Toon posts:

Brander creeert soms kringen op cd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Varieert nogal , maar bij het branden van een cd zie ik op de cd wel eens afwisselend lichtere en donkere kringen, lijken wel een beetje op van die jaarringen die je ook in bomen ziet. Maar dit doet die dus niet bij elke cd merk.
Schijnt dat Platinum cd's ( die ik gebruik ) daar wel gevoelig voor zijn.

Is dit als onschuldig te zien, of moet ik toch er serieuzer tegen aan kijken.
Mijn brander is een MITSUMI ( 48x lezen, 24x branden )

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Kweenie, komt door verschillende brandsnelheden, k heb het ook wel eens, k denk niet dat het veel uitmaakt :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Bij de Sony-cdr's zitten er al kringen op voordat ze gebrand zijn. K dacht eerst dat er een cd helemaal beschreven was terwijl ie nieuw uit het plastic kwam.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

komt dat niet door de zone CLV?
kan goed zijn dat het toevallig bij de ene beter te zien is dan bij de andere cd.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 17:53
voor zover ik weet gaat een cd langzamer draaien naarmate de laser verder naar de uiteinde van de cd gaat.

waarschijnlijk gebeurt dit ook tijdens het branden :?
waardoor misschien dan een gedeelte langer 'gebrand' word dan andere gedeeeltes.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ja door het snelheidsverschil. Dit omdat je een 24 speed brander hebt. Hij brand niet continu op 24 speed maar bouwt dit langzaam op (zoneCLV). Hij begint bv op 16 speed daarna naar 20 ofzo en dan naar 24. (of was het nu van hoog naar laag :?).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 06 juli 2002 17:45 schreef zandpaddo het volgende:
ja door het snelheidsverschil. Dit omdat je een 24 speed brander hebt. Hij brand niet continu op 24 speed maar bouwt dit langzaam op (zoneCLV). Hij begint bv op 16 speed daarna naar 20 ofzo en dan naar 24. (of was het nu van hoog naar laag :?).
begint laag, en gaat dan sneller.

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/English/images/technical/powerec_flow.gif
van plextor.be
Pagina: 1