[TV out] X en meerdere sessies

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb zojuist een videokaart met tvout gekocht :) en werkt allemaal goed, behalve een klein config stukje. Het is een gf4 mx420 (ja, lame, maar wel goedkoop), dus ik heb de nvidia drivers.

ik kan of alleen me tv out doen, maar dan gaat me monitor in standby. of ik kan met twinview een gigantisch beeld maken met tv en monitor. bij die laatste kan je ook je view op clone zetten, maar dan gaat me tv beeld dus scrollen, want 1280x1024 is wel wat groter dan 800x600 (serieus joh? :P)

maar dat wil ik dus niet. ik wou eigenlijk me normale desktop op me monitor, en een aparte 'workspace' op me tv waar ik me films kan spelen enzo..

dus ik dacht X voor mijn monitor op te starten, en een keer voor me tv, maar waarschijnlijk vindt die nvidia driver dat niet zo cool, maar kan ook aan X liggen. als ik X voor me tv ga opstarten krijg ik het volgende van X (X start wel, maar kan er verder nix mee, progs en wm's starten niet):
code:
1
2
Xlib: connection to :0.0 refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key

de X server die al draait zegt dan iets van:
code:
1
2
AUDIT: Sat Jul  6 18:48:56 2002: 2151 X: client 3 rejected from local host
  Auth name: MIT-MAGIC-COOKIE-1 ID: -1

iemand een idee hoe ik en me desktop kan houden en me tv normaal kan gebruiken? want steeds rondscrollen in je film om het beeld helemaal te zien is niet echt prettig ;)

ow, dat scrollen werkt niet eens zie ik nu, je krijgt alleen de linker bovenhoek op je tv.. niet dat dat veel uitmaakt verder.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.