Toon posts:

ABIT AT7 problemen, help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En niet te weinig.

1.Eerst het probleem met de LAN. Nou blijkt dat er een serie van 1000 boards is met dit probleem. Dus een nieuw board gehaald, probleem opgelost.

2. Vervolgens krijg ik GEEN ENKEL geluid uit het board. Active en passieve luidsprekers geprobeerd EN een hoofdtelefoon, helemaal niks. In mijn BIOS staat audio op Auto. Dus naar de winkel voor het derde board.

3. Thuisgekomen, nog steeds geen geluid. Dus XP opnieuw installeren. Net op het moment dat ik de eerste driver wil installeren en de cd in de drive heb gestopt, krijg ik inees een zwart scherm. K*t, geen signaal meer. Resetknop werkte niet, dus dan maar de schakelaar om. PC aanzetten, nog steeds geen signaal naar mijn monitor, geen systeem piep en al helemaal geen mogelijkheid om mijn BIOS te bereiken. WEL de twee LEDjes op mijn moederboard die branden, te weten de oranje en de groene. Geen idee wat dit betekent. In ieder geval kan ik nu helemaal niets meer en is mijn zaterdag, samen met de parkeerboete al helemaal naar de klote.

Als iemand mij met de LEDjes kan helpen en ook nog met de audio, wordt ik misschien nog vrolijk....

HEEEEEEEEEEEEEEEELP

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 18:57 schreef powernout het volgende:
3. Thuisgekomen, nog steeds geen geluid. Dus XP opnieuw installeren. Net op het moment dat ik de eerste driver wil installeren en de cd in de drive heb gestopt, krijg ik inees een zwart scherm. K*t, geen signaal meer. Resetknop werkte niet, dus dan maar de schakelaar om. PC aanzetten, nog steeds geen signaal naar mijn monitor, geen systeem piep en al helemaal geen mogelijkheid om mijn BIOS te bereiken. WEL de twee LEDjes op mijn moederboard die branden, te weten de oranje en de groene. Geen idee wat dit betekent. In ieder geval kan ik nu helemaal niets meer en is mijn zaterdag, samen met de parkeerboete al helemaal naar de klote.
zit er niet een schroefbusje ofzo in de kast dat niet goed zit en sluiting veroorzaakt :?
Als iemand mij met de LEDjes kan helpen en ook nog met de audio, wordt ik misschien nog vrolijk....
umz...de handleiding :?
HEEEEEEEEEEEEEEEELP
JA JOH
die HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP in de titel hoeft niet mag niet en ziet er niet uit
dat je hulp wilt is logisch, dat wil zo ongeveer iedereen op een forum....

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:09
Ik denk dat 't geen moederbord probleem is. Zo veel problemene is uniek :) Weet je zeker dat je probleem nie ergens anders ligt?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

effe een Domme vraag hoor maar heb je de mama plank wel op spacers ge zet ?? je weet wel van die messing kleurige dingen ;)
en zit er dan niet toevallig een presies onder een paar pinnetjes van je mobo ipv het gat waar de schroef in moet

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Hey Veldmuis,

Alles al eerder nagegaan, maar niks van dat alles.

Ik zou willen dat ik wist wat dat gele en groene LEDje op mijn MB betekende... Niet in de hadleiding, niet op de website....

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

andere voeding en videokaart geprobeerd :? je moet alles uitsluiten namelijk.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
maar even helpen dan ;)
Tucked beside the native IDE headers you'll find some useful features. One such feature is a set of green and yellow LEDs. When the board receives power from the PSU, the yellow LED illuminates. It's a good safety feature that could keep you from baking your AMD CPU. We highly suggest that the yellow LED be off when removing the heatsink. The green LED illuminates when the board is powered on. Another feature, that while simple, can be of great benefit. Also on the AT7, the jumper to clear the CMOS has an extension that acts as a handle, allowing us guys with fat fingers to grab it a bit easier.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding heb ik niet echt bij de hand... Maar er moet toch IKP$@#$^*@## wat te vinden zijn over die controle LEDs? die dingen zitten er ten slotte niet voor niets op...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

Tucked beside the native IDE headers you'll find some useful features. One such feature is a set of green and yellow LEDs. When the board receives power from the PSU, the yellow LED illuminates. It's a good safety feature that could keep you from baking your AMD CPU. We highly suggest that the yellow LED be off when removing the heatsink. The green LED illuminates when the board is powered on. Another feature, that while simple, can be of great benefit. Also on the AT7, the jumper to clear the CMOS has an extension that acts as a handle, allowing us guys with fat fingers to grab it a bit easier.
dat is dus over die ledjes |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Maarhet legt nog steeds niet uit wat het probleem nou is...

Ik krijg het k*t ding nog steeds niet aan de gang.... CMOS gewist, sim in een andere bank gepropt....

Het mag niet baten....

Ik sta open voor alle ideeen.... ook voor mijn audio probleem.....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Wat voor voeding heb je?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Title ontschreeuwd. Aandacht tekort of zo? Geschreeuw én ook nog eens een 2e topic hierover openen, tsssk, gedraag je een beetje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300W voeding. Net een nieuwe ATX kast...

Verwijderd

Ik was dus ook de 'trotse' bezitter van 1 van die 1000 AT7's. Mijn LAN werkte weer na een bezoekje aan de RMA. Niettemin heb ik de AT7 omgeruild voor een KX7-333R. De AT7 viel mij toch wel erg tegen. De kwaliteit van het onboard LAN (Realtek) en onboard sound was niet echt geweldig. Misschien voor jou ook een idee?

Verwijderd

Moet toch fff reageren: bij mij werkt ie al een maand naar volle tevredenheid; ook LAN en onboard sound.

Mijn enige probleem is soms een vastgelopen muis en toetsenbord zodat ik niets meer kan doen.....(suggesties??)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.... nee, geen suggestisch voor toetsenbord en rat. Laten we beginnen bij het simpele: zijn je rat en toetsenbord draadloos? zo ja, misschien je frequentie van de ene weizigen. Of: kijk of je voldoende accu hebt. Anders weet ik het ook niet...

Je kan nog wel in de bios USB toetsenbord en muis aan of uit zetten is me opgevallen.

Kan je mij laten weten wat je met je audio hebt gedaan in je bios???

Thanks

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 19:08 schreef powernout het volgende:
blabla

Kan je mij laten weten wat je met je audio hebt gedaan in je bios???

Thanks
Nee. Het staat aan in BIOS en het werkt. Ik draai XP-prof, heb de juiste drivers (op cd, zijn laatste) geinstalleerd en het werkt naar volle tevredenheid.

Muis en rat zijn niet draadloos. In bios zijn staan ze aan, anders heb je toch een probleem om bv. in je bios te komen met een USB-toetsenbord??? Kan het allicht eens proberen dat uit te zetten. Wil ik BIOS in kan ik altijd CMOS clearen....
Pagina: 1