Toon posts:

MSI Mobo + AMD Processor vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een paar vraagjes heb al naar Gistron en MSI gemaild maar kreeg geen duidelijk antwoord. Nou is dit mijn laatste hoop hier :)

Ik heb een 2de hands Mobo gekocht en wel de:
K7T Pro2

Welke tot 1,4 Ghz gaat en op 100 Mhz fsb draait nou wil ik er een nieuwe processor op kopen en wel de :
Athlon Thunderbird 1333MHz/266MHz

Nou is het zo dat de processor op 266 mhz FSB draait en het moederbord Support 100MHz (200MHz Internal System Bus) FSB.

Mijn vraag is heel simpel gaat dit draaien?? Ik weet dat het mobo wel niet op de snelheid van de processor zal draaien maar ik wil alleen weten of het draait, als de processor zn snelheid aanpast aan het mobo en dus gewoon op 1333 Mhz en op 100 mhz FSB gaat draaien is dat geen probleem. Maar ik wil voorkomen dat het mobo het niet aankan of dat de bios em niet ziet ofzow. Als het maar gewoon op 1333 Mhz draait en geen kuren heeft vin ik het best :P

Zou iemand me hier eff bij kunnen helpen zou mooi zijn,

Alvast bedankt

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
ten eerste we goreten nire ;)

ten tweede er is een searh

ten derde ja hij moet het wel doen denk ik mist je de fsb op 133 mhz zet

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
zal wel werken alleen haalt ie dan de 1333mhz niet want daar heeft ie echt een fsb van 133 nodig....
of hij moet ge-unlocked zijn om met een lagere fsb toch hoger in het aantal mhz te komen...
niet zonde om een cpu te kopen die op een fsb van 133 moet lopen terwijl je weet dat het bord maar een fsb heeft van 100 :?

edit:

welkom op GoT trouwens >:)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx beide 4 quick reply en de welkom :)

Zit wat in,
Heb er nix aan als iet toch niet op 1333 Mhz wil lopen he.
Dan maar een AMD Duron 1300 kopen he :)

Of moet je dan dat grapje met potlood doen ofzow??

Tnx again

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Sommige 1333 TB zijn standaard al unlockt. De potlood truuk kan natuurlijk ook. Als dat lukt kun je met de multiplier aan de gang. Geen idee wat de max multiplier op dat bordje is.

Do as I say, don't do as I do.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
kzou geen Duron 1300 kopen. Die hebben een morgan core en die word niet goed ondersteunt door dat mobo.

Ik zou gewoon die Athlon 1333 kopen en em unlocken en em op 1250 laten draaien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

het ligt er natuurlijk ook aan of je de proc voor een lange tijd wil gebuiken... maar als je denkt "over 2 jaar koop ik wel een nieuwe" schiet het niet op om een dure te kopen en die te downgraden...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx all,

Goed forum dit veel duidelijker en proffesioneler dan wat ik kreeg in de emails van MSI:)

Dus als ik het goed begrijp kan ik die: Athlon Thunderbird 1333MHz/266MHz processor wel draaien op mijn : K7T Pro2 heb een K7T Pro2 dus geen -a foutje :( weet het veschil niet maar goed, en dan draait ie op 1000 mhz en is up te graden naar 1250 door hem met potlood streep trucje bij te werken en de multiplier te verzetten? Tenzij de processor al un-clocked is dan.

Dus het is puur een FSB probleem mobo 200 en proc 266.

Het wordt mijn 2de pc dus ben van plan hem zo lang mogelijk te laten draaien upgraden zal niet nodig zijn.
Pagina: 1