Ik heb een paar reviews gelezen en vroeg me af wat het in de praktijk betekent wanneer een camera 1 uur meegaat op een batterij. Hoeveel foto's kun je dan maken? Ik begrijp dat dat afhangt van hoe vaak je ze terugkijkt op het lcd-scherm. Stel nou dat je dat niet al te vaak doet... Ik wil de camera meenemen op vakantie en als je kampeert ben je niet altijd in de gelegenheid om de camera op te laden. Vraag me daarom af of ik mijn analoge camera wel moet vervangen...
Ik heb een HP 715 met 128mb en maak gebruik van GP 1800mHa oplaadbare batterijen... ik ben een keer een aantal dagen naar London geweest en heb toen ongveer ~190 foto's kunnen schieten met een setje batterijen (4stuks) aantal MP had ik ingesteld op 2,2 en maakte af en toe gebruik van het LCD scherm
ik hoop dat je wat aan deze info hebt
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
Verwijderd
bij mijn normale gebruik (vrij veel met het display) denk ik dat ik ruim 100 foto's kan maken. Dat is meer dan ik normaal op 1 dag maak. Maar uiteraard heb ik 2 setjes accu's (1800 mAh), omdat opladen nogal lang duurt.
Keb zelf een Canon Powershot G2, deze heeft een Li-Ion accu die erg lang meegaat, het schijnt dat je 300 foto's kan maken, ik heb hem zelf nog nooit leeggeschoten.
Nadeel van Li-Ion is dat het super duur is (100 euro voor een accu), dus meer dan 2 accu's meenemen lijkt me niet echt een optie. Ik denk dat je bij de meeste campings wel ergens stroom hebt, maar of het verstandig is om je camera daar achter te laten..
Nadeel van Li-Ion is dat het super duur is (100 euro voor een accu), dus meer dan 2 accu's meenemen lijkt me niet echt een optie. Ik denk dat je bij de meeste campings wel ergens stroom hebt, maar of het verstandig is om je camera daar achter te laten..
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Nou als je de hele tijd op je lcd schermpie aan het kijken bent dan is ie HEEL SNEL leeg. 30 tot 60 minuten oid...
Als je dat schermpje uitzet en alleen de viewfinder gebruikt dan kan ie in principe enkele uren meegaan (iets van 200 foto's maken)
Als je dat schermpje uitzet en alleen de viewfinder gebruikt dan kan ie in principe enkele uren meegaan (iets van 200 foto's maken)
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
dat heb ik ook..Op zondag 07 juli 2002 18:01 schreef Kheperi het volgende:
ja dat zal wel. Maar ik wil graag zien wat er op de foto komt.
Ik heb GP 1800 NiMH batterijen gekocht, deze zijn zeker te weten voldoende voor een 150 foto's
Alleen krijg ik pas dinsdag me camera binnen
Ik heb de Canon powershot A10. Gebruik de GP1800mah batterijen in combinatie met de powerbank 3 lader. Daarmee maak ik ca. 130 foto's waarvan een flink aantal met flits en allemaal met gebruik van display. Dan begint de batterijindicator pas te knipperen.
Loeibaar.nl
ik heb ook 1800mah batterijen (merk hapé van kijkshop, 20 euro per 4 + oplader), en die gaan behoorlijk lang mee. Ik kan er makkelijk 100 foto's mee maken met LCD aan (itt goedkope batterijtjes die waar ik niet eens 10 foto's mee kan maken..).
Maar ook al denk je dat je in je vakantie nooit meer dan 100 foto's gaat maken, ik zou er toch maar vanuit gaan dat je je batterijen redelijk vaak moet opladen. Met een digicam maak je gewoon wat makkelijker veel foto's omdat het niks kost per foto en het 'rolletje' niet zo snel vol raakt. En dat LCD schermpje is erg handig dus die zet je ook automatisch aldoor aan. Ga dr maar vanuit dat je het de hele vakantie niet redt op 1 setje batterijen.. en als je geen stroom hebt om op te laden tijdens je vakantie zou je wel een paar setjes duracell batterijen kunnen kopen, die gaan ook erg lang mee. Maar das wel erg duur om aldoor nieuwen te kopen (en slecht voor het milieu
). Dus zorg als het even kan gewoon voor goede nihm oplaadbare batterijen
Maar ook al denk je dat je in je vakantie nooit meer dan 100 foto's gaat maken, ik zou er toch maar vanuit gaan dat je je batterijen redelijk vaak moet opladen. Met een digicam maak je gewoon wat makkelijker veel foto's omdat het niks kost per foto en het 'rolletje' niet zo snel vol raakt. En dat LCD schermpje is erg handig dus die zet je ook automatisch aldoor aan. Ga dr maar vanuit dat je het de hele vakantie niet redt op 1 setje batterijen.. en als je geen stroom hebt om op te laden tijdens je vakantie zou je wel een paar setjes duracell batterijen kunnen kopen, die gaan ook erg lang mee. Maar das wel erg duur om aldoor nieuwen te kopen (en slecht voor het milieu
Verwijderd
Ik heb een kodak dx 3600 met NiCd 1600 mah battery pack. Met de laatste firmware update (1.4) en met een zo'n pack kan ik 2 a 3 uur fotos maken zonder terug te kijken met af en toe flitsen en als ik alleen maar macros gebruik (1x gedaan in de tuin) en bij macro staat het lcd constant aan dan is na een minuut of 20/25 de batterij geheel leeg.
Verwijderd
jeunig, da's best snel leeg dan!
Maarja, als je batterypack 16mAh is... Ik heb in mijn Canon A40 4x 1800mAh. Da's ook wel effe wat meer dan.
Maarja, als je batterypack 16mAh is... Ik heb in mijn Canon A40 4x 1800mAh. Da's ook wel effe wat meer dan.
Pagina: 1