[XP] alarm, waarvan :?

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 12:43
probleem van een tijdje geleden:

zat net te browsen door mijn folders op de HD, ging de monitor uit en een alarm begon te loeien
(taa tuu taa tuu, etc. pc speaker) ik snel de computer gereset.
Maar de sirene ging door.

Dus was neem ik aan niet meer virusscanner maar het bios.

Toen heb ik hem een tijdje uitzet en daarna was het over.
Iemand een idee wat dat was???

heb een asus videokaart en mb.

Hoewel het niet meer vaker is voorgekomen ben ik wel benieuwd wat het is....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien de virusscanner in je Bios?
Controleer je HD eens op virussen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staat toevallig smart-docter van Asus te loeien? Of is het mooderbord ingesteld om bij een bepaalde temperatuur te gaan loeien?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

denk dat je pc te warm was geworden. En je daarom een alarm krijgt. Dus check temperatuur.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
high temp alarm

TheS4ndm4n#1919

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 16:26 schreef RocketKoen het volgende:
high temp alarm
Lijkt me wel heel raar. Want hij zegt dat ie alleen maar aan het browsen was op zijn HD.

Dus zou hij dat probleem veel vaker tegen moeten komen bij bv een processorintensief programma

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een fan kapot?

Koop al mijn ads!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Duidelijk een klassiek geval van High Temp Alarm.

Ik heb het zelf ook al diverse keren gehad en ook ik was alleen bezig op mijn HDU te browsen.
Mijn Athlon werd zo'n 82 graden!

Sindsdien heb ik mijn kast openstaan, totdat ik een fatsoenlijke koeling heb. Mogelijk wordt dat een Peltier element met waterkoeling...

We have just one world, but we live in different ones...

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 06 juli 2002 16:28 schreef The Dolf het volgende:

[..]

Lijkt me wel heel raar. Want hij zegt dat ie alleen maar aan het browsen was op zijn HD.

Dus zou hij dat probleem veel vaker tegen moeten komen bij bv een processorintensief programma
misschien had ie wel een koe op de achtergrond draaien of is zijn CPU fan oud aan het worden, weet jij veel. Het lijkt idd het meeste op een high temp alarm.
ik moet sneller typen

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
draadje naar de fan aandrukken?

Human Bobby

Verwijderd

kijk ff of je hdd bijna vol is ;)
heb ik ook net gehad.Ik heb toen maar 500mb op mijn c: schijf en toot toot toot :)
dacht eerst dat het Blackice was maar die stond toen uit ...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 12:43
hmmmm, tis alweer een tijdje geleden.
maar idd, kan best zijn dat de harde schijf erg vol zat.

maar over de temp. heb dan wel geen proggie daarvoor opstaan.
maar toen ik ik ff 5 min. wachte (of minder) deed me computer het weer gewoon.

Dacht dat de computer al wel de hele dag aanstond, en na het voorval heeft ie ook nog een lange tijd aangestaan.
Lijkt mij vreemd dat een processor in minder dan vijf minuten afkoelt.

Virus kan het volgens mij ook niet geweest zijn....

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Op zaterdag 06 juli 2002 17:05 schreef MisterE het volgende:
hmmmm, tis alweer een tijdje geleden.
maar idd, kan best zijn dat de harde schijf erg vol zat.

Dacht dat de computer al wel de hele dag aanstond, en na het voorval heeft ie ook nog een lange tijd aangestaan.
Lijkt mij vreemd dat een processor in minder dan vijf minuten afkoelt.

Virus kan het volgens mij ook niet geweest zijn....
De proc kan in 5 minuten afkoelen tot onder zijn alarm temp.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
als het geluid uit je pc speaker in je kast kwam, dan is het waarschijnlijk een temp issue, wanneer het een wave was of uit je speakers op je buro kwam, is het vanuit je OS aangestuurd en zal het door software gestuurd zijn (dus hdd vol bijvoorbeeld). Correct me if i'm wrong :)

Human Bobby

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 13:58

Shunt

Boe

dus echt wel hoor

het kan zijn dat je koeler er effe mee was ge kapt :? of iets anders maar daar kan het wel aan liggen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 16:19 schreef The Dolf het volgende:
Misschien de virusscanner in je Bios?
Controleer je HD eens op virussen.
Deze vindt ik leuk. Ik heb nog nooit een virusscanner in een Bios gezien. Het enige wat de "virusscanner" in je Bios voorkomt is dat je MBR wordt overschreven.

Zal je dus bijna nooit aan hebben staan.

Verwijderd

Wel, dit topic is behoorlijk oud en gaat over XP, terwijl het bij mij om W2000 gaat, maar het alarm klinkt hetzelfde als hier. En het leek me onzinnig er een nieuw topic over te starten.
Ik ben er vrij zeker van dat het geen temp issue is althans in mijn geval.

En wel hierom:
Als ik de virusscanner aanzet begint hij bij verschillende onderdelen (en dat zijn er behoorlijk wat - en ook moelijk te volgen welke precies omdat het zo snel gaat) te loeien (maar er wordt GEEN virus gevonden). Als ik de virusscanner laat stoppen met scannen op het moment dat hij aan het loeien is, stopt ook het geloei.
Als ik met een online virusscanner scan doet hij precies hetzelfde. En ook hier stopt het geloei als ik stop met scannen.

Zoals ik al zei is moeilijk te zien om welke onderdelen het gaat. Een hele reeks .inf files (maar welke 8)7). De hele Office 2000 reeks. En nog wat (sorry voor dit vage gedoe, maar het gaat om de comp van een vriendin en die moest weg voordat ik alles eens goed kon bestuderen).

Normaal begint hij te loeien bij specifieke programma's en sites. Dat doet hij welliswaar niet altijd. Dit duurt dan een seconde of 15. Dan stopt het weer.
Het vreemde is dat hij het niet altijd doet.
En soms doet hij het opeens bij behoorlijk wat meer zaken (zoals een cd-rom willen starten).
Als ik aan het scannen ben doet hij het heeeeeel lang (totdat hij voorbij zo'n reeks files is).

Ik kan niets op het internet vinden over een virus met dit geluid. Behalve het zeer oude virus Ambulance (volgens mij ook bekend onder de alias Hafenstrass of RedX). Maar dan hoor je een ambulancetje langst te zien rijden op je beeldscherm. Dat gebeurt hier niet. En bovendien hoort hij dan herkend te worden door de virusscammer.

Ik heb desondanks het idee dat dit een virus is.
Welliswaar niet een echt gevaarlijk virus (tot dusver zijn er nog geen erge andere dingen gebeurd en ze schijnt dit al een tijdje te hebben). Maar het is vreselijk irritant.

Anybody niet toch noch een idee of bekendheid met het geluid?

Ik vraag me af hoe degene die dit topic begon het uiteindelijk opgelost heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 04:24 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Ik heb van dat geluidje ook last gehad. Zou ging ie 5 sec piepen en dan was het weer een half uur weg. De bios merkte dus dat mijn proc temp te hoog was. Ik dus mijn kast open gedaan en gekeken of mijn fan het wel deed. Die deed het gewoon. Het probleem bij mij was dan ook de stof. Er zat veel stof tussen mijn cooler en proc. Nadat ik de stof weg had gehaald was er niets meer aan het handje. :)
Pagina: 1