Toon posts:

Mobo te veel W?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej!
Ik heb net nieuwe onderdeelen gekocht voor mijn PCtje!
Mobo: Asus A7v-333 UDMA133 Raid.
Gfx kaart: Leadtek GF 4 TI 4400
Proc: AMD athlon XP 1800+

Ik draai alles op Windows XP profesional
Nou heb ik wat probleemen heleaas :(
mijn Pc staat spontaan soms still :(
En nu heb ik een Asus programatje ge-instaleerd en het heet "PC probe" en dat progie waarshuwed me steeds dat er te veel V op mijn mobo is.. namelijk 13,312 :(
Wat moet ik nou doen??
Iemand meer probleemen met dit gehad??
plz help! :(

Verwijderd

Ooops ik zou maar eens een andere voeding uitproberen voor je iig iets stukmaakt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met een paar mensen gesproken.. zou het ook kunnen dat ik Windows XP opnieuw moet installeeren??
Omdat ik mijn HD helemaal niet heb formateerd since ik mijn nieuwe Mobo heb (dus al die files van mijn oude Mobo zitten er nog in)
Misschien is dat de reden waarom mijn PCtje steeds crasched??
En nog iets! in de bios staat dat er 12,7 V op mijn mobo staat dus dat zal dan wel goed zijn :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Nee, 12,7 volt is te hoog, je voeding is gewoon lui geworden, ik weet niet welk merk voeding je erin hebt zitten, maar na een bepaalde tijd, worden de elctronica onder delen lui, en worden ze mindser, waardoor het voltage oploopt, wat weer slcht is voor je mobo

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

haal een andere KWALIETIJDS voeding

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Dat is zeker weten een brakke voeding. Ik heb het ook gehad. Koop nu gelijk een goeie, enermax of flowerpower.
suc6

©zweitausendundsechs

Verwijderd

Topicstarter
nope nope nope nope nope!
Die 13v heb ik gezien op de PC probe van assus en het blijkt dat dat ding niet goed afmeet (known problem) en in mijn bios gebruik ik maar 12,7V dus ik vertrouw bios meer dan dat progie.. en de reeden waarom mijn PCtje craschde na keer dat ik iets wou opstarten (game ofzo) lag aan mijn Graphics kaart die beetje te warm werdt |:( (Leadtek Geforce 4 ti 4400)
Vondt et wel een beetje raar want dat plankje heeft een vette heatsink en 2 fans erop, leadtek heeft me dus zwaar teleurgesteld :(
Nu wordt tie wel terug gebracht en neem ik gewoon een andere 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 19:27 schreef Ecthelion het volgende:
Ik heb net met een paar mensen gesproken.. zou het ook kunnen dat ik Windows XP opnieuw moet installeeren??
Omdat ik mijn HD helemaal niet heb formateerd since ik mijn nieuwe Mobo heb (dus al die files van mijn oude Mobo zitten er nog in)
Misschien is dat de reden waarom mijn PCtje steeds crasched??
En nog iets! in de bios staat dat er 12,7 V op mijn mobo staat dus dat zal dan wel goed zijn :)
Als je een nieuw mobo steekt (en ik veronderstel dan ook cpu) kan je inderdaad best je windows even opnieuw installeren, of bij win xp een installatieherstel doen.
Good luck.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op zaterdag 06 juli 2002 19:33 schreef Shunt het volgende:
haal een andere KWALIETIJDS voeding
Is dat er eentje die de goede tijd aangeeft :P ?
normaal val ik niet echt over spelfauten maar deze is toch wel vrij bizar...

Edit... hij is echt niet onaardig bedoeld ofzo, maar 't moest er gewoon ff uit... sorry...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Pagina: 1