Silver grease..

Pagina: 1
Acties:

• Iradun
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 14:55
Hallo.

Ik was vanmiddag bezig om voor het eerst pasta over m'n xp1800 te smeren..Dit ging waarschijnlijk niet goed want sinds ik de fan erweer op heb gezet en even later m'n systeem opstartte loopt ie na een aantal tellen vast. Ik kan ook niet in het bios komen als ik er eenmaal ben loopt ie ook vast..

Ik heb dus zonet de pasta met wasbenzine weggehaald maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem..

Wat mij opviel na de vele keren opnieuw opstartten dat de geheugen-tester soms bij ongeveer 240 mb stopte in plaats van 256 mb..

Wat me ook opvalt is dat het systeem niet eens aanwil, alsof er geen stroom door het bord meer wil vloeien..

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.?

epox 8kha+
xp 1800
256 mb 2100 samsung
Titan TTC-DBTB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoeveel koelprut heb je gebruikt?

• Iradun
Zo'n 2 speldeknopjes..toen ik het systeem de eerste keer opstartte voelde ik al nattigheid, ik zag namelijk de temperatuurteller in vrij rap omhooggaan. Maar ik heb nu alles schoongemaakt maar heb nog steeds hetzelfde probleem: vastloper na 6/7 seconden na het starten.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

je moet er ook weer pasta TUSSEN doen
en heb je het koel blok ook eerst schoon gemaakt ???
zit het koelblok er GOED op ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Iradun
Nope..zal ik meteen effe checken en schoonmaken. Is het mogelijk dat een beetje silver vastlopers of geen stroom naar het moederbord kan veroorzaken?

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 18:35 schreef Iradun het volgende:
Nope..zal ik meteen effe checken en schoonmaken. Is het mogelijk dat een beetje silver vastlopers of geen stroom naar het moederbord kan veroorzaken?
als alles OP de Core zit maak het niet uit
mare heb je er nu wel of geen PASTA trug tussen gedaan na dat je cpu schoon heb gemaakt ??

Game PC

• Iradun
Er zaten nog wat resten op de koelblok..

Nee ik had er niks tussengedaan, ik had de cpu lager geklokt totdat ik de koelpasta had aangeschaft..

Er, de resten op het koelblok hebben tijdens het verwijderen van het blok een beetje op het "groene" gedeelte van de processor gemorst..Ik heb het schoongemaakt maar het wil niet zo goed weg met wasbenzine als de core..is dit erg..?

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 18:50 schreef Iradun het volgende:
Er zaten nog wat resten op de koelblok..

Nee ik had er niks tussengedaan, ik had de cpu lager geklokt totdat ik de koelpasta had aangeschaft..

Er, de resten op het koelblok hebben tijdens het verwijderen van het blok een beetje op het "groene" gedeelte van de processor gemorst..Ik heb het schoongemaakt maar het wil niet zo goed weg met wasbenzine als de core..is dit erg..?
A JE MOET ALTIJD KOELPASTA TUSSEN DE PROC EN DE KOELER DOEN ALTDIJD }:O

B als het niet op contact puntjes zit dan is er geen probleem ;)

Game PC

Verwijderd

Kun je het geheugenbankje testen in een andere pc misschien ligt het hier aan je zegt immers dat ie maar tot 240 mb gaat of zo. En een processor wordt inderdaad meestal erg snel warm dus dat is niet zo erg als ie maar net veel warmer wordt als ongeveer 55 graden. Heb wel eens gehoort dat een xp 1800 nog steeds niet vast loopt ook al word ie 75 graden maar dat vindt ik zelf natuurlijk te veel.

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 19:06 schreef fooly5 het volgende:
Kun je het geheugenbankje testen in een andere pc misschien ligt het hier aan je zegt immers dat ie maar tot 240 mb gaat of zo. En een processor wordt inderdaad meestal erg snel warm dus dat is niet zo erg als ie maar net veel warmer wordt als ongeveer 55 graden. Heb wel eens gehoort dat een xp 1800 nog steeds niet vast loopt ook al word ie 75 graden maar dat vindt ik zelf natuurlijk te veel.
erm als hij ass op zijn core smeert 2 spelden koppen is al dik maar goe
en hij laat nog oude koel prut op zijn koeler zitten |:( DUUUUH dan is het HEEL simpel een WARMTE prob ;)
en btw het is nog erger als je er GEEN PASTA TUSSEN HEB }:O

Game PC

• Iradun
Hmm, ik heb de cpu en koeler weer schoongemaakt..een klein beetje silver grease ertussen gezet maar nou doet ie helemaal niks meer..

