P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
is vast wel goedkoper dan glasvezel
maar echt snel is het niet
=edit=
als iemand nou ff contact zoekt met een providertje ergens, dan kan je het toch zo zelf aanleggen?
=edit2=
hoe zou de ping zijn
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Verwijderd
en zelfs in dat geval zou het goedkoper zijn om de telefooncentrale/wijkcentrale om te bouwen denk ikOp zaterdag 06 juli 2002 17:18 schreef Kertje het volgende:
volgens mij is de ping ook niet echt lekker met dit soort dingen... en je vergeet: er moet alsnog een lijntje van zo'n accesspoint naar z o'n provider toe; via glasvezel (of iets anders). het idee werkt dus alleen als je 1 klein providertje in een dorp hebt en er 1 dikke lijn leg naar die provider en in het dorp verder geen mogelijkheid is tot kabel/adsl
nou, ik hoorde laatst dat BBned iets van 100.000 euro moet betalen om een wijkcentrale om te bouwen.... dan is dit nog wel een tikkie goedkoper.Op zaterdag 06 juli 2002 17:51 schreef isdnsux het volgende:
[..]
en zelfs in dat geval zou het goedkoper zijn om de telefooncentrale/wijkcentrale om te bouwen denk ik
Verwijderd
lees je wel? je moet toch ook ook vanaf elke accesspoint een lijn naar de provider leggen. Dit kost samen waarsch heel veel meer dan 60.000 euro (!) geen 100.000 om een wijkcentrale om te bouwen. Verder is 5km niet zoveel hoor, een beetje stad moet dan al tientallen van die dingen plaatsen, en ga dan maar is opnieuw uitrekenen hoe duur dat is...Op zaterdag 06 juli 2002 17:54 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
nou, ik hoorde laatst dat BBned iets van 100.000 euro moet betalen om een wijkcentrale om te bouwen.... dan is dit nog wel een tikkie goedkoper.
en ik vraag me overgens af inhoeverre het nog is toegestaan als je honderden zoniet duizenden mensen in een plaats draadloos internet gaat geven. Volgens mij krijg je dan 1 groot storingsveld voor ander apparatuur.
uhm..... jij denkt dat er vanaf de wijkcentrale een onzichtbare gratis verbinding naar de backbone ligtOp zaterdag 06 juli 2002 18:36 schreef Kertje het volgende:
[..]
lees je wel? je moet toch ook ook vanaf elke accesspoint een lijn naar de provider leggen. Dit kost samen waarsch heel veel meer dan 60.000 euro (!) geen 100.000 om een wijkcentrale om te bouwen. Verder is 5km niet zoveel hoor, een beetje stad moet dan al tientallen van die dingen plaatsen, en ga dan maar is opnieuw uitrekenen hoe duur dat is...
en ik vraag me overgens af inhoeverre het nog is toegestaan als je honderden zoniet duizenden mensen in een plaats draadloos internet gaat geven. Volgens mij krijg je dan 1 groot storingsveld voor ander apparatuur.
En ik dacht dat de range voor ADSL ook rond de 5 km lag. Das dus ook niet zoveel
Verwijderd
En dat was precies wat ze in De Lutte (vlakbij Oldenzaal/Enschede) van plan waren. En ja, dat is kleinOp zaterdag 06 juli 2002 17:18 schreef Kertje het volgende:
volgens mij is de ping ook niet echt lekker met dit soort dingen... en je vergeet: er moet alsnog een lijntje van zo'n accesspoint naar z o'n provider toe; via glasvezel (of iets anders). het idee werkt dus alleen als je 1 klein providertje in een dorp hebt en er 1 dikke lijn leg naar die provider en in het dorp verder geen mogelijkheid is tot kabel/adsl
Verwijderd
dat zeg ik toch ook juist?Op zaterdag 06 juli 2002 21:53 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
uhm..... jij denkt dat er vanaf de wijkcentrale een onzichtbare gratis verbinding naar de backbone ligtDat kost ook gewoon geld hoor.
Verwijderd
HP/Compaq is ook al aan het investeren in dit soort dingen...
XXXVI
Op zaterdag 06 juli 2002 17:11 schreef sigma01 het volgende:
2mijl=+-5km
Ik kan niet zo goed rekenenen, maar volgens mij is 1 mijl ongeveer 1,6 kilometer. Als ik dit maal 2 doe kom ik bij lange na niet aan de 5 kilometer.
Nooit geschoten is altijd mis | System specs
just my 0,02