan het zijn dat mijn promise ata 133 controller voor problemen zorgt sinds die erin zit is de ellende begonnen nl, misschien een gedeelde irq of kan dat het niet zijn?
Begin toch eens met het uitschakelen van je firewall - check of je dan wel kan pingen. Heb je ook een persoonlijke vuurmuur op de probleem PC? Schakel die iig uit. Dan weet je tenminste zeker dat het daar niet aan ligt..
Nieuwe controller: het zou in principe kunnen dat de NIC van slag raakt. Al snap ik niet waarom waarom het dan weer zou werken na disablen en enablen.
je bericht aanpassen als je binnen 24 uur nog wat hebt toe te voegen
Nieuwe controller: het zou in principe kunnen dat de NIC van slag raakt. Al snap ik niet waarom waarom het dan weer zou werken na disablen en enablen.
Je kan metOp donderdag 11 juli 2002 12:44 schreef Mooner het volgende:
search bood geen hulp b.t.w.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Heb geen firewall op de probleem pc dus dat kan het probleem niet zijn. De andere xp computer heeft dit probleem niet dus denk niet dat het aan de firewall van freesco ligt maar zal binnekort wel ff proberen om die toch uit te schakelen. Heb trouwens wel meer tegelijk veranderd toen ik de ata-controller erin gooide nl. oude isa-nic eruit realtek-pci erin pci isdn kaart eruit isa isdn kaart erin. Maar die controller werkt sowieso niet vlekkeloos dus ik haal die er binnekort er wel ff uit om te proberen of ik dan het probleem nog steeds heb. Wist niet dat je achteraf nog kon wijzigen in bericht bedankt voor de tip ben nog redelijk nieuw hier.
Misschien is dat je probleem - een brakke NIC / driver / instellingen. En dan is het idd geen vraag die per se in NT thuishoort.Op donderdag 11 juli 2002 13:03 schreef Mooner het volgende:
oude isa-nic eruit realtek-pci erin
Maar aangezien je wel verbinding houdt met de andere PC's zou dat vreemd zijn. Kan je nog wel het net pingen op IP adres? Dus ping 213.239.154.35 vanaf de XP machine.
Graag gedaanWist niet dat je achteraf nog kon wijzigen in bericht bedankt voor de tip ben nog redelijk nieuw hier.
Ik zei het (ook) omdat je door te reageren je eigen topic weer bovenaan de lijst zet ('schoppen'). Te veel schoppen levert een slotje op. Schoppen is nl best handig voor jezelf, maar als we dat allemaal doen zou het een chaos worden - een schop geven mag in principe dus pas na 24 uur.
Verwijderd
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad na een install. Kon effe een paar minuten inet op, waarna het niet meer wou.
Mijn probleem was een IP conflict, had dezelfde IP in 2 machines opgegeven (heel erg DUH ja
).
Mijn probleem was een IP conflict, had dezelfde IP in 2 machines opgegeven (heel erg DUH ja
nee kan het net niet pingen ook niet op ip adressen dus het is niet de dns, kan wel het interne netwerk pingen. Het kan ook niet het probleem zijn met twee dezelfde ip adressen want we hebben dhcp aanstaan. Nog andere ideeen?
Pagina: 1