[CM] Hoe maak ik een flippende PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Heej,

Ik wil graag een knop op mijn PC maken, met in het groot de tekst DO NOT PUSH THIS BUTTON erboven.
Als deze dan ingedrukt wordt, is het de bedoeling dat de 2 CCFL lampen in mijn kast gaan knipperen, dat er een sirene-geluid uit mijn speakers komt en dat mijn cd-rom lade steeds open en dicht gaat; dit voor ongeveer 10 seconden.
Nu weet ik niet of dit allemaal mogelijk is... Misschien moet ik dit via een baybus doen (ook al heb ik geen idee hoe je zon ding in mekaar zet, en van zo'n schema snap ik ook niet veel :))? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Heb de search trouwens al gebruikt, maar kon hier verder geen info over vinden.

Mark

Edit: heb de lay-out van het bericht iets veranderd.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:02
Niet dat ik hier veel verstand van heb ofzo, maar je kan van ieder multimediatoetsenbord knoppen programmeren. Het enige wat je dan nog moet hebben is een elektronische schakeling en software om deze te besturen. En en in die software kan je dan meteen de sirene en de cdrom lade verwerken....

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 20:39

adana

merzbow, schmerzbow

ennet nut?..

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op zaterdag 06 juli 2002 19:28 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:
Heej,

ik wil graag een knop op mijn PC maken, met in het groot de tekst DO NOT PUSH THIS BUTTON erboven. Als deze dan ingedrukt wordt, is het de bedoeling dat de 2 CCFL lampen in mijn kast gaan knipperen, dat er een sirene-geluid uit mijn speakers komt en dat mijn cd-rom lade steeds open en dicht gaat. dit ongeveer voor 10 seconden. Nu weet ik niet of dit allemaal mogelijk is... Misschien moet ik dit via een baybus doen (ook al heb ik geen idee hoe je zon ding in mekaar zet, en van zo'n schema snap ik ook niet veel:))? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Heb de search trouwens al gebruikt, maar kon hier verder geen info over vinden.

Mark
met die cdrom lades moet je gewoon ff vanaf de schakelaaks open dicht knop, op de printplaat twee extra draadjes solderen, dan kan je dat alvast aansturen, en wat betreft dat knipperen van die ccfl's moet je maar eens zoeken naar cathode throbber die knipperd ook.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 19:32 schreef adana het volgende:
ennet nut?..
mjah...dat kan ik nog wel enigsinds begrijpen
casemodden heeft ook geen echt nut....gewoon het wat opleuken van de pc

daar valt dit ook onder lijkt me :)

• De_Koele_Man
  • Laatst online: 23-07 10:34

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Whoohw..
Weet je zeker dat je dit wil gaan doen ? na een keer of 10 keer dat alarm (of een paar keer s'nachts als er huisdieren E.D. op gaan zitten) is de lol er toch wel van af ??
Heb je echt zin om daar tijd en moeite voor te gaan doen ??

Maar op zich is het niet moeilijk om te maken, en een schema heb je er niet echt heel hard voor nodig, als je maar een beetje verstand heb van elektronica (lees: als je weet waar de - en + polen zitten van schakelaars en dergelijken) en een beetje durft te experimenteren, moet het wel lukken !

Succes in ieder geval, en als het lukt willen we zeker pics zien

Meh!

Verwijderd

bende jij poco loco?? }:O

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben nog nooit op een LAN-party geweest; maar is het daar normaal om aan elkaars pc te gaan frunniken als de eigenaar ff weg is? Zo ja: leuk idee! ;)

• Thanatos
Wiew, 4 reacties in 1 minuut :) Tsjahet nut is er niet echt, maar dat is bij alle casemods het geval he, zoals veldmuis al zei :)
Maaree "She's tha bomb", op welke printplaat moet ik dat doen? En waar moet ik die draadjes op aansluiten? Wat vor draadjes zijn dat?
Sorry, maar ik ben echt een gigantische n00b wat betreft casemodden :)

Oh ja, en hoe doe ik het geluid dan?

