Hallo hallo,
ik heb me nu toch iets meegemaakt... weird! goed... probleem is alsvolgt:
Ik heb een server gekocht, 2U case met:
2x 80GB (RAID1 --> 1x80 mirror) IBM
2x 512MB-333
AMD XP 1800+
MSI KT3 Ultra (6380 KT3 UltraARU DDR)
Onboard Promise PDC20276 RAID controller (ATA133)
verder niet veel interssants..
Goed... ik doe het volgende:
Alle troep (onboard sound card en crap) uitzetten... (alles wat ik niet nodig heb dus) en dan met de FastTrack util een mirror stripe aanmaken (RAID1)
Dan booten van de RedHat cd...
(of ik nu MET of ZONDER de expert mode de RAID driver laadt, dat boeit niet)
OF als ik gewoon op enter druk in het bootscherm (CD) zodat ie in graphical mode meteen gaat OF dat ik nou eerst expert doe en de RAID driver laadt, dat maakt allemaal niets uit... Zelfs speciale "linux" boot commando's helpen niet...
Hij boot dus, alle hardware wordt geladen, en dan zegt ie op een gegeven moment "/sbin/loader"... NET daarna (NET voor anaconda wordt geladen) krijg ik een BLAUW SCHERM!!
met zoiets als
goed, ik USB in de bios uitgezet, niets... (ook "linux nousb" booten werkt niet!) MAAR... als ik nou de hardeschijven eruit ruk, dus gewoon GEEN schijven aankoppel... doet ie het WEL!
Ik heb vanalles geprobeerd, RAID, geen RAID, normale IDE, master, slave, kabels, etc etc...
SOMS boot ie wel anaconda, ik kan dan partitioneren en dan als ie gaat formatteren dan brandt de HDD led 2 sec en dan kapt ie ermee... (hangt ie)
wat is dit in godsnaam???
zelfs vrienden van me wisten het niet....
PS: zelfs text mode werkt niet!
ik heb me nu toch iets meegemaakt... weird! goed... probleem is alsvolgt:
Ik heb een server gekocht, 2U case met:
verder niet veel interssants..
Goed... ik doe het volgende:
Alle troep (onboard sound card en crap) uitzetten... (alles wat ik niet nodig heb dus) en dan met de FastTrack util een mirror stripe aanmaken (RAID1)
Dan booten van de RedHat cd...
(of ik nu MET of ZONDER de expert mode de RAID driver laadt, dat boeit niet)
OF als ik gewoon op enter druk in het bootscherm (CD) zodat ie in graphical mode meteen gaat OF dat ik nou eerst expert doe en de RAID driver laadt, dat maakt allemaal niets uit... Zelfs speciale "linux" boot commando's helpen niet...
Hij boot dus, alle hardware wordt geladen, en dan zegt ie op een gegeven moment "/sbin/loader"... NET daarna (NET voor anaconda wordt geladen) krijg ik een BLAUW SCHERM!!
met zoiets als
code:
1
2
3
4
| OOPS 0000 CPU: 0 ...blablablabla.... /proc/bus/usb |
goed, ik USB in de bios uitgezet, niets... (ook "linux nousb" booten werkt niet!) MAAR... als ik nou de hardeschijven eruit ruk, dus gewoon GEEN schijven aankoppel... doet ie het WEL!
Ik heb vanalles geprobeerd, RAID, geen RAID, normale IDE, master, slave, kabels, etc etc...
SOMS boot ie wel anaconda, ik kan dan partitioneren en dan als ie gaat formatteren dan brandt de HDD led 2 sec en dan kapt ie ermee... (hangt ie)
wat is dit in godsnaam???
zelfs vrienden van me wisten het niet....
PS: zelfs text mode werkt niet!