[CM] Iemand nog ideeen?

Pagina: 1
Acties:

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Na de vakantie wil ik eigenlijk een eigen case gaan bouwen. Nou heb ik in 3DS Max een ideetje uitgewerkt en ik vroeg me af of er nog iemand wat ideeen heeft...

Afbeeldingslocatie: http://www.skendel.nl/Casing1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.skendel.nl/Casing2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.skendel.nl/Casing3.jpg

Verwijderd

html als Image src :?

Verwijderd

Gebruik volgende keer [img ]url van plaatje[/img ]

edit:
Je hebt et al goed gezet dus heb bij mij die plaatjes ff weg gehaald

Verwijderd

Mooi man!!! Welk programma heb je eigenlijk gebruikt om dit te maken? :9~

edit:
LoL, ik zie het al 3DS-max.

Verwijderd

LoL :) iemand heir moet maar eens grondig wat html tutorials door nemen >:)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:05 schreef InSaNiTy_nl het volgende:
LoL :) iemand heir moet maar eens grondig wat html tutorials door nemen >:)
HTML kan ie wel ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

als ik goed kijk wordt het 2 pcz in 1 case beetje dus mijn idee..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Freek
oepsie... :9
zal voortaan beter opletten op school

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Op zaterdag 06 juli 2002 18:05 schreef Wurm het volgende:
Mooi man!!! Welk programma heb je eigenlijk gebruikt om dit te maken? :9~
Zoals hij al zei: 3D Studio Max

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:34

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Het idee is zeker neat.
Als het nog echt helemaal lukt is het helemaal koel.

Lees anders de "we zijn weer begonnuh" topics van ReseTTim en Oeloe eens door, daar hebben zo iets gemaakt wat hier bestwel op lijkt.

Het begint hier: [topic=418926/1/25]

Meh!

• Freek
Hey

Ressettim,deze case is wel een ietsiepietsie nagemaakt van jouw flightcase-mod. Alleen is deze dan een beetje meer afgewerkt zodat het ook mooi is als ie straks op mijn kamer staat.

No offense though >:)
edit:
Hoezo slowchat

Verwijderd

maarre wat voor kast wilde je gaan gebruiken ? servertje :?

• Freek
Kast...

Gewoon helemaal van aluminium profielen en plexiglas.

Wil dat plexiglas eigenlijk nog een beetje glowpad achtig maken...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
Op zaterdag 06 juli 2002 18:06 schreef ReseTTim het volgende:
als ik goed kijk wordt het 2 pcz in 1 case beetje dus mijn idee..
Kijk en dat viel mij METEEN op !!

Edit

Omdat dit NIET de vraag was

Ik vind het een mooi idee zal ook zeer zeker wreed worden

En kwa ideen....

Zal is nadenken :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:11 schreef thacow het volgende:
Kast...

Gewoon helemaal van aluminium profielen en plexiglas.

Wil dat plexiglas eigenlijk nog een beetje glowpad achtig maken...
als je t zo krijgt zoals je het ook uitgetekent hebt, wordt t zeker een brute kast.. >:)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:53
Als dat moederbord op schaal is in verhouding met de kast word het wel een verdomd grote kast... :o

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Ziet er vet uit 8-)
heb je genoeg aan 4x5.25 ruimtes :?

diskdrive/cd(dvd)/brander

heb je nog maar eentje over en dit voor een mb :?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• Freek
ja ik moet nog ff kijken.
Is wel met 2 mobo's en ik gebruik nu al 4 van die racks.
Toch nog ff uitvogelen hoe ik dat ga doen.
De maat is trouwens 50x50x50 dus das inderdaad best wel groot jah

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:14 schreef Xtuv het volgende:
Als dat moederbord op schaal is in verhouding met de kast word het wel een verdomd grote kast... :o
100cm bij 100cm ongeveer! Dat is inderdaad een beetje overdreven! ;) Maar het idee is errug mooi!

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Hmm... misschien ligt 't aan mij, maar ik heb 't idee dat de verhoudingen in je 3DSMax-werkje een beetje scheef zijn. Zo lijkt dat moederbord haast kleiner dan de 5,25" bays. Daarnaast, ervan uitgaande dat een moederbord ongeveer een centimeter of 30 lang is, kom ik uit op een kast van bijna 70x70x70 cm. Da's geen case meer, da's een klerenkast...