Ik het geheugen nergens anders testen..maakt nu ook weinig uit..

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 19:18 schreef Iradun het volgende:
Hmm, ik heb de cpu en koeler weer schoongemaakt..een klein beetje silver grease ertussen gezet maar nou doet ie helemaal niks meer..

Ik het geheugen nergens anders testen..maakt nu ook weinig uit..
nee je heb je cpu mogelijk verkloot toen je draaide Zonder PASTA er tussen ;)

Game PC

• Iradun
Het is geen warmteprobleem, zoals ik al zei, ik heb de processor lager geklokt( 1150 mghz). Ik werk al 2 maanden met het systeem zonder pasta, zonder problemen.

• Shunt

Shunt

Boe

aarg KOM OP MAN elke Mongool weet dat je een amd niet zonder pasta kan gebruiken jah je kan maybe een tijdje op 70 a 80 graden werken jah maar dan kan het zijn dat hij er zo uit fikt jah }:O sorry hoor maar dit is HEEL ERG FLAME INTENDED

Game PC

Verwijderd

Weer een kostbare sleutelhanger!
Ook als je hem lager klokt moet je er pasta tussendoen, erg logisch dat je hem nu verneukt hebt. Zonde hoor.
Je hebt nog geluk dat hij het 2 maanden heeft volgehouden.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
hmm, misschien is er wat pasta gemorst op je mobo, of onder je proc ofzo, en toen kortgesloten

anders lijkt het op een warmteprobleem

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Tja, erg stom om niet pasta op je proc te smeren. Altijd pasta gebruiken. Denk dat je daarom de rest van je compie heb verneukt |:(

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 19:34 schreef RocketKoen het volgende:
hmm, misschien is er wat pasta gemorst op je mobo, of onder je proc ofzo, en toen kortgesloten

anders lijkt het op een warmteprobleem
hmm laten we eens slim gaan denken
1 hij heb een amd xp op 1150 geklockt zonder pasta }:O
2 hij smeert ass op de cpu te dik waar sijnlijk ;)
3 hij morst

conclusie CPU DOOD :'( voor hem maar wel een beetje }:O

Game PC

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
gewoon ff die proc in een andere bak testen, weet je meteen of dat het probleem is.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Iradun
Whew, gelukkig ben ik niet zo snel in het trekken van conclusies als het om warmteproblemen gaat. Ik heb uit wanhoop al het zilver wat ik maar kon vinden in de buurt van de cpu en de koelblok schoongemaakt en hij startte weer!

Ok..nog een keer proberen een speldeknopje er tussen te proppen om 'em op volledige snelheid te kunnen laten draaien..wat doen jullie? gewoon in het midden van de core een druppel en dan de koelblok erop zodat ie automatisch uitsmeert of smeren jullie het zelf eerst glad..?

• Shunt

Shunt

Boe

gewoon effe met een credit card uit smeren DOE DIT NOOIT MET JE VINGERS
btw JE HEB
GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK GELUK

Game PC

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
Op zaterdag 06 juli 2002 18:59 schreef Shunt het volgende:

[..]

A JE MOET ALTIJD KOELPASTA TUSSEN DE PROC EN DE KOELER DOEN ALTDIJD }:O
Van welke planeet kom jij? Koelpasta moet tussen de proc en de heatspreader, heeft geen nut als je 't tussen de cpu en de cooler doet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
een amd kun je wel draaie zonder pasta
als je goeie airflow en goeie cooler erop hebt dan kan die dat wel ff aan.
hij is dan nog echt niet rip hoor.
maar ik denk dat je ff kortsluiting had, of cooler er niet goed op en dus mobo vast.
als je bios reset had gedaan was die misschien ook wel weer gestart.
IIG gaat een amd cpu heus niet rip als je geen pasta er tussen hebt, het is idd veel beter, maar zonder pasta start zo'n ding heus wel.
en fikt die nog niet door.
heb ook zoveel cpu's zien lopen zonder pasta.
ze worden warm, maar ze lopen echt wel.

