Toon posts:

Brander werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pasgeleden een Liteon 40/48/12 brander gekocht. Nou lekker geinstalleerd, liep prima.
Nu had ik laatst Win 98 opnieuw geinstaleerd, en toen deed ie het prompt niet meer goed, tijdens het branden kreeg ik telkens een reboot. Nu draai ik onder XP maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem,hoewel ik nu wel heb aangezet dat ik een foutmelding krijg en geen reboot (maar veel verschil maakt het niet, want dan krijg ik een blauw scherm vol met mogelijke ooorzaken, en dan hangt de machine ook)
Nu had ik laatst nieuwe drivers van de site van Liteon afgehaald, en heb ik zowaar 2 cd`s kunnen branden( bij de 2de cd kreeg ik ook het blauwe scherm, maar wel pas nadat de cd klaar was), maar nu werkt ie dus nog steeds niet goed. Ik brand met Nero die op de bij de brander bijgeleverde cdrom staat. En ik heb al Roxio Easy cd creator 5 geproberd, maar die herkent hem helemaal niet.
Nu, is dit een software of hardware probleem? heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en weet iemand een mogelijke oplossing?

Verwijderd

Het is een hardware probleem...het gaat immers om je brander?!

Maar-uh...het is misschien wel handig als je ff laat weten wat de precieze foutmelding is die je bij een BSOD krijgt...het kan namelijk vanalles zijn: Drivers, IRQ conflict, gare brander, gare IDE-kabel, andere hardware etc.

Dus iets preciezer graag...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
download eens de laatste update van nero.com en update je brandersoftware.
zeer waarschijnlijk helpt dat niet, maar misschien is de compatibiliteit verbeterd.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:11 schreef D-mension het volgende:
Ik bedoelde, of het aan m`n software lag, of dat het m`n brander was.
Maar-uh...het is misschien wel handig als je ff laat weten wat de precieze foutmelding is die je bij een BSOD krijgt...het kan namelijk vanalles zijn: Drivers, IRQ conflict, gare brander, gare IDE-kabel, andere hardware etc.

Ik heb vandaag helaas geen tijd meer, maar ik zal morgen zo snel mogelijk wat meer info. posten, misschien vanavond(vannacht :P) nog.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

SA->OM

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
Op zaterdag 06 juli 2002 19:11 schreef D-mension het volgende:

dan kan het nog wel software matig probleem zijn.
wat het waarschijnlijk ook is want hardware matig kunnen er niet zoveel problemen zijn.
:)

Verwijderd

Topicstarter
vaag, nu krijg ik niet meer die melding, maar nu geeft Nero zelf de volgende melding:

Invalid block adress
Invalid write state
Could not perform EndTrack

:?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Mmmm...ik zou zeggen, probeer eens:

- De brander aan de andere ide-kabel te hangen of aan dezelfde maar dan switchen (master<->slave).
- Ervoor te zorgen dat je zeker de laatste aspi-drivers hebt (ff zoeken bij google op "forceaspi").
- De standaard xp-cd-brand-optie UIT te zetten (writer->properties->recording).

Oh, en btw: Op welke snelheid brand je en welke snelheid zouden de gebruikte cd's aan moeten kunnen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:40
probeer eens een lage snelheid :)

ennuh...je probeerd tochniet om te overburnen oid he ? :D

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het beste is om de foutmeldingen die je krijgt op de BSOD op te schrijven (die vage nr's eventuele texten etc) en dan deze op te zoeken in Google. Als je geluk hebt zijn er patches voor, of staat je probleem in de MS knowlegde base.

Verder schijnen er problemen te zijn met Lite-On drives als ze niet op een goede IDE poort hangen, dus vogel daar ook een beetje mee.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
Snikker schreef op 14 juli 2002 @ 15:55:
Het beste is om de foutmeldingen die je krijgt op de BSOD op te schrijven (die vage nr's eventuele texten etc) en dan deze op te zoeken in Google. Als je geluk hebt zijn er patches voor, of staat je probleem in de MS knowlegde base.

Verder schijnen er problemen te zijn met Lite-On drives als ze niet op een goede IDE poort hangen, dus vogel daar ook een beetje mee.
Nou het duurde ff, ben amper een week terug van vakantie, en heb gister pas weer de tijd genomen om die brander aan de praat te krijgen. Hier heb ik die BSOD "even" opgeschreven:
Er is een probleem gevonden... [standaard geblaat].....kunt u het beste de volgende stappen ondernemen:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in een stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldscherm adapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een evt. Bios update. Schakel Bios opties als caching en shadowing uit/ Als u de veilige modus wilt gebruiken ....blablabla....selecteer veilige modus.

en dan staat er nog wat technische info, maar dat lijkt me on-interessant.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sluit eens 1 HDD aan, je videokaart, en je brander.

Als hij dan werkt levert je voeding niet genoeg stroom aan de brander en schakelt hij uit wanneer je hem samen met andere dingen in je pc gebruikt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1