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Freek
Hhmmmmmm.....
Dat had ik zelf natuurlijk ook al wel gezien. Maar het is een idee, in max niet in autocad dus de exacte maten hoven niet helemaal overeen te komen (vind ik dan).
Het ging mij meer om het idee opzich en de cad tekening heb ik daarna pas gemaakt

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 19:35 schreef tofus het volgende:
Hmm... misschien ligt 't aan mij, maar ik heb 't idee dat de verhoudingen in je 3DSMax-werkje een beetje scheef zijn. Zo lijkt dat moederbord haast kleiner dan de 5,25" bays. Daarnaast, ervan uitgaande dat een moederbord ongeveer een centimeter of 30 lang is, kom ik uit op een kast van bijna 70x70x70 cm. Da's geen case meer, da's een klerenkast...
Ja, dat viel mij ook al op, of wordt je case echt zo groot?

• Freek
Zo als ik hierboven al zij, zijn de verhoudingen op die tekening niet goed. Het ging mij toen meer om de kast opzich. Ik heb wel een autocad tekening waar de maten wel in orde zijn en dat is dus 50x50x50 cm.
En als jullie zo beginnen kun je ook gaan zeuren dat er geeen proc op het mobo zit en geen videokaart enz. :)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

ah, dat kon wel eens een mooi kassie worden... :9

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 06 juli 2002 18:10 schreef thacow het volgende:
Hey

Ressettim,deze case is wel een ietsiepietsie nagemaakt van jouw flightcase-mod. Alleen is deze dan een beetje meer afgewerkt zodat het ook mooi is als ie straks op mijn kamer staat.

No offense though >:)
edit:
Hoezo slowchat
jij hebt nog niet mijn frontje gezien dat ik gah maken.. ik ook nog niet :D ennuh wat betreft het formaat die van mij is ong. ook zow groot.
mijn frame is iig sinds vanavond weer helemaal leeg want ik gah nu een hdd removable rack maken. want als 2 hddz crashen dan heb je het wel gehad..

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ziet er mooi uit alleen is die kast niet een beetje erg groot :D Volgens mij passen er wel 4 moederborden in ;) :+

• Freek
AAAAAAHHHHHH!!!!!
Lees de rest van de posts dan ook man! :o

Verwijderd

Zou je dan misschien ook een 3DSmax tekening kunnen maken met de juiste verhoudingen??

(en mij dan ook direct vertellen hoe ik aan dat coole stuk software moet komen? :P en het mij dan ook direct leren? :+ hehe, kon het niet laten ;))

• Freek
>:)
Ben al bezig met tekening te maken met nieuwe verhoudingen dus dat komt wel goed. 3ds max 4.2 kun je gewoon van kazaa halen en er zitten best wel veel tutorials bij en anders staan ze nog gewoon op internet. Ik heb het ook alleen aan de hand van tutorials geleerd dus dat zal jou ook wel lukken.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 12:46 schreef thacow het volgende:
>:)
Ben al bezig met tekening te maken met nieuwe verhoudingen dus dat komt wel goed. 3ds max 4.2 kun je gewoon van kazaa halen en er zitten best wel veel tutorials bij en anders staan ze nog gewoon op internet. Ik heb het ook alleen aan de hand van tutorials geleerd dus dat zal jou ook wel lukken.
ah beters :) thx!!

heb je ook nog ongeveer een ETA van je nieuwe tekening? ik vindt het er namelijk heel erg leip uitzien :)

maar waar ga je dat in hemelsnaam neer willen zetten?

• Freek
Op mijn kamer denk ik, ruimte zat....
wordt alleen een beetje lastig met lan party's :P
Ik denk dat ik mijn nieuwe tekening dinsdag wel zal posten.. is alleen even een kwestie van de grootte van het moederbord en zo aan te passen enz.