Tweakers Discord

• Iradun
Geluk indeed :p

Hmm, ik heb de speldeknop pasta er goed tussen weten te krijgen en de temperatuur is nu een stuk lager..maar nog steeds op 1150 mghz geklokt, zodra ik hem op 1533 mghz zet loopt ie vast tijdens het starten van windows..

Ik heb de cpu op 1533 gezet door in de bios de fbs op 133 te zetten..is dat de goede manier?

De temperatuur schoot trouwens weer naar 55 op 1533 mghz wat de normale snelheid van de cpu is..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
Op zaterdag 06 juli 2002 20:00 schreef Iradun het volgende:
[bla]
Die 55 graden is zo ongeveer standaard voor een standaard gekoelde amd van 1533MHz, en die amd kun je alleen onder-/overklokken door de FSB te verlagen/verhogen. (Ik neem aan dat je geen L bruggen hebt verbonden)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 06 juli 2002 20:00 schreef Iradun het volgende:
Geluk indeed :p

Hmm, ik heb de speldeknop pasta er goed tussen weten te krijgen en de temperatuur is nu een stuk lager..maar nog steeds op 1150 mghz geklokt, zodra ik hem op 1533 mghz zet loopt ie vast tijdens het starten van windows..

Ik heb de cpu op 1533 gezet door in de bios de fbs op 133 te zetten..is dat de goede manier?

De temperatuur schoot trouwens weer naar 55 op 1533 mghz wat de normale snelheid van de cpu is..
55graden is een normale temp voor een XP :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 19:50 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

Van welke planeet kom jij? Koelpasta moet tussen de proc en de heatspreader, heeft geen nut als je 't tussen de cpu en de cooler doet.
De meeste mensen bedoelen met "koeler" het koelblok/heatspreader + de fan, het geheel dus, de cooler en niet de coolfan!

• Iradun
Hmm, ik heb het vele malen geprobeerd maar windows wil niet opstarten als de cpu op 1533 draait wat de normale snelheid is..vreemd, net alsof ie gewend is geraakt aan de 1150 mghz waar ie de laatste 2 maanden op heeft gedraaid..

Verwijderd

Heb je je geheugen al eens uit de slot(s) gehaald, effen een gummetje langs de kontakjes, en weer terug geplaatst?

• Iradun
Ik heb alle drie geheugen slots geprobeerd, contactjes zijn ook schoon.

Hij loopt ook vast tijdens veilige modues/scandisk..

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 19:50 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

hallo we hebben het hier over een XP daar zit geen heatspreader op ;) of bedoel je iets anders dan een metale boxje over de core ??
een amd kun je wel draaie zonder pasta
als je goeie airflow en goeie cooler erop hebt dan kan die dat wel ff aan.
hij is dan nog echt niet rip hoor.
maar ik denk dat je ff kortsluiting had, of cooler er niet goed op en dus mobo vast.
als je bios reset had gedaan was die misschien ook wel weer gestart.
IIG gaat een amd cpu heus niet rip als je geen pasta er tussen hebt, het is idd veel beter, maar zonder pasta start zo'n ding heus wel.
en fikt die nog niet door.
heb ook zoveel cpu's zien lopen zonder pasta.
ze worden warm, maar ze lopen echt wel.
nou die koeler die hij gebruikt daar kan je echt geen AMD XP zonder pasta mee koelen ;)
hij komt MET pasta zelfs rond de 50 graden |:( dan wil jij zeggen dat hij gewoon zonder pasta gekoeld kan worden |:( mschien effe alleen als je het te lang doe dan POEF WEG PROC
ik denk dat hij gewoon ONTZETTEND GELUK ;)

Game PC

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat is een van de nadelen van die silver grease, het geleid stroom :{

Ik gebruik ook AS maar ik moest het er ook een keer afhalen maar je moet erg oppassen dat de nergens neervalt, want als je het verwijderd dan korrelt het nogal. Vooral wat aan de randen van de core komt kun je haast niet weghalen zonder dat je het onder die weestandjes smeert.

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 06 juli 2002 20:53 schreef Fairy het volgende:
Dat is een van de nadelen van die silver grease, het geleid stroom :{

Ik gebruik ook AS maar ik moest het er ook een keer afhalen maar je moet erg oppassen dat de nergens neervalt, want als je het verwijderd dan korrelt het nogal. Vooral wat aan de randen van de core komt kun je haast niet weghalen zonder dat je het onder die weestandjes smeert.
amd XP heb de weerstanden aan de ONDER KANT :+

Game PC

Pagina: 1