Toon posts:

Hoe kan ik testen waar de fout in zit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende crashes die erg ingewikkeld zijn nu wil ik weten welk onderdeel faalt bestaat hier geen programma voor?
Ik heb iets gehoort van test pc 32 maar ik kan het niet vinden.

Verwijderd

Zo'n proggies beloven veel maar zijn toch niet ideaal hoor (tenzij bv memtest en zo of andere progs die individueel 1 onderdeel testen).
Ik zou het systeem afbouwen tot het strikt noodzakelijke, nl mobo, cpu, cooler, ram, videokaart, en zo verder uittesten, en telkens het goedgaat een onderdeel toevoegen (soundcard ed...) tot je weer vastlopers krijgt.
Weet je meteen waar het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid mijn systeem:

Athlon 1700+ XP
Asus a7v333 Raid rev 1.01
Samsung 2700+ (doet het alleen in bank 3???? ineens voorheen deed deze het in alle banken)
viper v330
Hercules geforce 2 mx
Windows XP
Noisecontrol silverado 50 graden stressed
Via drivers 4.1B, detonator 23.11 maar meerdere geprobeerd allen zelfde probleem.

Het probleem is dat ik meerdere vastlopers krijg en steeds heel vage problemen. Mijn computer liep 3 weken geleden als ik zware dingen deed vast en dan bleef het geluid ook hangen.
Ik ben begonnen met de videokaart eruit te halen, want ik had last van de infinite loop error. Dit werkte ik kon plotseling weer iets doen voordat hij zomaar vastliep. Hij heeft hierna een dag aangestaan zonder problemen.
Toch heb ik de videokaart weer teruggeplaatst want ik wil toch wel 3d kunnen gebruiken (viper v330 heeft een 3d in XP).
Ik heb op aanraden van hercules toen de agp eperture size teruggezet van 128 naar 64 dit leek ook te werken, hij deed er langer over om vast te lopen iin ieder geval. Ik kon zon 3 uur de comp gebruiken zonder crashes.
Ik wilde voordat ik naar bed ging nog even een filmpje opzetten. Na enige tijd kreeg ik weer een vastloper, zo vast als een steen en het geluid bleef ook weer hangen. Na het rebooten, wilde hij niet verder hij bleef hangen op
Testing mem:
voordat ik in bios kon komen dus!
Hierna heb ik het 256 DDR tje verplaats naar een ander bank 1 en 3 bank 1 werkte niet maar bank 3 werkte wel.
Maar nu kreeg ik in windows XP steeds een vastloper na ong. 10 minuten.
Ik had dus het vermoeden dat het ram kapot was maar ik heb nu mem86 gedraait en die geeft 3 passes zonder fouten op turbo instellingen. (Dus op 333 cas 2.5 222)
Hierna heb ik XP weer geboot en draai ik ineens alweer ong een uur zonder problemen.

Ik vermoed dat het moederbord ergens voltage problemen heeft of een aan en uit gaan chipie. Mischien heb ik niet voorzichtig genoeg gedaan bij het inbouwen met statische handen, het probleem is dat ik niks aan kan tonen op dit moment en echt niet weet wat ik moet vervangen.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik heb vaker gezien dat de geluidskaart/chip problemen oplevert. Probeer eens een tijdje te werken zonder geluidskaart of schakel (indien geïntegreerd) deze uit via het bios. Als dit het blijkt te zijn, kijk dan voor nieuwe drivers of gebruik een andere geluidskaart.

Verwijderd

Ik zou zeggen haal alles eruit wat je niet nodig hebt en dan testen. Misschien is het je voeding.