• Freek
Hier nog een plaatje van de casing met nieuwe verhoudingen op mijn computermeubel.
Afbeeldingslocatie: http://www.skendel.nl/Casingb.jpg

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Volgens mij kan je hem echt veeel kleiner maken. Zoveel ruimte heb je echt niet nodig, ook als je er waterkoeling in gaat maken.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Maar het is en blijft toch een mooie cube!?

misschien kan je de "spijlen" nog accentueren met neon wire?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Freek
Ja dat snap ik ook wel, maar het maakt mij eigenlijk niks uit dat ie zo groot is. Zo heb je teminste een goede airflow. Ik zal nog wel wat pics posten van waar ik de fans wil hebben enz. en wat E-mile zei van die spijlen is wel gaaf, maar ik heb ook al blauwe verlichting binnen in en voorop en anders wordt het zo'n disco cube... ;)

• ajampaniki
Op zondag 07 juli 2002 18:59 schreef thacow het volgende:
Ja dat snap ik ook wel, maar het maakt mij eigenlijk niks uit dat ie zo groot is. Zo heb je teminste een goede airflow. Ik zal nog wel wat pics posten van waar ik de fans wil hebben enz. en wat E-mile zei van die spijlen is wel gaaf, maar ik heb ook al blauwe verlichting binnen in en voorop en anders wordt het zo'n disco cube... ;)
Groter betekend niet gelijk beter flow. Als je een zooi loze ruimte hebt dan zal dat niet je flow verbeteren. Dan kan je het beter iets kleiner maken.

Verwijderd

Een light idee: Plak er het plaatje van Yoda op waar hij je recht aankijkt met zijn grote groene lightsaber in zijn handjes. Je raadt het al: Vervang de saber in het plaatje door een gelijke groenkleurige CCFL, en je hebt een Yoda-mod.

• NielsNL
  • Laatst online: 19-07 22:30

NielsNL

DigiCow

Dat ziet er wel :9~ uit jah.
Wanneer ga je eraan beginnen?

M'n Oma is een site aan het haken.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 07 juli 2002 18:54 schreef ajampaniki het volgende:
Volgens mij kan je hem echt veeel kleiner maken. Zoveel ruimte heb je echt niet nodig, ook als je er waterkoeling in gaat maken.
kijk es naar mijn case die ik aan het bouwen ben.. die heeft ong. dezelfde maten en dan zie je toch wel dat je echt niet kleiner moet. want tis in mijn geval echt KRAP :D

owja wat betreft je pc meubel.. best zielig.. je kan niet eens je toetsenboard en muis normaal kwijt :D daar zou ik eerder iets aan doen..

• ajampaniki
Ik ben nu zelf ook een kast aant bouwen en dies 50x50x25. En dies al loeigroot. En daar zit dan ook nog me complete waterkoeling in. je kan makkelijk een case maken van 40x40x40 en daar kan je dan nog heel makkelijk twee mobo's in en de overige zooi.

Verwijderd

ow ik was namelijk ook van plan er zo een te bouwen, van 60x60x40, maar als jij 40x40x40 als groot vind moet ik ff aanpassen in m'n design :)

Verwijderd

ik ga dat 3dmax ook maar is leren (was ik 2 jaar geleden ook van plan maarja )
knap er toch geen ene reet van je krijgt koffiepotjes en rondjes :P

• Freek
Alsof ik mijn computermeubel helemaal perfect en met la enz. heb getekend :?
En wat je zei van die maat klopt wel jah. Ik heb gewoon ongeveer 19 inch gepakt en dat ook in de hoogte en diepte gedaan, beetje afgerond en dan krijg je een cube van 50x50x50, het was toch nooit mijn streven om hem zo klein mogelijk te maken.....

Verwijderd

ik vind em opzich wel lachen, wanneer denk je er iets van te gaan realizeren dan?

misschien iets meer qua fan's ofzow plannen, ik zie namelijk nog niks :P

• Freek
Jah ik ben nog bezig met het tekenen van wat fans enzo... is een beetje moeilijk in 3dmax...

• DaMinD
  • Laatst online: 20-07 11:23

DaMinD

Leeg

Euh Freek nu moet je wel eens een keer aan die kast gaan beginnen.
Ik wil die CAD Tekeningen wel eens zien van je, dan zal ik ook eens proberen om zo'n kastje in elkaar te bakken!*D

Ik ga binnenkort ook weer verder aan mijn kast, zal wel gaan lukken. Nog ff die lads bestellen.

Euh maar ik spreek je nog wel!

Gr DaMiND :)
Pagina: 1