[PC] In een andere kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het ultieme middel voor een stille pc is om 'm in een andere kamer te zetten. Nu kan ik mijn pc een verdieping hoger zetten (zit al een gat in het plafond voor LAN), maar ja, je moet 'm toch bedienen. Dus dan moet ik kabels langer maken. Ik schat (laten we het ruim houden ...) 3 meter. Zouden de volgende kabels het overleven als ik ze ga verlengen?

* Monitor
* Geluid
* Muis / Keyboard > Logitech draadloos setje. Misschien opvoeren :)

(bovenste zal wel lukken, maar nu ...)
* USB (denk wel 5 m)
* Printerkabel
* Firewire

Maar as ik ze verlengd heb, moet ik elke keer naar boven om d'r een floppy in te doen ofzo ... of een CDRW'tje ... daarom dacht ik om daarvoor een oude PI neer te zetten. Hoe zou dan de data noor mijn hoofdpc doorsturen? Lan?

==
hoi

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16
Ik denk eerlijk gezegt dat je monitorkabel 3 verlengen niet zo'n succes gaat worden, volgens mij krijg je al snel dat je beeld veel slechter van kwaliteit is.

• Eusebius
  • Niet online
:( Via mijn PI dan omleiden, en dan een prog zoals VirtualDesk ofzo, waarmee ik Access krijg tot mijn PIII? 't is wel omslachtig ... en langzaam lijkt mij.

BTW, k heb een lcd. Maakt dat uit?

==
hoi

Verwijderd

Heb hier een monitor met 4 meter kwaliteitsverlengkabel en een matrox g450 kaart. Absoluut goed beeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je goed afgeschermde kabels neemt, dan valt het best mee.
je moet dan natuurlijk niet kabels nemen voor 5€ uit de budgetbak bij de vobis/dynabyte/dixons

• Eusebius
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 16:11 schreef Terw_Dan het volgende:
als je goed afgeschermde kabels neemt, dan valt het best mee.
je moet dan natuurlijk niet kabels nemen voor 5€ uit de budgetbak bij de vobis/dynabyte/dixons
Zeg he, ik ben ook maar student :7

Kun je kabels niet gewoon met alu-folie omwikkelen? Volgens mij is dat voldoende.

==
hoi

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 17:46 schreef Eusebius het volgende:

[..]

Zeg he, ik ben ook maar student :7

Kun je kabels niet gewoon met alu-folie omwikkelen? Volgens mij is dat voldoende.
maak gewoon je pc stiller :)

• Eusebius
  • Niet online
Stiller ... neuh, als je 'm gewoon boven neer kunt zetten met een client (voor FDD/CD) naast je? Je blijft altijd geluid houden, nu zou hij dan ook 's nachts aan kunnen.

Dus vandaar langere kabels met aluminiumfolie ...

==
hoi

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:58
Mijn oom heeft zijn USB kabel voor zijn printer verlengt tot 7 meter, geen enkele problemen.
Ook zijn scanner kabel is 7 meter and no probs....

Verwijderd

hm neem firewire CDrom drive

• Eusebius
  • Niet online
FDD dan? ZIjn er ook FireWire FDD modellen?

Kun je je FD op 2meg per sec lezen >:) Ik moet toch zo af en toe Floppy's lezen, dus kan ik niet alles verlengen

==
hoi

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:18 schreef Eusebius het volgende:
FDD dan? ZIjn er ook FireWire FDD modellen?

Kun je je FD op 2meg per sec lezen >:) Ik moet toch zo af en toe Floppy's lezen, dus kan ik niet alles verlengen
Geen idee :) zjin er wel in USB als ik het zo lees :) @ google :)

• Eusebius
  • Niet online
Moet ik dus allerlei randapparatuur op USB gaan aanschaffen ... zal wel goedkoper zijn dan waterkoeling / isoleren :?

Zelf dacht ik gewoon een oude PI als client te gebruiken voor FD /CD. Iemand ervaring mee?

==
hoi

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Kun je niet een of andere kast bedenken waar die inkan, waardoor je een soort van goedkope isolatie krijgt?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Eusebius
  • Niet online
Kan idd. Maar dan zit je met de airflow ... op zich heb ik de ruimte er wel voor. Ik weet niet of iemand er ervaring er mee heeft, als je alles inpakt en alleen de fd/cd/fan openlaat: hoeveel geluidsreductie dat is en of het wel efficient is om zo'n kast te gaan bouwen en er vervolgens achterkomen dat het amper resultaat heeft ...

==
hoi

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Doe simpel en haal het volgende:
USB muis
USB keyboard
USB hubje.
USB verlengkabel
Shielded EN foiled VGA verlengkabel.

