Toon posts:

[Win98se] Pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb alleen maar problemen met windows.

Windows loopt zomaar vast, vooral als ik een file kopieert van een andere pc op me netwerk, een file download of een spel speelt. Het vastlopen gebeurt sneller als je wat doet, als je niks doet loop het wel vast, maar na een tijdje.
Dit probleem heb ik niet voor de eerste keer, ik had het een jaar geleden ook maar ik had toen Win2k erop gezet wat de probleem oploste.
Misschien zeggen jullie dan zet win2k er weer op als dat al je problemen oplost, maar win98 moet het gewoon doen.

Ik heb me pc vorige week geupgrade:

Het was: amd athlon 800 met abit ka7-100 mobo(problemen ding) 384 mb ram, geforce 2 GTS. (ik had hier ook een keer win2k op draaien.)live 1024 kaart

Is nu: amd athlon xp 1900+ op een ecs elitegroup k735a ofzo. 256 mb ram en geforce 2 gts, live 1024 kaart

Door me geluidskaart te disablen en win98se duurt het langer voordat het vast loopt, zelfde geldt voor me 3com netwerk kaart. (ik had ook een hauppage winTV kaart maar heb die eruit gehaald)

Ik heb verschillende video kaart en geluidskaart drivers geprobeeerd maar blijft vastlopen.

300 watt voeding
cpu temp is in bios 60 graden(pc is daarvoor niet gestressed geweest) System temp is 40 graden.

Ik weet dat jullie misschien zullen zeggen doe een search naar win98se vastloop topic maar dat heb ik gedaan en ik heb niet echt veel gevonden.

thnx (sorry dat me taalgebruik zo slecht is)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Juist 2k zou meer last moeten hebben van brak geheugen, maar test het toch eens: www.memtest86.com

Heb je verder alle andere drivers naast sound en video vernieuwd? Check ook ens voor alle apparaten en mobo voor nieuwe firmware etc.

Taalgebruik: weinig mis mee hoor. Het is zo goed leesbaar..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nee niets anders. Ik wou de mobo drivers van SiS downloaden maar un downlaod server doet het niet ofzo.

Ben Harddisk vergeten.

Maxtor Diamondmax plus 45 7200 rpm

Ik had Windows geupdate, 3com drivers werden ook geupdate. Internet explorer 6, critical updates enzo.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 08:28

Shunt

Boe

ok het komt soms voor dat win 98 se instabiel wordt met een AMD XP THUNDER BIRD dus ik zou zeggen PLeur er Win Xp / 2000 op ;)
ik ken dan ook niemand meer die win 98 op een AMD XP heb draaien ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
300 watt voeding
cpu temp is in bios 60 graden(pc is daarvoor niet gestressed geweest) System temp is 40 graden.
hmzzz. daz warm...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Shunt

Shunt

Boe

jah maar niet zo warm dat hij er van KAN gaan hangen ;)
dat is zo rond de 70 graadjes

Game PC

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
maar die 60 graden is NIet gesterssed.
dus misscjien helpt het als je hem onderklokt en kijkt of hij dan nog vast loopt?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bekend probleem.
Voeding die het niet trekt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 18:52 schreef Shunt het volgende:
ok het komt soms voor dat win 98 se instabiel wordt met een AMD XP THUNDER BIRD dus ik zou zeggen PLeur er Win Xp / 2000 op ;)
Ja maar dat had ik ook al met me Athlon 800....
Op zaterdag 06 juli 2002 19:02 schreef Mad_Jack het volgende:
maar die 60 graden is NIet gesterssed.
dus misscjien helpt het als je hem onderklokt en kijkt of hij dan nog vast loopt?
Ik zal het proberen.
Op zaterdag 06 juli 2002 19:29 schreef SONiCB00M het volgende:
Bekend probleem.
Voeding die het niet trekt
Vaag dat is het wel onder Win2k trekt:S

Wat voor voeding raad jij dan aan? Ik d8 dat 300 watt voldoende was....

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat, ik zet win2k er wel op. Heb net een paar blauwe schermen gehad:)

thanks voor de hulp iig.