• JJapie
Op zaterdag 06 juli 2002 19:38 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:

//knipperdeknip :P\\

Oh ja, en hoe doe ik het geluid dan?
Je kan toch een proggie laten starten als er op een knop op het toetsenbord wordt geragd?? En dat proggie kan je pc-speaker iets laten afspelen (die kan namelijk niet uit :9) en dat is niet moeilijk.....

edit:

typo :r

• tofus
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Op zaterdag 06 juli 2002 19:32 schreef veldmuis het volgende:

[..]

mjah...dat kan ik nog wel enigsinds begrijpen
casemodden heeft ook geen echt nut....gewoon het wat opleuken van de pc

daar valt dit ook onder lijkt me :)
Ik zie niet meteen hoe het hangen van een sirene in je kast valt te vangen onder 'het opleuken van je PC'. Het heeft namelijk helemaal niks met de PC te maken. Ik kan me nog voorstellen dat je zoiets doet onder het motto van 'het opleuken van de relatie met je familieleden', voor het geval een van hen 'per ongeluk' op die knop drukt. Maar ik zie absoluut het functionele niet (een sirene helpt mijns insziens niet om de temperatuur in je kast omlaag te brengen), en de schoonheid ontgaat mij ook een beetje (maar dat komt misschien omdat 'zoveel mogelijk toeters en bellen' niet echt in mijn schoonheidsbeeld past).

Maar tuurlijk, als je er lol an hebt, moet je 't niet laten...

...maar 't nut ontgaat mij geheel; ik vindt het meer een soort van 'practical joke'.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Thanatos
Ja maar ik wil dus een aparte knop op mn kast maken (hoe de hell ik dat ga doen weet ik ook nog niet eens)...

tofus:
Er is ook amper nut!! Het is inderdaad gewoon een leuke frutsel :)

Verwijderd

Wat vor draadjes zijn dat?
Gewoon elektriciteitsdraad zoals aan een luidspreker of een bel ofzo. Doe wel aan beide zijden de plastic isolatie eraf.
En waar moet ik die draadjes op aansluiten?
Aan de twee contactjes van de open/dicht knop van je cdrom speler.

• adana

adana

merzbow, schmerzbow

Op zaterdag 06 juli 2002 19:42 schreef tofus rake woorden
Helemaal mee eens.
Het is een beetje de omgekeerde wereld, hè?
In den beginne modde men de kast om de pc beter te laten presteren, en dat modden is een eigen leven gaan leiden wat dit soort abberaties tot gevolg heeft.

Van form follows function naar function follows form.
Jammer.

Het komt op mij een beetje over als een wanhopige poging tot originaliteit.

Het lijkt mij dan mooier om het idee verder te abstraheren tot een doosje met één knop, geheel losstaand van de pc. druk op de knop en wordt overdonderd door een hoop takkeherrie. Dit heeft dan al niks meer met casemodden te maken, maar het idee is daarmee een stuk puurder.

Anne Clark

• Thanatos
Jemig, leuk is dat, ik denk: hm leuk idee, is tenminste eens iets aparts... Wordt het lekker afgekraakt :?

Maar zon knop verpest de mod toch niet :?

Ik wil er ook gewoon 2 fans bijknikkeren hoor... en een ruitje maken in de vorm van het logo van radioactief afval (of hoe je het ook zegt ;))... en um gaan verven... dus het wordt zeker wel een mooie mod, maar zon knop erbij leek me juist super cool :)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op zaterdag 06 juli 2002 19:52 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:
Jemig, leuk is dat, ik denk: hm leuk idee, is tenminste eens iets aparts... Wordt het lekker afgekraakt :?
Ach, mijn bedoeling was niet om je het gevoel te geven dat je afgekraakt werd. Ik wilde je er meer op wijzen dat je dit idee waarschijnlijk over een week of twee niet meer boeiend vindt, maar wel zo'n opvallende knop aan je PC hebt hangen.
Maar zon knop verpest de mod toch niet :?
In mijn ogen wel dus. Althans, de knop zelf niet, want knoppen kun je mooi afwerken, maar de REDEN voor de aanwezigheid van de knop ontging (en ontgaat) me een beetje. En dan vind ik zelf: hoe minder knoppen, hoe beter. Dus zeg ik: niet doen.

