Toon posts:

[Lower level format] Fujitsu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb een Fujitsu MPF3204AT HDD, IDE, 5400 RPM, 20 gB. Nou heb ik hier zo'n 2 maanden geleden een pinnetje vanaf gebroken. Hij deed 't toen onder Windows heel traag en onder Linux niet. Er stond alleen Windows op het HDDtje dus ik kon alles nog netjes backuppen.

Goed. Nou heeft m'n oom er een nieuw pinnetje aangemaakt. Heeft zo z'n vruchten afgeworpen: hij werkt weer onder Linux. Maar hij doet het nog steeds traag. Nou tipte hij me een lower level format te doen. Mij best. Hij zei ook dat dat niet zomaar met elke tool kan en dat je dus een tool nodig hebt van de producent. Okay. Ik kijken op de site maar ik kan er geen vinden die voor dit typenummer is ontworpen. Hoe zit dat?

Weet niet zoveel van hardware en je begrijpt misschien dat een mens hier zekerheid over wil hebben ipv. z'n HDD verkloten. Alvast bedankt! :)

[edit: typo's]

Verwijderd

Topicstarter
Up. Niemand die 't weet?

Verwijderd

Low Level Format kan je gewoon vanuit de BIOS doen.

Maar het nut zie ik er niet echt van in...

Als je pinnetjes gaat solderen moet je gewoon accepteren dat het langzamer is...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 16:43 schreef VipTweak het volgende:
Low Level Format kan je gewoon vanuit de BIOS doen.
Wow gaaf! Ik heb een Award BIOS. Weet je toevallig hoe dat daarmee kan?
Maar het nut zie ik er niet echt van in...
Volgens mijn oom zou dat kunnen helpen. Ik moet de HDD sowieso formateren, dus het maakt me niet zoveel uit :)
Als je pinnetjes gaat solderen moet je gewoon accepteren dat het langzamer is...
Kun je de situatie niet zo creeren dat-ie dan op dezelfde snelheid als vroeger blijft opereren? Als in: dat-ie dan dat pinnetje gewoon niet gebruikt en toch goed blijft functioneren?

Het gaat nu namelijk met zo'n 1 mB/sec terwijl het een ATA/33 HDD is.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 07 juli 2002 17:18 schreef dystopia het volgende:

[..]

Wow gaaf! Ik heb een Award BIOS. Weet je toevallig hoe dat daarmee kan?
[..]

Volgens mijn oom zou dat kunnen helpen. Ik moet de HDD sowieso formateren, dus het maakt me niet zoveel uit :)
[..]

Kun je de situatie niet zo creeren dat-ie dan op dezelfde snelheid als vroeger blijft opereren? Als in: dat-ie dan dat pinnetje gewoon niet gebruikt en toch goed blijft functioneren?

Het gaat nu namelijk met zo'n 1 mB/sec terwijl het een ATA/33 HDD is.
Lijkt mij niet echt veel helpen eerlijk gezecht. Lowlevel doe je alleen als er iets mis is met de platters, en niet de overige delen toch?

Je hebt misschien wel geluk dat je de data eraf kan halen :)

1mB is wel erg langzaam, k denk dat je 1MB bedoelt :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op zondag 07 juli 2002 17:23 schreef Stropdas het volgende:
1mB is wel erg langzaam, k denk dat je 1MB bedoelt :P
:D idd :o Bedankt voor je hulp en informatie :)

Het werkt nu weer goed. Hdparm testresultaten:
buffer cache reads: 116 MB/sec; buffered disk reads: 22,5 MB/sec sneller dan m'n IBM/10GB/7200 RPM :)

Kan deze wel dicht...
Pagina: 1