Toon posts:

[InstallShield] Installatie van C# Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ben een beetje met InstallShield bezig om te kijken of ik op een eenvoudige manier een setup kan maken voor m'n C# project. Nou bestaat m'n project uit 4 aparte projectes, waarvan 1 niet geinstalleerd hoeft te worden (die is alleen voor mezelf). De andere 3 projectjes moeten wel geinstalleerd worden en 1 daarvan moet als service geinstalleerd worden. En dat laatste krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb in InstallShield de Visual C#.NET wizard gebruikt om een project aan te maken en de benodigde informatie ingevuld. De executables worden ook goed geinstalleerd, geen probleem. Maar nu wil ik dus 1 executable als Windows Service installeren. Dus kijk ik bij de componenten en dan bij het component waar de betreffende executable in staat en heb ik daar vervolgens een nieuwe NT Service gemaakt. Maar als ik vervolgens de installatie draai dan krijg ik een foutmelding waarna de hele installatie weer terug gedraait wordt.

Nu heb ik even op de nieuwsgroepen gekeken van InstallShield en vond daar maar weinig nuttigs. Maar ik kwam 1 bericht tegen waarin iemand zij dat hij gebruik maakte van de .NET Installer class. Nu heb ik ook een dergelijke class en ik vraag me af of ik daarmee misschien m'n programma als service kan installeren. En als dat kan, hoe moet ik dat dan doen? Iemand ideeën?