Veel verschil pci - agp? GF MX400

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mijn vraag is dus: Is er veel verschil tussen de pci en agp versie van deze kaart >
Pine/XFX GeForce2 MX400 64MB PCI TV-Out (Retail)

Merk je echt het verschil in games? Ja ik game maar afentoe want anders kocht ik wel een nieuwe mamaplank.. Want mijn AGP-slot is kaput :'(

alvast bedankt :)

Arch Linux

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je gaat het wel merken in High-end games ja ! AGP werkt op 66mhz en heeft niet echt veel CPU resources nodig ! Dus dat werkt sneller, PCI werkt op 33.3mhz en is geheel afhankelijk van de proc.

dikzak

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Onzin, pci heeft 133Mb/s BB(voor alle devices aan de bus samen), agp4x 1066MB/s, een gf2mx400 benut de extra BB van de agp bus nauwelijks, het verschil is zogoed als nihil. Voor iedereen die het nog niet wist, agp bus is gebaseerd op de pci bus, dus een pci videokaart vergt niet meer resources dan de agp versie.
Conclusie: Mocht je beslissen om iets snellers te nemen dan een gf2mx zal je een agp mobo moeten halen, die gf2mx komt volledig tot zijn recht, pci of agp, doet er niet toe. :)

• jordz.
Op zaterdag 06 juli 2002 18:47 schreef corpseflayer het volgende:
Onzin, pci heeft 133Mb/s BB(voor alle devices aan de bus samen), agp4x 1066MB/s, een gf2mx400 benut de extra BB van de agp bus nauwelijks, het verschil is zogoed als nihil. Voor iedereen die het nog niet wist, agp bus is gebaseerd op de pci bus, dus een pci videokaart vergt niet meer resources dan de agp versie.
Conclusie: Mocht je beslissen om iets snellers te nemen dan een gf2mx zal je een agp mobo moeten halen, die gf2mx komt volledig tot zijn recht, pci of agp, doet er niet toe. :)
zoiets dacht ik ook al! Hartstikke bedankt :) Ik denk dat ik die dan maar ga bestellen..

Arch Linux

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 06 juli 2002 18:47 schreef corpseflayer het volgende:
ik d8 dat agp geen bus maar een poort was. 1 agp kaart is het enigste wat eraan kan (en daarom zijn er ook geen borden met 2 agp sloten). zoals je al zij moet op de pci bus al je pci apparatuur. dit kan een bottle neck vormen.
vooral als je grote textures gebruikt, ga je texture swappen over de pci bus. dat wil je echt niet!

in de praktijk zal het niet zoooveel uitmaken, maar met alle details open merk je het toch echt wel.

zeker weten dat er op dat mobo geen garantie meer zit??

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Dat texture swappen is weg als je een 64MB model neemt, als je speelt in 640*480/800*600*16bpp en 16bit textures is 32MB zat en heb je ook geen texture swapping, en ja het is iets trager, maar dat iets is niet de prijs van een nieuwe mobo waard imo.
Als je nog garantie hebt, dan claim je een nieuwe mobo natuurlijk :) .
[edit]
Druk je agp kaart eens extra hard in het agp slot

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:32 schreef corpseflayer het volgende:
Dat texture swappen is weg als je een 64MB model neemt, als je speelt in 640*480/800*600*16bpp en 16bit textures is 32MB zat en heb je ook geen texture swapping, en ja het is iets trager, maar dat iets is niet de prijs van een nieuwe mobo waard imo.
Als je nog garantie hebt, dan claim je een nieuwe mobo natuurlijk :) .
[edit]
Druk je agp kaart eens extra hard in het agp slot
zeg tegenwoordig maar een 128mb met oog op komende maanden :Y)

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
mischien een idee
er zijn converters te koop van pci naar agp
las ik laatst op internet mischien is dit een idee

www.bigclan.co.uk

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 21:09 schreef siteslammer het volgende:
mischien een idee
er zijn converters te koop van pci naar agp
las ik laatst op internet mischien is dit een idee
nou daar heb je iets aan dan zet je dus een 66 mhz bus om naar 33 en van 1066MB/s naar 133Mb/s dus dat is niet echt nuttig :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57

DaRoot

Some say...

