• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Sta op het punt om een nieuwe mobiel aan te schaffen maar ik ben hevig aan het twijfelen over het aan te schaffen toestel.

Ik twijfel tussen de Nokia 6510 en de Siemens S45.
Wat ik belangrijk vind:

- Snel laden van menus, adressenboek etc.
- Helder en overzichtelijk display
- De telefoon mag wat wegen maar vooral rubuust aanvoelen

Wat betreft het eerste punt, ik heb daar geen enkel inzicht in. Gebruik momenteel een S35 van Siemens en vind dat soms al traag. Om nog maar niet te spreken van de C45 van Siemens.
Helder en overzichtelijk display, daar gaat m'n voorkeur richting de Siemens. Nokia vind ik iets minder, alhoewel de menus van de Nokia wel weer overzichtelijker zijn.
Laatste punt is in het voordeel van de Siemens, dit is een telefoon, die Nokia weegt nix en voelt speelgoedachtig aan.

Het grote pluspunt van de Nokia vind ik dan weer de omvang en de FM radio (headset nodig) aangezien ik elke dag lang moet reizen zijn beide eigenschappen wel prettig.

Wie helpt me uit dit scenario ?
Operator wordt trouwens BEN.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat is er traag aan een Siemens? Ik heb een C45 en die bevalt perfect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zaterdag 06 juli 2002 16:41 schreef Majestic het volgende:
Operator wordt trouwens BEN.
Geen ben nemen :P

Nee kijk dit zijn hele moeilijke vragen om je bij te helpen.

Dit is namelijk echt een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden, want ik kan wel zeggen van "Je moet dat want ..."

Maar daar schiet jij nog niks mee op.

Ik geef jou zelf het advies voor de 6510, omdat ik gewoon nokia fan ben sim-pel.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 16:45 schreef Exirion het volgende:
Wat is er traag aan een Siemens? Ik heb een C45 en die bevalt perfect.
Ik heb ook zo'n ding, en ik begrijp wat de topicstarter bedoeld. Als je de gsm aanzet en daarna in het telefoonboek gaat neuzen mag je eerst 2 secs. wachten. (domme vis en "loading" krijg je dan)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ook met 150 telefoonnummers en 30 smsjes opgeslagen ?
Als ik dat toestel van m'n vriendin aanzet en ik wil het adresboek benaderen moet ik zeker 40 seconden wachten :(

Bij mijn siemens (s35) duurt dat ook lang ca. 20 sec.
Maar aangezien de s45 uit de 45 serie komt wil ik dat liever van te voren weten.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Geen ben nemen :P
Want ?
Ik kom nu van Vodaphone af, Vodaphone is gewoon te duur met toestellen. sim-pel. ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 06 juli 2002 16:49 schreef Cubix het volgende:
Ik heb ook zo'n ding, en ik begrijp wat de topicstarter bedoeld. Als je de gsm aanzet en daarna in het telefoonboek gaat neuzen mag je eerst 2 secs. wachten. (domme vis en "loading" krijg je dan)
Dat ligt volgens mij gewoon aan de traagheid van SIM-kaarten. Het duurt niet langer dan bij m'n oude Nokia's.
Op zaterdag 06 juli 2002 16:56 schreef Majestic het volgende:
Want ?
Ik kom nu van Vodaphone af, Vodaphone is gewoon te duur met toestellen. sim-pel. ;)
Klopt, maar geloof me: jij wilt geen Ben. Mijn phone met abbo was gejat, kocht een Ben prepaid C45 voor 119 euro en heb de simlock laten verwijderen. Heb voor weinig geld dus een aardig toestel en Ben hoef ik echt van m'n leven niet meer.