Een wijze tweaker zei ooit: "Less is more"
Ik wil er ook gewoon 2 fans bijknikkeren hoor... en een ruitje maken in de vorm van het logo van radioactief afval (of hoe je het ook zegt ;))... en um gaan verven... dus het wordt zeker wel een mooie mod, maar zon knop erbij leek me juist super cool :)
Hmm..raampje, radioaktief logo...
...zeker ook nog een groen CCFL'etje?

"Been there, done that, bought the T-shirt."

Ik moet het je trouwens wel nageven: het idee van een knop die een bak herrie over je heen kiept is op zich best wel grappig; maar dan inderdaad, zoals adana boven al zei, gewoon helemaal op zichzelf staand. Ik zou er nog geld voor over hebben om zo'n ding te kopen ook; kun je best lol mee hebben...

...Maar laat die PC gewoon doen waar 'ie goed in is: een PC zijn.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Sorry maar waar gaat dit over ? :D

• adana

adana

merzbow, schmerzbow

Op zaterdag 06 juli 2002 20:02 schreef DaPoztMaster het volgende:
Sorry maar waar gaat dit over ? :D
Esthetica en het faillisement van de menselijke creativiteit

Lees anders eens Edmund Burke's "Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful".
Op zaterdag 06 juli 2002 19:59 schreef tofus het volgende:
Hmm..raampje, radioaktief logo...
...zeker ook nog een groen CCFL'etje?

"Been there, done that, bought the T-shirt."
Hé, dat T-shirt ken ik!

Anne Clark

Verwijderd

maak er een klein klokje bij die afteld en laat dat piepje dan steeds sneller piepen :P

• JJapie
Op zaterdag 06 juli 2002 20:11 schreef LAuWe het volgende:
maak er een klein klokje bij die afteld en laat dat piepje dan steeds sneller piepen :P
Da's lachuh en ook nog eens vet sim-pel... Dat heb ik laatst nog lopen knutselen met natuurkunde op zo'n schakelbord :D

• Verdicampo
  • Laatst online: 10:39
Op zaterdag 06 juli 2002 19:28 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:
blabla dat er een sirene-geluid uit mijn speakers komt blabla
Om software te vermijden: koop zo'n kleine sirene bij Karwei/Gamma shit voor +/- 5-10 uirootjes
gust een i-d

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 19:41 schreef GFM het volgende:

[..]

En dat proggie kan je pc-speaker iets laten afspelen (die kan namelijk niet uit :9
Tuurlijk wel, schakelaartje ertussen en hoppa, klaar

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
He als je me ff mailt wil ik wel ff een overzichtje maken ben je van het gezeur in dit topic af :P

Sirenes kan je ook zo IN je kast maken enz.

Maar heb je ff interresse in iets duidelijks enz.. mail maar :)

Check me sig zou ik zeggen :Y)

• Thanatos
Op zaterdag 06 juli 2002 20:11 schreef LAuWe het volgende:
Das pas een leuk idee! dan maak ik zon ding, en als die dan afgeteld heeft zegmaar gaat ie flippen :)

tofus: ok ik begrijp wel wat je bedoelt... maar goed het lijkt me ook gewoon euk om te knutselen, ook al snap ik geen reet van schakelingen enzo :)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

ghehehe, ik vind het een strak plan.. vooral voor lan-party's enzo.. :D hm... eens denken... zwaailicht erop is misschien ook wel geinig, en die zijn te krijgen voor 12v, dus das ok. Ik denk dat je het via een soort timer moet doen die een bepaalde tijd stroom doorlaat, en dan alles laat bewegen en doen..

