Dames/heren, ik wil een website gaan maken en die wil ik zelf uptodate houden, alleen ben ik zeer mobiel, dit betekent dat ik de site bij wil houden vanuit bv Amsterdam/parijs/new york etc. , ik heb alleen een webbrowser en een internetverbinding, kan ik dan evengoed de site online updaten, evt. dmv een paswoord beveiliging ofzo??
misschien is CMS (content Management System) wel wat voor je..
ff linkje zoeken..
ff linkje zoeken..
Ok bedanktOp zaterdag 06 juli 2002 21:11 schreef Brazza het volgende:
misschien is CMS (content Management System) wel wat voor je..
ff linkje zoeken..
Ja hoor, waarschijnlijk update je je website via FTP en dat kun je ook gewoon via je browser te voor schijn halen:
ftp://username:password@domein.com
Alleen is het password in de history dan wel weer terug te vinden, dus moet je dat wel even deleten.
Alleen is het password in de history dan wel weer terug te vinden, dus moet je dat wel even deleten.
🌞🍃
doe dan gewoon ftp://username@domein.com.. dan komt je broweser vanzelf met een schermpje om je wachtwoord in te toetsen..Op zaterdag 06 juli 2002 21:29 schreef DataBeest het volgende:
Ja hoor, waarschijnlijk update je je website via FTP en dat kun je ook gewoon via je browser te voor schijn halen:
onthoud wachtwoord: NEE .. hoef je niet telkens je history te wissen
Ja dit lijkt me handiger.Op zaterdag 06 juli 2002 21:34 schreef G-PHREAK het volgende:
[..]
doe dan gewoon ftp://username@domein.com.. dan komt je broweser vanzelf met een schermpje om je wachtwoord in te toetsen..
onthoud wachtwoord: NEE .. hoef je niet telkens je history te wissen
Verwijderd
zo'n cms systeem is alleen handig wanneer je grote db's ed hebt als het alleen maar om een paar htmletjes gaat met wat kleine veranderde informatie kan je netzogoed je pagina's offline updaten en dan weer uploaden naar de server waar je site staat
Verwijderd
HAngt erg af hoe vaak je site wilt updaten en om wat voor soort info het gaat.. is het een soort dagboek-achtig iets of is het een shop? Wat zijn de plannen?Op zaterdag 06 juli 2002 21:09 schreef chuck het volgende:
Dames/heren, ik wil een website gaan maken en die wil ik zelf uptodate houden, alleen ben ik zeer mobiel, dit betekent dat ik de site bij wil houden vanuit bv Amsterdam/parijs/new york etc. , ik heb alleen een webbrowser en een internetverbinding, kan ik dan evengoed de site online updaten, evt. dmv een paswoord beveiliging ofzo??
Het ligt er aan waar die site staat en welke beveiliging wordt toegepast. Ik onderhoud een website waarbij ik de pagina's upload met FTP. Hierbij maakt het niet uit via welke provider ik inbel. Vanwege mijn breedbandaansluiting zal ik nooit inbellen bij de provider waar ik de pagina's het ondergebracht. Een gebruikersnaam en wachtwoord zijn in dit geval de enige beveiliging. Bij persoonlijke webpages is het regelmatig zo, dat je bij die provider daadwerkelijk moet inbellen om op de FTP server te kunnen komen.
Het is toch hartstikke makkelijk als je in bv frankrijk bent, en niet eerst dreamweaver of wat dan ook moet installeren.
Pagina: 1