Voor de duidelijkheid: ik had en heb een Vodafone abbo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:57
Heb zelf een S45 en met nieuwe firmware >= v21 is hij sneller geworden. Heb zeker niet het gevoel dat ik langer moet wachten dan op de 8310 van mijn broertje of de 6210 van mijn pa. Het scherm van mijn S45 vind ik beter dan die van Nokia (wat sneller en scherper en minder grof), ook de constructie vind ik beter dan Nokia (voelt wat degelijker en zwaarder aan).
Persoonlijk houd ik niet van die 'speelgoed' look van bijvoorbeeld de 8310, de 6210 vind ik wel een mooi degelijk toestel, maar is voor mij te groot. De 6510 heb ik nooit vastgehouden maar spreekt me op zich wel aan, beetje zakelijke/degelijke look.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Over de eerste eis durf ik nix te zeggen. Maar als je punt 2 en 3 belangerijk vind zou ik voor een 6310 gaan. Hij kost +/- het zelfde als de 6510 maar je heb dan geen speelgoed in je handen. Het is een robuuste telefoon met een fatsoenlijk formaat, de opties in vergelijking met de 6510 zijn hetzelfde, je mist alleen de radio en het blauwe display. De 6310 heeft 2 display regels meer dan de 6510, dit vind ik een groot voordeel. Als je toch graag een blauw display wil kan je een 6310i nemen, deze is wel duurder maar heeft als xtra functies: Java, blauw display en is Triple Band. Veel succes met je keuze!

No Signature

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
De 6310 is inderdaad een toestel om van te smullen alleen staat de grootte van dit toestel me een beetje tegen.
Is namelijk niet echt een formaat om even in je broekzak te stoppen.

Mijn voorkeur gaat toch richting de 6510 uit, al was het alleen maar om het hogere patser gehalte :P

Nee serieus, die FM functie vind ik gewoon super handig voor in de trein.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het grote voordeel van de Siemens vind ik dat je veelgebruikte functies of telefoonnummers onder de cijfertoetsen kan programmeren. Bij Nokia kun je daar alleen telefoonnummers onder zetten. Het menu van Nokia mag dan wel overzichtelijk zijn, maar op deze manier is Siemens sneller te bedienen. Ik had bijvoorbeeld Nieuwe SMS op 2, infrarood op 9, en de meestgebelde personen onder de eerste letter van hun naam (waren toevallig verschillende cijfertoetsen). Bij Nokia mis ik dat soms wel.
Toch bevalt Nokia mij nog steeds het beste van alle merken toestellen die ik heb gehad. Ik vind de displays wél erg duidelijk en de verlichting is beter dan bij bv Siemens. Daarnaast staat de continuïteit van de modellen mij wel aan. De meeste accesoires, zelfs batterijen, blijven voor verschillende modellen in een of meer series gelijk.
Dus: als je met een groep een midweek in een bungalowpark zit, is het niet zo erg om je lader te vergeten, ten eerste omdat de kans klein is dat je een Nokia moet opladen als je maar een midweek weg bent, ten tweede omdat er in zo'n geval altijd wel iemand is die wel een Nokia lader bij zich heeft.
En voor mij is een belangrijke reden geweest om voor de 6510 te kiezen dat de frontjes verwisseld kunnen worden. Niet dat ik zo modieus ben, maar in geval van krasjes, die bij mij regelmatig voorkomen, kan ik mijn telefoon er toch weer als nieuw laten uitzien. Daardoor levert een Nokia ook meer op als je hem wilt verkopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik heb de S45 gehad en krijg de 6510 binnenkort...

minpunt van de S45 is dat mijn versie nogal wat bugs had (infrarood werkte niet goed en tel liep soms vast)

de 6510 is wat nieuwer en heeft meer mogelijkheden (o.a radio - mag niet doorslaggevend zijn, maar is toch leuk..)

mijn simpele keus (die ik al heb gemaakt) zou zijn de Nokia 6510

en niet omdat ik een Nokia lover (of hater) ben..
ik heb ondertussen een Ericsson, Siemens, Nokia en Samsung gehad en persoonlijk vond ik mijn Nokia 8210 tot nu toe nog de beste telefoon...

mijn idee: neem gewoon de tel die het beste bij je past en kijk daarna pas naar het merk :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18
Dan is de keus toch niet zo moeilijk?
Je zegt zelf steeds dat je de FM functie zo fijn vind.
Ik heb ook een Nokia 6510 en hij is idd klein en hij weegt bijna niets, maar ik zie dat juist als een voordeel.
Klein en ligt betekent voor mij makkelijk meenemen en stevig is hij best wel ook al lijkt het niet zo :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ja idd, FM vind ik leuk maar moet niet de doorslag geven bij de aanschaf van een telefoon.

