Toon posts:

Kodac DX3600 of Canon PowerShot A40

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ja.. netjes volgens de FAQ, een speciaal topic voor mijn vraag: Kodac DX3600 of Canon PowerShot A40 wat is de beste keus...

De voordelen van de Kodac lijken mij de image ratio van 3:2 en de nets iets hogere maximale resolute (1800*1200), de Canon aan de andere kant heeft een (ongebruikelijke?) image ratio van 4:3 en dus een net iets lagere resolutie van 1600*1200.. voor de top kwaliteit 15*10cm foto zou ik dus voor de kodac moeten gaan? (als ik ze laat afdrukken bij de fotograaf)

Van de andere kant roept iedereen dat die Canon zo geweldig is.. en 'ze' zullen het wel weten.. dus kortom: ik kom er niet uit, wie helpt mij? :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus kortom: ik kom er niet uit, wie helpt mij?
niemand? :'(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Vrijwel iedere camera heeft een ratio van 4:3. #:2 is ietwat ongebruikelijk, ik zou het liefst een camera hebben waar ik het zelf bij kon instellen...

Die 200 pixels in breedte maken niet zoveel uit. Als een camera foto's op een hoge resolutie maakt maar een slecht optisch systeem heeft zal de foto kwalitatief minder zijn. Hierbij moet je denken aan meer ruis, verkeerde kleuren, onscherpte, paarse gloei rond randen met een scherp contrast.

De canon heeft ook 3x zoom tegenover de 2x van de Kodak, dat is zeker een pre.

Kodak DX 3600
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/dx3600/samples/tn_DCP_0016_JPG.jpg

Canon Powershot A40
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40/samples/tn_IMG_0150_JPG.jpg

Kijk eens op http://www.steves-digicams.com/cameras_dig2.html lees de reviews en bedenk voor jezelf welke camera het beste tegemoet komt aan jouw eisen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Ik zou alleen al vanwege het uiterlijk van de Kodak voor de Canon gaan. De Canon A40 is gewoon een van de betere camera's in dit segment, je kunt redelijk veel zelf instellen. Er lopen niet voor niets meerdere threads over de A40 in Gadget Talk. Hij is alleen een beetje lastig te krijgen momenteel. De kodak is wel +/- 100 euro goedkoper.

• Mighty_Mickey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb zelf een Canon A40. Een leuke camera. Kunt handmatig toch veel instellen. Voor mij is hij ook nog eens gebruikersvriendelijk. *D
Zeer tevreden met deze camera. Heb hem ook al aan andere mensen geadivseerd en nadat ze hem hadden gekocht, waren zij ook zeer tevreden.

Verwijderd

Ben je beginner of "gevorderde" ik heb zelf een DX3600 heerlijk apparaat met prachtige fotos. Maar er is idd niets aan in te stellen nu een jaar later en veel ervaring later (ongeveer 3000 fotos) wil ik toch meer in kunnen stellen en op dit moment zou ik voor de canon gaan ook voor de 3x zoom.
Point en click is heerlijk maar er kan ook daadwerkelijk niets anders bij de kodak.
Het uiterlijk van de kodak is voor mij een PRE, goed degelijk en goed vast te houden. (anti slip rubbertjes op de juiste plaatsen etc, degelijke grip).

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 23:37

NaWA

Hai, I Copy desu!

Vergeet niet mee te nemen dat je met de DX3600 van kodak ook filmpjes kan maken...

Ik heb er dus zelf een. Op een 128 mb CF-card past ongeveer 10 minuten beeld (20 fps) en dat met geluid...
Deze filmpjes worden btw als Quicktime opgeslagen
|:(, Maar zijn met een kleine moeite wel te converten naar divx/mpeg oid...

Voor de rest zijn er niet zo veel zelf instelbare mogelijkheden.

als je pics wilt zien die ermee gemaakt zijn moet je maar eens op http://nawa.mine.nu/ rondwandelen...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties allemaal... na alles gelezen te hebben ga ik toch voor die a40! bedankt allemaal!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 23:37

NaWA

Hai, I Copy desu!

LOL, ik lees net dat die A40 ook filmpjes kan maken :o

Dan zou ik als ik nu zou moeten kiezen ook wel voor de A40 gegaan zijn.

Geen dank en veel plezier er dan mee *D

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 15:44

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

A40 kan idd filmpjes maken, maar geen complete film van 10 minuten. De A40 maakt filmpjes van een seconde of 25 max

Maaruh, A40 is echt een prima keus.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De topicstarter heeft ale en keus gemaakt.

Maar toch nog wat.... De FAQ gelezen?
Heb je je keuze uiteindelijk beperkt tot maximaal drie modellen en kom je er echt niet uit? Dan mag je een nieuw topic hierover openen, onder vermelding van de modellen. En je lijstje met voorkeuren
En schoppen binnen een uur?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.