Toon posts:

LiteOn 40 brand op 32

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe LiteOn met bijgeleverde Nero 5578, wilde niet hoger branden dan 32 speed. Dus tweakers gelezen, bleek dat laaste firmware dat soort dingen oplost. Nieuwe firmware opgezet en ik kon op 40 speed branden.
Krijg ik net voor het branden, een melding dat tie naar 32 speed switch omdat de CDR niet compatible is. Daarna komt de 40 speed optie ook niet meer terug. Ik gebruik Platinum CDR's die 40 speed aankunnen (zegt de verpakking).

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk Smartburn aan staan, Smartburn checked je media welke speed hij aan kan en zet dat als max in het menu'tje.

Wanneer jij nero weer opstart, zonder nieuwe lege cd, zal hij toch de laatste maximum speed weergeven.

Zet smartburn eens uit dan zie je het verschil

( choose recorder, options smart burn )

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Ik zou het niet aanraden om SmartBurn uit te zetten, want dan heb je grote kans om een CD te vern**ken. SmartBurn zorgt ervoor dat de CD wordt gebrand op de snelheid waarvan hij denkt dat de hoogste kwaliteit zal opleveren.

/edit: typo

Aye aye captain

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met eens uit bedoel ik ook gewoon dat hij het eff uit zet, ziet dat hij wel 40x kan branden en dan gewoon smartburn weer aanzetten.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon een cd'r hebt die niet op 40x gebakken kan worden maar max 32 speed aan kan. Smartburn detecteerd dit in zorgt er voor dat je max 32 kan aanklikken. Probeer maar eens een schijfie die wel 40x gecertificeerd is.

Veel 32x cdr's doen t prima op 40x maar sommige niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ga proberen. Laat het nog weten :9

Verwijderd

Misschien vervalste Platinums of een te nieuwe batch die wel een 40x label, maar geen 40x ID bevatten ?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hoe ziet het eruit als je niet hoger dan 12x kan branden?
want als ik in bijv blindwrite voor 40x kies, fikt ie m toch lekker op 12x (Calculated write speed)...
Het was een MMore 32x cdtje.

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-03 12:32
Probeer anders clonecd, die gaat maximaal en kan je tijdens het branden precies in de gaten houden hou hard hij echt gaat.

Wordt realtime weergegeven dacht ik

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik brand al niet eens meer op 32x, veel te veel buffer underruns. 20x doet het prima en is in dezelfde tijd klaar. (en ja, brander zit op zijn eigen IDE)

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op maandag 08 juli 2002 17:21 schreef pluisman het volgende:
Probeer anders clonecd, die gaat maximaal en kan je tijdens het branden precies in de gaten houden hou hard hij echt gaat.

Wordt realtime weergegeven dacht ik
Ja in blindwrite wordt het ook Realtime weergegeven

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 21:46 schreef insan1ty het volgende:

[..]

Ja in blindwrite wordt het ook Realtime weergegeven
Idd. Bij mij start ie heel ff op 12x. Gaat na een paar sec direct naar 24x en stijgt naar 48x. (soms 50x als ik een volle 90min cd fik)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05

AMDFreak

Intel is zo..

Hier heeft ie er ook soms last van..

soms doet ie ut gewoon op 40x en soms gaat ie naar 32x..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Mijn Philips 2x2x24 heeft daar gelukkig geen problemen mee, ik brand altijd op de maximale snelheid. 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En daarvoor schop je een oud draadje omhoog, AMDFreak? :/
Daarnaast, oplossingen voor zulke problemen staan tegenwoordig ook al in de OM FAQ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.