Op zaterdag 06 juli 2002 18:24 schreef joRDzz het volgende:
Mijn vraag is dus: Is er veel verschil tussen de pci en agp versie van deze kaart >
Pine/XFX GeForce2 MX400 64MB PCI TV-Out (Retail)

Merk je echt het verschil in games? Ja ik game maar afentoe want anders kocht ik wel een nieuwe mamaplank.. Want mijn AGP-slot is kaput :'(

alvast bedankt :)
Heb je het board dat in je sig staat? dan zou ik ff snel aanspraak gaan maken op je garantie!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 21:23 schreef Shunt het volgende:

[..]

nou daar heb je iets aan dan zet je dus een 66 mhz bus om naar 33 en van 1066MB/s naar 133Mb/s dus dat is niet echt nuttig :+
Als je nou een stat-of-the art videoplankje wil kopen (bijv als je oude toch kapot is) maar je hebt niet genoeg geld om er een nieuw moederbord bij te kopen, dan kun je met zo'n converter toch vooruit 8-)
Kun je later altijd nog een nieuwe moederplank kopen.

Het is alleen wel een beetje zonde...

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:36 schreef Chello200 het volgende:
Je gaat het wel merken in High-end games ja ! AGP werkt op 66mhz en heeft niet echt veel CPU resources nodig ! Dus dat werkt sneller, PCI werkt op 33.3mhz en is geheel afhankelijk van de proc.
onzin, een tijdje geleden was er nog ergens een test van een Geforce2MX PCI tegen een AGP en het maakte echt helemaal niets uit.

• jordz.
Op zondag 07 juli 2002 15:34 schreef deNova het volgende:

[..]

onzin, een tijdje geleden was er nog ergens een test van een Geforce2MX PCI tegen een AGP en het maakte echt helemaal niets uit.
Weet je nog op welke site dat was? Want dat zou wel graag willen zien..

Arch Linux

• jordz.
Op zaterdag 06 juli 2002 21:27 schreef DaRoot het volgende:

[..]

Heb je het board dat in je sig staat? dan zou ik ff snel aanspraak gaan maken op je garantie!
Ja die is het! Maar ik had ECS gebeld (zitten in wijchen dat is in de buurt) en die zeiden dat ze geen borden leverden aan Gistron, en dat ze die niet kenden! :(

Dit is al mijn 2e k7s5a en 2e duron! Mijn 1e mobo doet gewoon nix. En ik kreeg GEEN grantie van Gistron! Alles laten testen in een winkel duron deed het nog en mobo niet.

Heel mijn computer in elkaar gezet en naar Gistron gebracht. Maar niks deed het volgens hun dus alles maar nieuw gekocht (wel met een beetje korting) en hij deed het!

Alleen nou heb ik zelf mijn AGP slot omver geholpen. Een pinnetje maakt kortsluiting en een pinnetje smolt naar achter :( !

zie foto > Ben nog aan het zoeken ;)

Ja ik hem niet vinden :( >>> maar ik koop gewoon die pci :)

Arch Linux

Verwijderd

Zo'n ECS bordje is waarschijnlijk iets goedkoper dab de kaart die je wilt kopen. Waarom koop je geen nieuw moederborje? Ik ga er vanuit dat die ATI kaart als nood oplossing dient en dat je een betere grafischekaart hebt?

Verwijderd

Dit gaat wel erg offtopic en over dit overwerp is wel zat te vinden.

http://www.targetpc.com/hardware/video/innogf2mx/ heb ik bijvoorbeeld na 1 minuut met google gevonden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.