Toon posts:

[Slackware 8.1] Php problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer php te laden door de comment weg te halen in de httpd.conf.
Dan test ik de configuratie van apache met apachectl configtest en krijg ik de volgende foutmelding:" [warn] module mod_php4.c is already added, skipping
Syntax OK"
Kortom ergens wordt mod_php4.c al geladen :?
Dit is echter niet in de httpd.conf file
Als ik de mod_php.conf file edit en de addmodule regel comment krijg ik geen foutmeldingen
Php lijkt te werken maar als ik een php file probeer te laden krijg ik gewoon een blanco pagina
Ik heb wel het filtype .php aan de php engine gebonden
Wie weet raad
p.s. Alle packages zijn standaard (dus slackware 8.1 uitvoering apache 1.3.24 en php 4.2.1)

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Dat heb ik ook. Het is echter geen foutmelding maar alleen een warning en Apache draait dan ook als het goed is.
Als ik die regel met AddModule weghaal, dan werkt PHP ook nog gewoon en ik krijg die warning niet. De PHP instellingen staan trouwens in /etc/apache/mod_php.conf, voor als je dat nog niet wist. Probeer daar eens wat regels te commenten/uncommenten.

edit:
Check ook /etc/apache/php.ini. Je wilt daar natuurlijk wel "engine = On" hebben staan.

edit: typo's

Verwijderd

[licht off-topic]
apache-1.3.24 is vervangen (ook in Slackware 8.1) door 1.3.26. Kennelijk heb je de oude ISO geinstalleerd. Dan moet je dus nog ff een paar dingen updaten (apache, mod_ssl, cvs, sysvinit en eventueel openSSH).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp heb inmiddels gecheckt en php loop idd ow en nog bedankt ik ga zo even de nieuwe iso downloaden

Verwijderd

Nieuwe iso is echt niet nodig, het gaat om de 4 packages die ik noemde, de rest is ongewijzigd. Ze staan oa op ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/slackware/ .

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik krijg diezelfde warning, maar als ik die AddModule regel weghaal werkt PHP niet...
op zich maakt 't me helemaal niets uit, maar 't is wel vreemd :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Pagina: 1