Toon posts:

Geen bestandensharing meer met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem. Enkele dagen geleden heb ik een repotec router aangeschaft. Inmiddels heb ik een firmware update uitgevoerd. Maar ik blijf met het probleem zitten dat ik binnen het netwerk geen bestanden meer kan uitwisselen tussen de 3 pc's. En dit moet mogelijk zijn omdat er een switch inzit gebouwd.

Als eerste heb ik alle pc's aangemeld in dezelfde werkgroep. Allen beschikken over XP. Ik ben meerdere malen de setup van het netwerk binnen XP doorgelopen maar de boel werkte voorheen met een switch ook.

Nu is mijn vraag of het op de een af andere manier afgeblocked wordt in de router (standaard)? Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? Zie wel een reactie alvast dank voor de moeite

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan dat poort 139 gewoon geblocked is jah :)

check dat ff in de firewall etc :)

Verwijderd

Dat wordt portmappen anders heeft het met je vuurmuur te maken. Over portmappen kan je hier alles vinden in het Grote Portmap verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:34 schreef veldmuis het volgende:
kan dat poort 139 gewoon geblocked is jah :)

check dat ff in de firewall etc :)
Ik heb de firewall reeds uitgeschakeld

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
dat switch-gedeelte van de router filtert volgens mij helemaal nix.. en wat heeft portmappen hier nou mee te maken?!?

Krijg je een foutmelding? Of wat zijn precies de 'symptomen'?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik gebruik dezelfde router/switch i.c.m. XP en netwerk shares aanmaken is geen probleem. Ik heb geen bijzondere zaken hiervoor ingesteld op de router. In de router wordt zover ik weet niets geblockt, ik zit eerder te denken aan een firewall ergens op je PC's (advanced settings van je internet connectie). Gebruik je de router als DHCP server?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:50 schreef dvdhoek het volgende:
Ik gebruik dezelfde router/switch i.c.m. XP en netwerk shares aanmaken is geen probleem. Ik heb geen bijzondere zaken hiervoor ingesteld op de router. In de router wordt zover ik weet niets geblockt, ik zit eerder te denken aan een firewall ergens op je PC's (advanced settings van je internet connectie). Gebruik je de router als DHCP server?
Ja de router wordt idd als dhcp server gebruikt. Draai geen firewall en is ook in de router uitgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:46 schreef axis het volgende:
dat switch-gedeelte van de router filtert volgens mij helemaal nix.. en wat heeft portmappen hier nou mee te maken?!?

Krijg je een foutmelding? Of wat zijn precies de 'symptomen'?
Als ik in de netwerkomgeving wil gaan kijken of ik alle pc's kan zien dan zie ik op pc1 alleen een foutmelding opkomen dat ik geen toegang krijg en op pc2 alleen die pc in de werkgroep. En 3 heb ik nog maar niet geprobeerd.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op zaterdag 06 juli 2002 20:23 schreef levendesteen het volgende:

[..]

Ja de router wordt idd als dhcp server gebruikt. Draai geen firewall en is ook in de router uitgezet.
In de router zelf kun je de firewall volgens mij niet volledig uitzetten, behalve door DMZ te gebruiken. Alleen de DoS firewall kan uitgezet worden, maar dan nog draait alles in Stealth mode. Dit kan echter niet het probleem zijn, aangezien deze firewall alleen van toepassing is op de WAN poort waar je internet kabel op aangesloten is. Je kunt nog proberen om wat extra netwerkprotocollen te installeren, maar aangezien het vroeger wel werkte, zou dat niet nodig moeten zijn. Heb je je oude Switch nog of een andere HUB? Werkt die wel nog steeds? Als dat nog wel werkt lijkt er toch iets mis te zijn met de switch in de router. Ik neem aan dat je wel de kabels op de juiste plaats hebt aangesloten, dus internet op de WAN en de locale netwerk PCs op poort 1 t/m 4 en de uplink leeg.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
ik lees van alles over netbios dingen niet werken. maar is er nog wel ip connectie (ping) ?
Pagina: 1