Siemens S35i die ik nu heb heeft het 2 jaar prima volgehouden en gaat straks gewoon verder als pre-paid toestel. Ik weet niet of de Nokia dat ook zo lang volhoudt.
Ik ben uitermate zuinig met m'n spullen.

Ach, ik ga gewoon een keer langs bij de plaatselijke t for t en dan laat ik me daar voorlichten. Koop ik um vervolgens op inet :P

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb net de S45 en hij bevalt uitstekend (maar ja, had daarvoor een Nokia 3210). Hij staat nu al flink vol met adressen voor mijn werk, maar trage menus heb ik niet. Hij is lekker klein, maar niet te, en het beeldscherm is groot en duidelijk. Enig minpuntje is dat ik mijn Nokia 3210 altijd op mijn bureau "pleurde" maar dat durf ik niet met de toch wat fragiele feeling van de S45

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Je zegt dat je de S45 fragiel vind.
Heb je misschien de 6510 ook een keer in je handen gehad ?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Komt door het frontje dat de 6510 fragile indruk maakt. Je krijgt snel het gevoel: Als ik hem laat vallen valt het hele ding uit elkaar (frontjes eraf enzo)

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:06 schreef haas het volgende:

Daarnaast staat de continuïteit van de modellen mij wel aan. De meeste accesoires, zelfs batterijen, blijven voor verschillende modellen in een of meer series gelijk.
Vanaf de 35 serie is bij siemens het ook bijna allemaal gelijk gebleven. :)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:25
Ik zou voor de Siemens S45 gaan. Wereldtoestel en ik merk niks van de traagheid. Heb mijn phone geupdate van versie 10 naar versie 21! Er zit standaard een kabeltje bij en een cd met software voor je telefoon.

Via de website van siemens kan je een prog downloade waarbij je je eigen gsm kan flashen naar een nieuwere versie. Dit op zich vind ik al een pluspunt.

Een andere pluspunt is dat de meeste, zoniet alle siemens telefoons gebruik maken van dezelfde accesoires en opladers. Is allemaal hetzelfde systeem.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• waslijn
Op zondag 07 juli 2002 23:00 schreef THEVGE het volgende:
Ik heb net de S45 en hij bevalt uitstekend (maar ja, had daarvoor een Nokia 3210). Hij staat nu al flink vol met adressen voor mijn werk, maar trage menus heb ik niet. Hij is lekker klein, maar niet te, en het beeldscherm is groot en duidelijk. Enig minpuntje is dat ik mijn Nokia 3210 altijd op mijn bureau "pleurde" maar dat durf ik niet met de toch wat fragiele feeling van de S45
Ja in vergelijking met een 3210 is elke gsm fragiel. Een 3210 is zwaar en lomp. Die S45 kan echt wel tegen een stootje heb hem al 2x uit mijn handen laten kletteren op de keukenvloer.
Heb je wel eens een 8310 in je handen gehad, die zou ik eerder fragiel noemen. Moet je maar eens het dekseltje van de accu of het frontje los in je handen houden.

