Wel, dit topic is behoorlijk oud en gaat over XP, terwijl het bij mij om W2000 gaat, maar het alarm klinkt hetzelfde als hier. En het leek me onzinnig er een nieuw topic over te starten.
Ik ben er vrij zeker van dat het geen temp issue is althans in mijn geval.
En wel hierom:
Als ik de virusscanner aanzet begint hij bij verschillende onderdelen (en dat zijn er behoorlijk wat - en ook moelijk te volgen welke precies omdat het zo snel gaat) te loeien (maar er wordt GEEN virus gevonden). Als ik de virusscanner laat stoppen met scannen op het moment dat hij aan het loeien is, stopt ook het geloei.
Als ik met een online virusscanner scan doet hij precies hetzelfde. En ook hier stopt het geloei als ik stop met scannen.
Zoals ik al zei is moeilijk te zien om welke onderdelen het gaat. Een hele reeks .inf files (maar welke

). De hele Office 2000 reeks. En nog wat (sorry voor dit vage gedoe, maar het gaat om de comp van een vriendin en die moest weg voordat ik alles eens goed kon bestuderen).
Normaal begint hij te loeien bij specifieke programma's en sites. Dat doet hij welliswaar niet altijd. Dit duurt dan een seconde of 15. Dan stopt het weer.
Het vreemde is dat hij het niet altijd doet.
En soms doet hij het opeens bij behoorlijk wat meer zaken (zoals een cd-rom willen starten).
Als ik aan het scannen ben doet hij het heeeeeel lang (totdat hij voorbij zo'n reeks files is).
Ik kan niets op het internet vinden over een virus met dit geluid. Behalve het zeer oude virus Ambulance (volgens mij ook bekend onder de alias Hafenstrass of RedX). Maar dan hoor je een ambulancetje langst te zien rijden op je beeldscherm. Dat gebeurt hier niet. En bovendien hoort hij dan herkend te worden door de virusscammer.
Ik heb desondanks het idee dat dit een virus is.
Welliswaar niet een echt gevaarlijk virus (tot dusver zijn er nog geen erge andere dingen gebeurd en ze schijnt dit al een tijdje te hebben). Maar het is vreselijk irritant.
Anybody niet toch noch een idee of bekendheid met het geluid?
Ik vraag me af hoe degene die dit topic begon het uiteindelijk opgelost heeft.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 12-08-2003 04:24
]