Verwijderd

Tsja, heb dezelfde verschijnslen als jij; vastlopen op verschillende momenten met verschillende gebeurtenissen, vooral tijdens inbellen en internetten.

Ben ook geen voorstander door onstabiliteitsproblemen op te lossen met een ander OS, maar ga van ellende ook over op win2000.

Ik heb ook een "wat snellere pc" PIV 1.5 GHz, 256 Rimm, lijkt wel of win98 niet echt lekker op dat soort systemen draait. Mensen met langzamere systemen hoor ik minder vaak over een onstabiel win98. Maar ik kan er geen verklaring voor geven...

Verwijderd

Topicstarter
Zucht..... Ik krijg precies hetzelfde probleem bij win2k, vaaaag.

Verwijderd

Dan verhult het OS geen fouten van de, zeer waarschijnlijk, hardware. Tsja, kun je weer gaan zoeken naar wat voor hardware. Kan wel wat standaard oorzaken opnoemen, maar er zijn anderen die je beter kunnen helpen.

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem met Win98SE, maar hiervoor heb ik het probleem gehad met Win XP. (PC config, ecs elitegroup k735a(ongeveers, iig van SIS) amd xp 1800+ gforce 256, 384 mb ram, soundblaster live! realtek netwerkkaart)

Ik kwam het probleem voor het eerste tegen toen ik net dat systeem had en win xp erop had gezet. Net de nieuwe demo van BF 1942 uit en dus gedownd en spelen maar. Maar steeds na 5-15 min liep hij helemaal vast, kon niks meer met mijn pc behalve reset. Nou uiteindelijk sloeg dat door naar elke applicatie die ik draaide en ook als mijn windows niks deed. Helemaal ***.

ik las ergens op een forum dan win xp nieuwe amd systemen niet goed ondersteunde en dat dus de oorzaak was en moest wachten op de service pack van win xp. geen zin om zo lang te wachten, terug naar 98. maar na een tijdje kreeg ik daar ook hetzelfde probleem, goed updaten en een beetje kloten hield mijn pc het langer vol, maar het spelen van spelletjes of andere grafiche shit lukt niet echt lang.

kortom ik heb dus ook NOG steeds het probleem en nog geen oplossing gevonden hopelijk heeft iemand met deze extra informatie wel een oplossing.......

• Shunt

Shunt

Boe

kijk eens effe naar de datum van dit topc ;) en ik zou eens kijken naar je voeding ;) dit klinkt als of een brakke voeding
of een hoge proc temp
of een slechte hdd
of slecht geheugen
post je voedings spaningen en je temps eens (deze vind je in bios als je het niet weet)

Game PC

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Shunt schreef op 06 juli 2002 @ 18:52:
[..]
Ik wel! Mezelf :P

Maaruh, het susteempie is wel war 70 graden :? Die van mij word stressed 60 (AMD XP 2000+) maar je ThunderBird = Dondervogel = Warm :P Als je weet wat ik bedoel en op de TV naar Tjhunderbirds kijkt :P) slaat dus nergens op maargoed

EDIT: EEEK!! Topic is beetje oud, foutje bedankt :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Tooms schreef op 11 november 2002 @ 11:08:
Ik heb precies hetzelfde probleem met Win98SE, maar hiervoor heb ik het probleem gehad met Win XP. (PC config, ecs elitegroup k735a(ongeveers, iig van SIS) amd xp 1800+ gforce 256, 384 mb ram, soundblaster live! realtek netwerkkaart)

Ik kwam het probleem voor het eerste tegen toen ik net dat systeem had en win xp erop had gezet. Net de nieuwe demo van BF 1942 uit en dus gedownd en spelen maar. Maar steeds na 5-15 min liep hij helemaal vast, kon niks meer met mijn pc behalve reset. Nou uiteindelijk sloeg dat door naar elke applicatie die ik draaide en ook als mijn windows niks deed. Helemaal ***.
Ik heb eerder eens vernomen dat Battlefield 1942 problemen gaf met een aantal nieuwe AMD processoren en het besturingssysteem onstabliel maakt. Er zou een patch in de maak zijn voor battlefield die dit op zou lossen.
Pagina: 1