Dan setup:
USB kabel tussen PC en hubje. Keyboard en muis in hubje. VGA kabel verlengd naar monitor. Eventueel ook nog de ACPI power-on met een verlengkabeltje vertroetelen, kun je je PC ook beneden aan en uit zetten :)

Veel plezier! :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Eusebius
  • Niet online
Zover was ik al :)

Alleen heb ik draadloos logitechsetje: die kan ik beter 'iets' verlengen en dan draadloos houden

Maar elke keer die trap oplopen om een floppy erin te stoppen ...????

==
hoi

Verwijderd

Ik heb zelf een terminal server oplossing hiervoor. De client heeft nagenoeg geen schijfactiviteit. De fan zou je ook nog weg kunnen halen evt. Een client kan je nog onderklokken en passief koelen.

• Eusebius
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 09:41 schreef ectonek het volgende:
Ik heb zelf een terminal server oplossing hiervoor. De client heeft nagenoeg geen schijfactiviteit. De fan zou je ook nog weg kunnen halen evt. Een client kan je nog onderklokken en passief koelen.
Ja ...! Ja ...!

[beschrijvingsmode] Eusebius zit tegen plafond [off]

Precies, zoiets bedoel ik. Kun je wat meer vertellen, of mailen?

==
hoi

• SileX
  • Niet online
XP op jouw pc - XP op die andere - dat via remote connection overnemen...

Maar je wel nog steeds de trap oplopen voor floppy of CD

• Eusebius
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 11:22 schreef nielsvdp het volgende:
Maar je wel nog steeds de trap oplopen voor floppy of CD
Dat willen we nou juist net niet ... |:( als ik fdd niet gebruik, hoef ik ook geen client neer te zetten

==
hoi

Verwijderd

maare als je een p1 in je kamer zet voor floppy en cd-rom maakt die p1 toch ook weer geluid :? :z

• Eusebius
  • Niet online
Lees ... lees ... lees ... lees ...
Op maandag 08 juli 2002 09:41 schreef ectonek het volgende:

==
hoi

• SileX
  • Niet online
eventueel een 'dumb' terminal....

• Eusebius
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 13:52 schreef nielsvdp het volgende:
eventueel een 'dumb' terminal....
Ehm ... wat is een dumb-terminal? Ik heb een search gedaan, maar wordt nergens uitgelegd (of mis ik een link :?) Ik bedoel, als ik het zou weten, zou ik de vraag niet stellen :)

==
hoi

• SileX
  • Niet online
een dumb terminal is een pc zonder HDD...

Die boot via LAN.

Zo kan je die pc muis-stil maken...

• Eusebius
  • Niet online
Cool! Hier heb ik dus wat aan! Tnx.

Wat heb ik dus nodig?

* Een pc die via Lan kan opstarten
* Lan-spulletjes (duh!)

Is d'r ergens een howto of weet er iemand meer van?

==
hoi

• SileX
  • Niet online
uhmm...

een mobo die via LAN kan booten en een beetje snel netwerk :)

Ik weet niet precies hoe het gaat - maar misschien is er wel iemand die kan helpen

Verwijderd

Heb dus beneden een NT4 terminal server draaien (kan ook een 2000 server zijn, maar ik zit met licenties natuurlijk). Dan heb ik boven een ouwe pentium 133 ofzo met 40 mb geheugen en een 150 mb harddisk ofzo. Daar heb ik een minimale w98se installatie op draaien, maar het kan ook met linux. Op die w98 machine draait een terminal services client. Thats all there is to it. Omdat je nix lokaal doet heb je geen schijfactiviteit, alleen met opstarten van w98.

• Eusebius
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 12:48 schreef ectonek het volgende:
Heb dus beneden een NT4 terminal server draaien (kan ook een 2000 server zijn, maar ik zit met licenties natuurlijk). Dan heb ik boven een ouwe pentium 133 ofzo met 40 mb geheugen en een 150 mb harddisk ofzo. Daar heb ik een minimale w98se installatie op draaien, maar het kan ook met linux. Op die w98 machine draait een terminal services client. Thats all there is to it. Omdat je nix lokaal doet heb je geen schijfactiviteit, alleen met opstarten van w98.
He, eindelijk reactie :P

Beneden is dus je PCtje die je veel gebruikt? Achja, bij mij is het net andersom, boeie ...

Ik neem aan dat het ook met XP pro lukt? Win98 heb ik hier genoeg slingeren, dus dat moet lukken.

==
hoi

Verwijderd

Als je op je Windows XP bak wil werken kan je idd een extern bureaublad gebruiken op je client.

Verwijderd

wil je geen USB fdd? (of lees ik eroverheen |:()
Pagina: 1