• Martin Sturm
  • Laatst online: 03-03 16:50
Ik heb ook een 6510 besteld (krijg hem deze week als het goed is). Reden: mooi uiterlijk, klein en alle functies die ik wil, zitten er op. Ik heb nu een Siemens C35. Was opzich wel een goede telefoon, maar niet ideaal: loopt vast, toetsen zijn volledig weggesleten, behuizing zit losjes en het display heeft altijd vaag gedaan. Ook de verlichting van het display vind ik maar matig (niet altijd goed leesbaar in een donkere omgeving).
Ik heb ook nog ernstig de S45 overwogen, maar ik vind die niet zo mooi vormgegeven en er zitten geen features op die mij konden overtuigen om dat ding te kopen.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
Op zondag 07 juli 2002 23:27 schreef Majestic het volgende:
Je zegt dat je de S45 fragiel vind.
Heb je misschien de 6510 ook een keer in je handen gehad ?
Ik wou eerst een 6510 aanschaffen totdat ik er eentje in mijn handen had (dus geen dummy).
Ik had het gevoel dat hij binnen een paar seconden uit elkaar zou vallen. Die covers hingen er los omheen.
Dat was voor mij de reden om geen 6510 aan te schaffen (heb nu een 6310i)

no animals were harmed during the production of this message

• waslijn
Op maandag 08 juli 2002 11:19 schreef Martin Sturm het volgende:
Ik heb ook een 6510 besteld (krijg hem deze week als het goed is). Reden: mooi uiterlijk, klein en alle functies die ik wil, zitten er op.
Ik heb ook nog ernstig de S45 overwogen, maar ik vind die niet zo mooi vormgegeven en er zitten geen features op die mij konden overtuigen om dat ding te kopen.
Kan me voorstellen dat je qua design voor Nokia gaat(smaken verschillen), maar welke features mis je dan op de S45?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
De enige feature die volgens mij de Siemens niet heeft is de FM functie.

Voor de rest identiek aan elkaar.

• Martin Sturm
  • Laatst online: 03-03 16:50
Op maandag 08 juli 2002 13:03 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat je qua design voor Nokia gaat(smaken verschillen), maar welke features mis je dan op de S45?
Het is niet zo dat dat ding features mist, maar hij heeft ook geen extra features tov de 6510 die doorslaggevend waren om de S45 aan te schaffen. De 6510 is iets kleiner en lichter en heeft een mooier display vind ik :). En na 2 jaar Siemens wil ik nu wel eens Nokia uittesten :)

* Martin Sturm Sturm heeft pas 2 telefoons versleten -> eerst een (grote) Motorola en daarna dus Siemens C35i

Verwijderd

Even over Ben:

Ik woon in het Oosten van het land en kom vaak in de randstad en buitenland. Ontvangst is prima met uitzondering van de hele kleine plaatsen, of afgelegen gebieden. Als je dat irri vindt, zul je idd KPN/Voda moeten nemen. Daar betaal je ook voor.

Ik stoor me er iig niet aan dat ik een uurtje als ik in Deuriningen ben geen ontvanst heb. Dan maar een keer niet bereikbaar.... en het scheelt wel een hoop centen.

Verder zou IK persoonlijk voor de Nokia gaan. Waarom, gewoon een gevoel. Keuze is behoorlijk persoonlijk en van deze twee GSM'ers kun je geen slechte kiezen.

Verwijderd

De Nokia 6510 heeft een zeer mooi display. De resolutie is duidelijk veel hoger dan de 8310, dus vergelijk hem aub niet daarmee :). Tja en de Siemens is een zeer ok toestel, maar persoonlijk te veel Siemens telefoons zien kapotgaan in mijn omgeving.

En even over de stevigheid van de 6510: Het hoesje lijkt idd fragiel, maar binnen een week dat ik mijn toestel had viel hij van 1 meter en hij is nog als nieuw en het hoesje bleef gewoon op zitten :). Krasjes kunnen altijd voorkomen, zo heb ik laatst per ongelijk mijn fone in mijn broek gestopt samen met sleutelbos. Gevolg is een klein krasje midden op het scherm. Bij telefoons in deze prijsklasse is het zeer aangenaam om het hoesje om verschillende redenen te kunnen vervangen, al kan je ook gebruik maken van scratchremovers.
Pagina: 1