Toon posts:

Samsung 1200NF, moire :(

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed kheb de search gebruikt enzo maar daar niet echt super veel wijzer geworden.

Probleem is dat ik op 1600x1200 en hoger super veel moire heb. Letters beginnen bijna te stuiteren :(. Nu heb ik m'n 2d filters van m'n gf2ti afgehaald voor scherper beeld, dit heeft geholpen alleen is m'n uitgangssignaal niet meer 100% stabiel. Kan dit de oorzaak zijn van moire? Het geheel is aangesloten via de meegeleverde BNC kabel van samsung..
Dus ligt het aan
1. Monitor?
2. Videokaart?
3. Kabel?

Ik hoop dus niet aan m'n monitor omdat ik die dan weer een paar dagen (weken?) kwijt ben :(. Videokaart is toch aan vervanging toe en kabel is geen probleem als ik betere afgeschermde BNC kabel moet halen.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Hmmm, mooi scherm (heb er zelf ook een haarscherp op 1600x1200), maar een brakke videokaart wat 2D betreft.... dat werkt dus niet!!!

Het is over het algemeen wel bekend dat de GF2 nou niet echt een mooi 2D beeld geeft... en op een resolutie als 1600x1200 kun je het helemaal wel vergeten!!!

Haal een GF4 of een Radeon zou ik zeggen (of een Matrox als je geen spellen speelt), nog wat BNC kabeltjes erbij en dan ziet het er al veel beter uit.

Zelf heb ik een Radeon 64DDR die dus wel een haarscherp beeld aflevert op 1600x1200 op de zelfde Samsung SyncMaster 1200NF!!! (oh en ik gebruik zelf nog niet eens BNC kabels, maar zit er wel over te denken om ze er toch maar aan te hangen.... heb ze namelijk niet voor niets)

ps... die 900NF in me sig is al vervangen door een 1200 :D

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
al een andere videokaart geprobeerd :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
idd
het is bekend dat een radeon 8500 zeer mooi beeld geeft
en een leadtek als je een gf4 ti haalt
zeeer :9~

ps Me 900st post :D

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Mja het gaat me niet om scherpte van het beeld, kweet dat ie ubercrap is met gf's. Gaat nu vooral om de moire, ligt dat ook aan dat soort kaarten of is het puurweg monitor/kabel element. Laat ik het zo zeggen, als ik nokia monitor test doe met resolution (veel moire) beweegt de moire als golven van boven naar beneden in het midden.

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51

Tco

Op zaterdag 06 juli 2002 18:26 schreef Neo het volgende:
Ik hoop dus niet aan m'n monitor omdat ik die dan weer een paar dagen (weken?) kwijt ben :(.
Bij Samsung is het het zo dat als je belt dat je monitor stuk is. Dat er dan na een paar dagen een busje komt met een andere (NIET-nieuwe) monitor, en hij neemt dan je oude monitor mee. Zo was het iig vorig jaar, misschien dat het nu veranderd is maar dat denk ik niet.
Het is wel te hopen dat je een goed exemplaar terug krijgt, want je krijgt gewoon een gerepareerde monitor van iemand anders!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Kan moire uberhaubt wel door de videokaart komen? Volgens mij niet...Dus de GF2Ti de schuld geven is onzin.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik heb een 1200NF icm Radeon 8500 en beeld is hier gewoon scherp hoor. Geen moire te bekennen.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Volgens mij is het moireprobleem meer de schuld van de buis dan van de videokaart.

Ik denk dat je monitor last heeft van veel moire bij die resolutie. Toch laten omruilen maar?

Verwijderd

Topicstarter
mja gvd :( ik ga morgen maar met samsung bellen. Gok dat ze deze niet zo snel op voorraad hebben eignelijk maja. iig bedankt voor reacties

Verwijderd

Ik weet het, het is een klein kickje, maar met deze vraag loop ik toch al een tijdje rond: Wat is moire nou precies?

BTW: Ik wil ook dit scherm gaan kopen, dus ik hoop niet dat het idd aan het scherm lag. Kan iemand hier nog uitsluitsel over geven?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb contact met samsung gehad, aangezien de monitor niet op voorraad hebben gaan ze hem fixen (vind ik eigenlijk beter, kwil niet andermans gefixte monitor). De moire heb ik laatst gehoord is erg afgehankelijk van het afstelling van de hoogspanningsbla (weet woord niet meer :P) dus khoop dat het snel gefixed word.

wat moire precies is kan ik je niet zeggen, maar als je bijv naar windows afsluiten gaat zie je een strepenpatroon. Meestal hoe scherper de monitor hoe meer last je er van hebt. Misschien een soort interferentie tussen de lijnen. Het is in ieder geval als je het teveel hebt uitermate irritant.

Verwijderd

Ghe, toch leuk dat topicstarter zo snel voorbij komt wandelen :7

Maar anyways, als ik het woord 'afstelling' hoor, betekent het dat het dus wel weg te tweaken valt, en vind ik het dus niet zo erg :)
Pagina: 1