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dan vind ik zelf: hoe minder knoppen, hoe beter. Dus zeg ik: niet doen.
Nee joh, gewoon volgens het JVC-principe, voor iedere functie minstens 1 knop maken. En dan diezelfde functie ook nog toegankelijk maken via een andere knoppencombo en de afstandsbediening :D

Voor dat alarm kun je wellicht de bieper van zo'n rookalarm geval nemen, die dingen maken een kolere herrie >:)
Of zo'n scheepshoorn geval, misschien??

Het wordt wel een leuk schakelingetje iig, kun je een beetje solderen? Dat lijkt me toch wel erg handig...

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Misschien kan je iets doen met een condensator ? Of ontladen die dingen in 1 keer ?

Misschien kan je daarmee regelen dat het een paar seconden gaat knipperen enzo.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Thanatos
Ja ik kan wel wat solderen hoor :)

Alleen... Ik weet dus nog steeds niet hoe ik het moet monteren enzo, en wat ik allemaal nodig heb qua printplaten, schakelingen, weerstanden en weet ik het allemaal...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op zaterdag 06 juli 2002 19:32 schreef adana het volgende:
ennet nut?..
leuke kermis mod!

maar wel leuk om aandacht te krijgen ;)

Gregor van Egdom Krekr

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Ik denk dat je softwarematig al een heel eind komt.
Sirene -> Da's een van de eenvoudigste programmaatjes in Turbo Pascal
---
For t:=100 to 5000 do
begin
Sound(t);
delay(10);
end
nosound;
---
Zoiets...

Voor die cd-rom: deze kun je toch softwarematig Ejecten? Geen probleem, kan al met de dosdrivers (eject.exe). Wat jij moet hebben is een programmatje, die knop hang je gewoon aan de parallele poot tussen de ground en ?? (weet ik niet uit m'n hoofd, denk pin 17 of zo).

Kortom, waarom hardwarematig? Alleen die knop aan de printerpoort bakken, de rest softwarematig...

Nederlander in België

• tofus

tofus

it's all in the game

Op zaterdag 06 juli 2002 22:58 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Nee joh, gewoon volgens het JVC-principe [..]
...want JVC staat bekend om hun 'mooie' spullen?

enneh, JVC heeft een heuse design-afdeling met allemaal mensen die duur betaald worden om creatief te zijn; die kunnen al die knopjes veel beter wegwerken, omdat ze het hele ontwerp aan die knopjes aan kunnen passen (niet dat dat een goede zaak is; maar goed...). Enneh... wat heeft JVC trouwens in vredesnaam met PC's te maken? Meer iets voor het audio/video forum, vindt je niet?

• Thanatos
Op zondag 07 juli 2002 14:26 schreef Elektronicanet het volgende:
Ik denk dat je softwarematig al een heel eind komt.
Sirene -> Da's een van de eenvoudigste programmaatjes in Turbo Pascal
Is dat Turbo Pascal gewoon te downloaden?
die knop hang je gewoon aan de parallele poot tussen de ground en ?? (weet ik niet uit m'n hoofd, denk pin 17 of zo).
Hoe de hell doe ik dat?
Enne... hoe maak ik zo'n knop? edit: niet de knop zelf, das gewoon een schakelaar, maar hoe ik um aansluit he ;)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 19:39
sirene erop zetten dan is ie helemaal l33t :P

Verwijderd

ik zou ook meteen een scheetkussen inbouwen... :P

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Op zondag 07 juli 2002 15:52 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:

[..]

Is dat Turbo Pascal gewoon te downloaden?
[..]

Turbo Pascal = programmeertaal, is wel te downloaden ja. Als je zover bent wil ik je best een .exe (programmatje) sturen met zo'n sirene d'r in.

Hoe de hell doe ik dat?
Enne... hoe maak ik zo'n knop? edit: niet de knop zelf, das gewoon een schakelaar, maar hoe ik um aansluit he ;)
Ik kan 't voor je opzoeken -> ook hiervoor heb je bijvoorbeeld Turbo Pascal nodig om 'm uit te lezen.

Nederlander in België

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

BaRF

bijna kerst

hey misschien als sirene een compressor met een paar gas toeters? >:) en een grote powerstrobo met rood en/of blauw parcan folie ervoor :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1